سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آیت‌الله نوری همدانی: جولان داعش نقشه دشمنان برای مقابله با الگودهی انقلاب اسلامی است


آیت‌الله نوری همدانی: جولان داعش نقشه دشمنان برای مقابله با الگودهی انقلاب اسلامی است

فارس/ یکی از مراجع تقلید گفت: امروز انقلاب اسلامی مردم تونس، مصر و بحرین را به حرکت درآورده و این حرکت در نتیجه جان دادن و مبارزه علما و روحانیون به ثمر نشسته است و دشمن برای مقابله با آن نقشه‌هایی به‌عنوان تکفیری و داعش برای ما دارد.

آیت الله نوری همدانی عصر امروز در جمع روحانیون و طلاب کردستان در حسینیه سنندج اظهار کرد: خداوند را شاکرم که توانستم دعوت نماینده ولی فقیه، استاندار، فرمانده سپاه و علمای کردستان را اجابت کنم و به حضور مردم کردستان برسم.

وی با اشاره به اینکه اهالی کردستان مردمی متعهد غیور و شجاع هستند که در انقلاب اسلامی از آغاز پیروزی در هر عرصه‌ای حضوری چشمگیر و موثر داشته‌اند و صدها شهید را به پیشگاه انقلاب تقدیم کرده‌اند، افزود: مردم کردستان مردمی قهرمان، شجاع و باصفا هستند و خودم چندین ماه در سقز در تبعید به سر می ‌بردم و در آن شهر با مردم کردستان ارتباط روحی داشتم.

وی بیان کرد: یکی از موضوعات مهم اسلام، ارزش و عظمت علماست از هیچ قشری به اندازه علما تمجید و تکریم در اسلام به عمل نیامده و روایات فراوانی در تمجید و تکریم علما وجود دارد و بیان شده است که نگاه کردن به چهره علما عبادت است.

این مراجع عالیقدر با بیان اینکه وظیفه ای که علما دارند از تمامی مردم سنگین تر است، بیان کرد: در این مراسم امروز روحانیون و علما و طلابی حضور دارند و خطاب سخنان من با این عزیزان است.

آیت‌الله العظمی نوری همدانی افزود: طلابی که در این راه قدم برداشته‌اند برای اینکه فردا در جامعه به عنوان عالم اسلامی تاثیرگذار باشند مطالبی وجود دارد و اینکه اخلاص اولین گام برای این عزیزان است و باید بدانند که برای خدا درس می‌خوانند و تمام عمر و جوانی خود را در طبق اخلاص می‌گذارند چراکه تا اخلاص نباشد علم برکت پیدا نمی‌کند.

وی یادآور شد: دومین اصل مورد توجه طلاب این است که باید دارای همت بلند باشند و فقیه و مجتهدی باشند که به علم کم قناعت نکنند و کوشش فراوان و جدیت داشته باشند تا به مقام و پیشرفت برسند چراکه علمای بزرگ ما با همت بلند و اراده قاطع گام برداشته‌اند تا توانسته‌اند به قله فضیلت برسند.

وی خاطرنشان کرد: به خواهران و برادرانی که در مسیر طلبگی گام برمی‌دارند توصیه می‌کنم که قاطعانه و جدی گام بردارند و نظم و انضباط نیز در زندگی خود داشته باشند و وقت و فراغت خود را منظم کنند و وقت را تلف نکنند.

وی بیان کرد: داشتن تخصص در ادبیات فارسی و عربی نیز امری مهم برای طلاب است که باید ادبیات قوی داشته باشند و این مهم را کوچک نشمارند.

آیت الله نوری همدانی اضافه کرد: باتوجه به اینکه تفقه در دین به معنای شناخت کامل دین است و اسلام دینی است که در تمام ابعاد برای انسان وظیفه تعیین می‌کند و شناخت چنین دینی به عنوان فقیه برای طلاب زحمت زیادی لازم دارد خود را باید مجهز کنید؛ راه، راه شیخ مفیدها و علمای بزرگ ماست.

وی گفت: طلاب و روحانیون باید در چندین فصل از جمله معارف دینی، اعتقادی، و کلامی و عبادی، معارف اخلاقی، معارف اقتصادی اسلام، معارف زندگی، معارف مدنی، معارف سیاسی، معارف قضایی و معارف جهادی؛ فقیه و صاحبنظر باشند تا به جایگاه برسند و عمر و وقت و فرصت گرانبها را باید داد تا فقید شد و این نردبانی برای رسیدن به هر جایگاه بلندی است.

وی اضافه کرد: عالم در اجتماع به مثابه چراغی است که باید همیشه روشن باشد تا مردم از این چراغ‌ها روشنایی بگیرند.

آیت‌الله نوری همدانی افزود: هر کسی که به عنوان عالمی در اجتماع شناخته شده باید به تعلیم و تربیت اهمیت دهد و درس و تعلیم و تربیت را ترک نکند و حوزه‌هایی همیشه باید برای تربیت علما و فضلا وجود داشته باشد که خوشبختانه در کردستان نیز چنین حوزه‌هایی در نتیجه انقلاب اسلامی وجود دارد و در کشور گسترش پیدا کرده است.

وی بیان کرد: روحانیون امروز در دنیا پاسخگوی مشکلات مردم هستند و اروپا و آمریکا و کل دنیا با مشکلات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مواجهه هستند و روحانیون ما در ایران در سایه انقلاب اسلامی محیطی امن را به وجود آوردند و در زیر پرچم امام خمینی(ره) پیشقدم شدند و لازم است در پاسخگویی به مشکلات مردم پیشقدم و صاحب معلومات باشند؛ تاسیس حوزه‌های قدرتمند اولین وظیفه روحانیون و علماست که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ارشاد و هدایت مردم را از دیگر وظایف علما بیان کرد و گفت: وظیفه داریم از نظر اسلام در کنار مردم با اخلاق متواضعانه و کریمانه باشیم و در خانه ما به روی همه اینها باز باشد و با اخلاق کریمانه با مردم برخورد کنیم؛ مهربان بودن با مردم می‌تواند راهی برای هدایت مردم باشد.

همدانی بیان کرد: حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا(س) گفتند من از پدرم حضرت محمد (ص) شنیدم علما روز قیامت محشور می‌شوند و خداوند متعال در روز قیامت از دو جهت خلعت‌ها و جایزه‌ها عنایت می‌کند و هر چه علمشان بیشتر، خلعت خداوند بیشتر و هر چه جدیتشان در خدمت به مردم بیشتر جایزه‌شان بیشتر است بنابراین وظیفه روحانیون ارشاد مردم و هدایت مردم با مهربانی و اخلاق درست است.

وی به دیگر وظیفه روحانیون و علما پرداخت و گفت: برخی همیشه کینه‌ای از روحانیون به دل دارند چراکه علما در برابر استکبار و صهیونیست و ایادی آمریکا ایستادند و رژیم ارباب ـ رعیتی و فلان‌الدوله و فلان‌الملک و فلان السلطنه‌ها مردم را تحقیر می‌کردند و مردم مانند برده‌ای در برابر قلعه‌نشینان بودند اما شما روحانیون توانستید با مبارزه خودتان اینها را از ایران قلع و قمع کنید.

آیت‌الله نوری همدانی یادآور شد: امام فرمودند که علما بیش از همه اقشار شهید دادند و به جبهه رفتند و هشت سال در دفاع مقدس جنگیدند و علما پیغام دادند که آفرین بر علمایی که رساله خود را با مرکب خون نوشتند.

وی خاطرنشان کرد: امروز انقلاب اسلامی تونس و مصر و بحرین را به حرکت درآورده و این در نتیجه جان دادن و مبارزه علما و روحانیون به ثمر نشسته و دشمن نقشه‌هایی به عنوان تکفیری و داعش برای ما دارد و همیشه علیه ما نقشه دارند و انقلاب اسلامی خاری در چشم آنها است و ما باید هوشیار باشیم و در صحنه مبارزه باشیم و با استقامت خودمان قدم برداریم.

وی گفت: علما، فضلا و طلاب و همه مردم تهجد را نباید فراموش کنند چراکه خداوند متعال یک نورانیتی در شب زنده‌داری و سحرخیزی قرار داده و کسی تا اهل نماز شب و سحرخیزی نباشد نمی‌تواند در جامعه تاثیرگذار باشد و همه باید اهل تهجد و معنویت باشیم.

ایشان اظهار کرد: امام راحل به عنوان عارفی حماسه آفرین و مجاهدی با صلابت و قهرمان علم و عمل که توانستند در کل دنیا تحول ایجاد کنند مستکبران را به زانو درآوردند و مظلومان را بیدار کردند شناخت زمان بسیار مهم است و باید در نتیجه شناخت زمان گام برداریم.

ایشان گفت: توصیه میکنم علما سه کتاب صحیفه نور، دفتر تبیان و وصیت نامه امام را مطالعه کنند امام نظامی به وجود آوردند که قدرتمند است و وصیت نامه امام حاصل تجارب ایشان و راهگشا و سرمشق همه ماست.

آیت‌الله نوری همدانی در پایان اضافه کرد: پیامبر(ص) فرمودند که در کنار کسی باشید که شک شما را به یقین تبدیل کند، شما را از تکبر و بلندپروازی به عالم تواضع بیاورد، شما را از ریا و تظاهر به عالم اخلاص بکشاند و شما را از عداوت و تفرقه به وحدت تفرقه کند و در نهایت شما را از حرص به دنیا به زُهد بکشاند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
شعاردهی آیت الله حسین نوری همدانی بر ضد دشمنان رهبر