سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پیشرفت دوخطه کردن راه‌آهن اهواز-اندیمشک/ بهسازی خط‌آهن اراک-اندیمشک‌ تا بهار ‌۹۵


‌صید عیسی دارایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس‌ بیان کرد: از سال 1336 که خطوط ریلی استان خوزستان ساخته شد تا دو سال پیش، هیچ‌گونه عملیات بازسازی و بهسازی روی خطوط ‌‌انجام نشد.

وی با اشاره به اینکه خطوط ریلی خوزستان و محور جنوب، یکی از استراتژیک‌ترین خطوط ریلی کشور در امر ترانزیت بار و مسافر است، اظهار داشت: این موضوع تا جایی پیش رفت‌ که ‌با مشکلات زیادی همچون ریل‌های شکسته، سرعت پایین قطارها و همچنین کاهش میزان جابه‌جایی بار در این استان مواجه شده بودیم.

وی اضافه کرد: همچنین در چند سال اخیر نیاز ‌‌جابه‌جایی کلا و مسافر در خط‌آهن خوزستان و جنوب، بیش از پیش افزایش یافته ‌است و با وجود خطوط فرسوده ریلی، امکان ارتقاء بهره‌وری وجود نداشت.

دارایی افزود: به تازگی‌ اقدامات مناسبی برای تعویض و نوسازی خطوط ریلی استان خوزستان و مهم‌تر از همه زیر‌سازی خطوط ریلی اندیمشک و دورود در حال اجرا ‌و شرکت راه‌‌آهن ‌در صدد است تا به جایگاه برتر در زمینه بهسازی‌ها ریلی‌ دست یابیم‌

نماینده مردم‌ اندیمشک در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بهسازی خطوط ریلی به ارتقاء ایمنی‌، افزایش بهره‌وری و افزایش سرعت قطار‌ها می‌انجامد و همین امر تقاضای سفر را خصوصاً در مسیر ریلی مذکور افزایش داده است.

وی بیان کرد: عدم اختصاص بودجه کافی برای رساندن خطوط به استانداردهای بین المللی‌، موجب می شود که پس از مدتی با خط‌آهنی مواجه باشیم که فرسوده است و نیاز به سرمایه‌گذاری سنگینی دارد که قطعاً تأمین و جذب آن به سختی صورت خواهد گرفت و دسترسی به آن دور از انتظار است.

نماینده مردم‌ اندیمشک در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: طی دو سال، دولت بودجه قابل قبولی را به بخش ریلی کشور اختصاص داده است، در مسیرهای شمال و جنوب کشور با خطوط ریلی مواجه بودیم که تعویض آنها به‌ 50 سال پیش بر می‌گشت در این راستا راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اقداماتی را برای‌ تعویض آنها ‌اجرا کرد.

وی با اشاره به اینکه‌ خطوط فرسوده موجب کاهش سرعت در قطارها می‌شود و سرعت را به 50 تا 60 کیلومتر در ساعت می‌رساند‌، گفت:‌ زیر‌سازی‌های جدید برای این خطوط ریلی ‌‌ایجاد و ریل‌ها تعویض شد؛ به عنوان مثال بهسازی مسیر ریلی اراک تا اندیمشک‌ تا بهار سال آینده به ‌پایان می‌رسد و خط به‌روز می‌شود.

دارایی با بیان اینکه مبلغ دو هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار برای خط آهن دوم اهواز - اندیمشک اختصاص یافته است. اضافه کرد: دو خطه کردن مسیر ریلی اندیمشک - اهواز نیز موجب می‌شود ظرفیت و توانایی حمل بار‌ در این مسیر افزایش یابد.

نماینده مردم‌ اندیمشک در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: پیشرفت فیزیکی هر یک از پروژه‌ها با سرعتی قابل ملاحظه‌ در حال اجرا است‌.‌

بنابراین گزارش پیش از این راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده بود‌ عملیات دو خطه کردن خط آهن اهواز - اندیمشک تا پایان سال 1395 به پایان می‌‌رسد و در مرحله نخست عملیات دو خطه کردن اهواز - بندر امام ،  از سال 1393 آغاز شد و سایر مسیرها هم در مراحل بعدی و به تدریج دو خطه می شود.

انتهای پیام/م


ویدیو مرتبط :
سایت عمران پویا - راه آهن - بهسازی روسازی راه آهن