سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ادامه جنگ داخلی در جنوب شرق ترکیه؛ مناطق جنگ‌زده «دیار بکر» در قاب تصویر


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ماه‌هاست مناطق کردنشین جنوب شرق ترکیه شاهد درگیری‌ها و خشونت‌های شدید میان نیروهای امنیتی ترکیه و پ‌ک‌ک است.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور و «احمد داوود اوغلو» نخست وزیر ترکیه در سخنرانی‌های تقریبا هر روزه خود، اعلام می‌دارند که با کردها هیچ مشکلی ندارند، اما با عناصر حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) که «یک سازمان تروریستی است»، مقابله خواهند کرد زیرا آن‌ها را «هم‌طراز داعش» می‌دانند.

تا به امروز تصاویر چندانی از مناطق درگیری در جنوب شرق ترکیه منتشر نشده و رسانه‌ها تنها به ارائه آمار تلفات دو طرف درگیری اشاره کرده‌اند، اما روز شنبه روزنامه حریت، با انتشار تصاویری از منطقه «سور» در استان «دیاربکر»، عمق درگیری‌ها را نشان داد.

تانک‌ها و نفربرهای زرهی ارتش ترکیه که در هفته‌های گذشته در ورودی منطقه «سور» مستقر شده بودند، از روز جمعه وارد منطقه شده و در حال جولانند.
 

 

این تصاویر تایید می‌کند که تانک‌ها و تک‌تیراندازهای ارتش ترکیه به بهانه مبارزه با پ‌ک‌ک در حال پیشروی در دیاربکر هستند. عملیات جنگی به محلات مسکونی کشیده شده است و منطقه سور تفاوت چندانی با یک منطقه جنگ‌زده ندارد.

 

تصاویر منتشر شده در پایگاه خبری «خبر 7» ترکیه نیز تایید می‌کند که این منطقه چهره‌ای نظامی و جنگی به خود گرفته است. 

   

 

17 دسامبر گذشته، رییس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که تمامی جنگجویان پ‌ک‌ک را نابود خواهد کرد و احمد داوود اوغلو، نیز، تهدید کرد که با کردهای افراط‌ گرا «منطقه به منطقه، خیابان به خیابان و خانه به خانه» مبارزه خواهد کرد.

 

دولت ترکیه، اتحادیه‌ اروپا و آمریکا، پ‌ک‌ک را سازمانی تروریستی می‌دانند، با این حال آنکارا و پ‌ک‌ک در سال 2012 پس از گفت‌وگوهای متعدد با امضای یک توافق صلح بر سر آتش‌بسی طولانی‌مدت به توافق رسیدند.

اما با انفجار 20 ژوئیه سال 2015 در شهر «سورچ» و کشته شدن دست‌کم 32 شهروند کرد و مجروحیت 103 نفر، اوضاع در ترکیه بیش از پیش متشنج شد. داعش مسئولیت این عملیات تروریستی را برعهده گرفت، اما کردهای ترکیه، این اقدام را از چشم حزب حاکم می‌دیدند. پس از این انفجار، حملات هوایی ارتش ترکیه به اردوگاه‌های پ‌ک‌ک در شمال عراق آغاز شد و در نهایت در 24 ژوئیه، پ‌ک‌ک اعلام کرد که با این اقدام مفاد آتش‌بس نقض و از اعتبار ساقط شده است.

انتهای پیام/غ

http://fna.ir/R9WRX1


ویدیو مرتبط :
مردم شرق اوکراین اماده برای جنگ داخلی