سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



گفت وگوي خواندني با دختر رتبه اول تجربي کنکور ۹۴


به دخت/ سارا همتي يکي از دانش آموزان موفق بسيجي ست که امسال موفق به کسب رتبه يک کنکور در رشته علوم تجربي شده است و با به دخت در گفت و گويي صميمي شرکت کرده است.

براي شروع خودتان را معرفي کنيد.
– سارا همتي هستم از مدرسه فرزانگان شهر تبريز، متولد دي ماه ۱۳۷۵ که در کنکور ۹۴ موفق به کسب رتبه يک در رشته علوم تجربي شدم.

انتظار چنين رتبه اي را داشتيد؟
– براي کسب اين رتبه خيلي تلاش کرده بودم و احتمال انتخاب شدن به عنوان رتبه نخست را مي دادم ولي مطمئن نبودم . در هر حال توکلم به خدا بود. در کنکورهاي آزمايشي هميشه رتبه اول را کسب مي کردم. از سال دوم دبيرستان برنامه ريزي و درس خواندن براي کنکور را شروع کردم. استفاده از فرصت تابستان يک عامل خيلي مهم در کسب اين نتيجه بود؛ چراکه استفاده از اين فرصت براي رفع نقاط ضعف در برخي دروس سال هاي پايه نقش مهمي در موفقيتم داشته است.

چطور خبردار شديد؟ عکس العمل تان چه بود؟
-هر سال رسم است براي اعلام نفرات برتر قبلا موضوع را تلفني خبر مي‌دادند ولي کسي از سازمان سنجش با من تماس نگرفت. صبح عمه‌ام در شبکه خبر به طور اتفاقي زيرنويس خبر را ديده بود و تماس گرفت اطلاع داد. براي پيگيري مجددا جستجو و پي‌گيري کردم ولي چيزي نديدم. تا اينکه نتايج روي سايت سازمان سنجش منتشر شد. با وجود همه ي اين پيگيري ها و استرس‌ها تقريبا بعد از اعلام نتايج هيچ حس خاصي پيدا نکردم.

نفر اول کنکور چقدر درس خوانده است؟ کلا زندگي را تعطيل کرديد و فقط درس مي‌خوانديد؟
– من زندگي را تعطيل نکرده بودم، اما فکر نمي‌کنم چيزهايي مثل مسافرت و ميهماني و…مهم باشد. سال آخر يعني پيش دانشگاهي فقط و فقط درس مي‌خواندم. دوران مدرسه روزي هشت ساعت درس مي خواندم اما بعد از تعطيلي مدارس و ايام تابستان تا ۱۴ ساعت در روز مشغول درس خواندن و تست زدن بودم.

کلاس هاي کنکور هم شرکت مي کرديد؟
– هيچ کلاس کنکوري شرکت نکردم اما با رتبه هاي تک رقمي سال گذشته ارتباط داشتم و از مشاوره و همفکري آن ها استفاده مي کردم. در آزمون هاي آزمايشي مدرسه شرکت مي کردم و يا در ليگ علمي پايا که از سوي بسيج و در حد المپياد برگزار مي شود، دو بار موفق به کسب مدال نقره شدم و محيط مناسب و آرامش در خانواده، نقش زيادي در موفقيت من داشت.

به نقش خانواده تان اشاره کرديد .چقدر در موفقيت شما سهيم بوده اند؟
– خب پدرم دکتراي شيمي دارند و استاد دانشگاه علوم پزشکي تبريز هستند و مادرم نيز ماماست که با پشتيباني روحي و تحصيلي از من، نقش زيادي در کسب اين رتبه داشتند.

با توجه به اينکه با هيچ مؤسسه کنکوري در ارتباط نبوديد چطور درس خوانديد؟
– برنامه‌ريزي مطالعه ي من براساس احساس نيازم در دروس مختلف بود. با هيچ موسسه‌اي براي کنکور ارتباط نداشتم، فقط به بعضي از معلمانم براي رفع اشکالات مراجعه مي‌کردم. در واقع تدريس دبيران لازم است ولي به هيچ وجه کافي نيست و بايد چندين برابر آن تلاش کنيم. پس از تدريس دبيران، ابتدا به‌صورت سطحي و روخواني، مطالب را مطالعه مي‌کردم، پس از آن تست‌هاي مربوط به آن درس را مي‌زدم و در مرحله آخر، پس از کشف نقاط ضعف، عميق‌خواني را آغاز مي‌کردم، اين شيوه من از ابتداي تحصيل تاکنون بوده است.

شايد در حال حاضر خيلي از دخترهاي همسن و سال شما تفريحاتي مثل رفتن به مسافرت، شرکت در ورزش‌هاي مختلف و … را تجربه مي‌کنند، تفريح و سرگرمي خاص سارا همتي چه بود؟
– نه تنها من، هيچ کدام از دخترهاي مدرسه ما و همکلاسي‌هايم اهل چنين تفريحاتي نبودند و بيشتر وقت خود را صرف درس خواندن مي‌کرديم.

به جز درس به چه چيزهاي ديگري علاقمند هستيد و دنبال مي‌کنيد؟
– در بين درس خواندن‌ها و فقط در فواصلي که براي صرف غذا مي‌آمدم فيلم مي‌ديدم. بطور کلي به فيلم علاقه دارم و اگر قرار باشد روزي سراغ هنر خاصي هم بروم قطعا به بازيگري و اين حيطه مربوط خواهد بود.

از تجربه زندگي در پايتخت بگوييد؟
– من تک فرزند خانواده‌ام. ولي از حالا نمي‌توانم در اين مورد چيزي بگويم. بايد شرايط جديد را تجربه کنم و بعد قضاوت کنم. البته من به همراه خانواده به تهران آمده ام و در واقع خانواده ام بعد از قبولي در تهران تصميم گرفتند که همراه من به تهران بيايند. با توجه به شرايط شغلي پدر و مادرم اين امکان فراهم بود که همراه من باشند.

در چه رشته اي در حال حاضر تحصيل مي کنيد؟
– رشته پزشکي دانشگاه تهران.

فضاي دانشگاه را چطور مي بينيد؟
– خب من اينقدر سريع نمي توانم قضاوتي داشته باشم چون تازه وارد دانشگاه شده ام اما با توجه به مدت زماني که در دانشگاه مشغول به تحصيل شده ام فضاي خوبي ست براي من که قبولي در اين رشته و دانشگاه از اهدافم بوده است.

مهم ترين عامل موفقيت تان را چه مي دانيد؟
– معتقدم پشتکار و هدف گذاري از جمله عوامل اصلي در کسب نتيجه ي دلخواه است. همچنين هميشه بر اين باور بودم که مسير مهمتر از هدف است؛ به همين خاطر هيچ وقت به کسب رتبه اول فکر نمي کردم و خودم را از لحاظ رواني درگير اين امر نمي کردم اما وقتي مسير را مشخص کني به طور حتم به هدفت خواهي رسيد.

چه پيشنهادي براي کساني که سال آينده کنکور مي‌دهند داريد؟
– همان طور که قبلاً هم گفتم من بعد از تدريس دبيران ابتدا مطالب را به‌ صورت سطحي و روخواني مطالعه مي‌کردم، پس از آن تست‌هاي مربوط به آن درس را مي‌زدم و در مرحله آخر، پس از کشف نقاط ضعف، عميق‌خواني را آغاز مي‌کردم اين روش خوبي ست و من جواب گرفتم. از طرفي براي اينکه بخواهند موفق بشوند بايد حتما ساعت مطالعه و پشتکارشان را بالا ببرند. از لحاظ روحي هم به نظرم خيلي مهمه آماده باشند راجع به رتبه و رشته خيلي فکر نکنند و تمرکزشان روي درس خواندن شان باشد اگر کسي از من در اين مورد مي پرسيد مي گفتم نظري ندارم.
تشکر از فرصتي که به ما داديد.

با کانال تلگرامي آخرين خبر همراه شويد

https://telegram.me/akharinkhabar

نظر شما


ویدیو مرتبط :
کنکور ۹۴ اعلام جمعی از رتبه های برتراز زبان استاد احمدی