هشدار كره به اتباع خود از احتمال ربایش توسط كره شمالی


به گزارش ایرنا، سئول پیش بینی كرده است كه پیونگ یانگ به تلافی پناهنده شدن تعدادی از شهروندان آن كشور به كره، اقدام به ربودن شماری از اتباع این كشور كند.
یك ماه قبل 12 زن و یك مرد كه در یك رستوران در چین كار می كردند به كره جنوبی پناهنده شدند و این كشور به رغم درخواست های مكرر كره شمالی حاضر به بازگرداندن آنها به آن كشور نشده است.
كره شمالی پس از این رویداد مدعی شد كه این افراد را جاسوسان كره ای ربوده اند اما سئول با رد این موضوع و بی اساس دانستن آن، اعلام كرد كه كره جنوبی كشوری آزاد است و این افراد آزادانه به اینجا آمده اند.
وزارت وحدت كره امروز در بیانیه ای در تارنمای خود به كره ای ها بخصوص شهروندان این كشور كه در خارج از كشور زندگی می كنند، هشدار داد «مراقب باشند از سوی كره شمالی ربوده نشوند.»
از سوی دیگر «جونگ جونهی» سخنگوی این وزارتخانه در مصاحبه ای خاطر نشان كرد كه هر احتمالی از جمله ربودن و یا حمله تروریستی از سوی كره شمالی علیه اتباع كره بعید نیست و همه احتمالات باید در نظر گرفته شود.
«هانكوك ایلبو» نشریه كره ای نوشته است كه كره شمالی می خواهد شماری از كره ای ها را برباید تا آنها را با اتباعی كه به كره پناهنده شده اند، مبادله كند.
این روزنامه می نویسد، به اطلاعات موثقی از طریق منابع مطلع از كره شمالی دست یافته است كه برنامه ربودن 120 نفر از میان شهروندان كره ای در خارج از كشور، سربازان و مسئولان این كشور توسط پیونگ یانگ تدوین شده است.
در چند دهه گذشته به دلیل قحطی، مشكلات سیاسی، ناآرامی ها و چالش های اقتصادی در كره شمالی نزدیك به 30 هزار نفر از شهروندان این كشور به كره گریخته و در این كشور سكنی گزیده‌اند.
آنچه بیشتر مورد توجه قرار گرفته اینكه تاكنون سابقه نداشته است این تعداد زن دارای تابعیت كره شمالی از یك رستوران در چین به كره جنوبی پناهنده شوند.
كره شمالی در سال 2002 میلادی اعتراف كرد كه جاسوسانش در سال های 1970 و 1980 میلادی 13 ژاپنی را ربوده اند.
آساق**231**1597

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تفاوت بین كره جنوبی و كره شمالی از زمین تا آسمان