سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



گروه های مخالف سوریه پیشنهاد سازمان ملل را برای ماندن اسد نپذیرفتند


به گزارش خبرگزاری فرانسه از ژنو، این منبع وابسته به كمیته عالی مذاكرات كه نهاد اصلی گروه های مخالف دولت سوریه به شمار می رود، افزود: دی میستورا این پینشهاد را در باره باقی ماندن اسد به عنوان رییس جمهوری در دروه انتقالی در نشست جمعه شب به این كمیته ارایه كرده است.
این منبع افزود دی میستورا پیشنهاد كرد كه اسد 3 معاون را به انتخاب گروه های مخالف منصوب كند و اختیارات نظامی و سیاسی خود را به آنها انتقال دهد.
وی افزود: اسد به طور موثر در موضع تشریفاتی باقی خواهد ماند، اما ما قاطعانه این پیشنهاد را رد كردیم.
نمایندگان كمیته عالی مذاكرات و دولت سوریه برای شركت در دور تازه گفت و گوها به منظور حل بحران 5 ساله سوریه در ژنو به سر می برند.
سازمان ملل متحد در این مذاكرات خواستار انتقال سیاسی در سوریه، تهیه و تدوین قانون اساسی تازه و برگزاری انتخابات مجلس و ریاست جمهوری تا سپتامبر 2017 شده است.
در حالی كه بركناری اسد از ریاست جمهوری سوریه، درخواست اصلی گروه های مخالف از هنگام شروع بحران در مارس 2011 بوده است، اما دولت دمشق می گوید كه كناره گیری وی اصلا مطرح نیست.
در حالی كه مخالفان بر تشكیل یك نهاد حاكم انتقالی بدون حضور اسد، تاكید می كنند، حكومت سوریه می گوید كه خواستار تشكیل یك دولت وحدت فراگیر است.
به گفته این منبع كمیته عالی مذاكرات، دی میستورا این پیشنهاد را به عنوان راهی برای خروج از دور باطل بحث و جدل، مطرح كرده است.
این منبع افزود: رییس جمهوری به این ترتیب می تواند اختیارات خود را براساس قانون اساسی كنونی انتقال دهد كه شامل تشكیل یك نهاد حاكم انتقالی نیست.
سالم المسلط سخنگوی كمیته عالی مذاكرات روز جمعه به خبرگزاری فرانسه گفت: مخالفان سوریه مایل به همكاری با دیپلمات ها و فن سالاران حكومت كنونی در دوره انتقالی خواهند بود.
وی تاكید كرد:برای اسد یا هركسی كه نقش اصلی در دوره جنگ داخلی داشته است كه 270 هزار قربانی و میلیون ها آواره و بی خانمان برجاگذاشته است، نقشی وجود نخواهد داشت.
اروپام**1486**1856

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
نخستین بازرسی تسلیحاتی گروه اعزامی سازمان ملل در سوریه