سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رأی دادگاه در پرونده قتل طلافروش صادر شد


خراسان/ رأی دادگاه درباره متهمان پرونده سرقت مسلحانه و قتل طلافروش مشهدی در حالی صادر شد که بنا به رأی قضات شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی، یکی از متهمان این پرونده به اعدام و دیگری به تحمل زندان طویل المدت محکوم شده است.

پس از آن که در تاریخ هفدهم آذر جلسه علنی محاکمه عاملان قتل طلافروش در سالن اجتماعات مجتمع قضایی ولایت به ریاست قاضی مجتبی علیزاده و مستشاران (قضات مصطفی بنده ای و محمداسماعیل عندلیب) برگزار شد، وکلای مدافع از قضات دادگاه تقاضا کردند تا با مهلتی یک هفته ای برای ارائه لایحه دفاعیه موافقت کنند که این درخواست مورد قبول رئیس دادگاه قرار گرفت، اما در عین حال پس از دفاعیات متهمان، وکلای مدافع نیز به دفاع از موکلان خود پرداختند و موضوعاتی را با استناد به موادی از قانون آیین دادرسی کیفری مطرح کردند.

گزارش خراسان حاکی است: در جلسه علنی دادگاه، اولیای دم جوان 30ساله ای که در پی یک دستبرد مسلحانه به طلافروشی و با ضربه چاقو به قتل رسیده بود، تقاضای صدور حکم قصاص نفس را کردند و نماینده دادستان مشهد نیز با بیان این که ماجرای این جنایت موجب خدشه دار شدن احساس امنیت در مردم شده است، خواستار صدور حکم قصاص نفس در ملاء عام شد.رئیس دادگاه نیز در پایان جلسه علنی عنوان کرد: رأی دادگاه پس از ارائه لوایح دفاعیات وکلا و در صورتی که نیاز به تجدیدجلسه دادگاه نباشد، ظرف مهلت یک هفته ای قانونی صادر خواهد شد.این گزارش حاکی است: خبرنگار خراسان روز گذشته از منابع آگاه کسب اطلاع کرد، رأی قضات شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی درباره متهمان این پرونده صادر شده است. بنابر رأی صادره، متهم ردیف اول که حامد نام دارد به قصاص نفس و علی متهم دیگر این پرونده به تحمل زندان طویل المدت محکوم شده است.

سابقه خبر
هفتم آبان گذشته، 2جوان مسلح که صورت های خود را با ماسک بهداشتی پوشانده بودند، وارد یک طلافروشی در خیابان شهیدمفتح 4 مشهد شدند و پس از آن که طلافروش را با بهانه ای سرگرم کرده بودند، ناگهان سلاح ها را بیرون کشیدند و با تهدید به مرگ طلافروش، از وی خواستند روی زمین دراز بکشد! وقتی آن ها با مقاومت جوان 30ساله رو به رو شدند، ناگهان یکی از آن ها با ضربه چاقو طلافروش جوان را به قتل رساند و با سرقت حدود 5/2کیلوگرم طلا و با استفاده از یک دستگاه پراید از محل متواری شدند.با صدور دستورات ویژه ای از سوی قاضی سیدجواد حسینی (قاضی ویژه قتل عمد)، کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی طی 48ساعت عملیات پلیسی، 2متهم این پرونده را دستگیر و تحویل مراجع قضایی دادند.باتوجه به اهمیت موضوع، دکترمظفری (رئیس کل دادگستری خراسان رضوی) که با حساسیت خاصی پرونده های جرایم خشن را پیگیری می کند، دستور داد تا این پرونده به طور ویژه و خارج از نوبت تحت رسیدگی قرار گیرد. از سوی دیگر نیز مراحل تحقیقات در این پرونده که با نظارت مستقیم دادستان مشهد همراه بود، طی 9 روز به پایان رسید و متهمان هفدهم آذر پای میز محاکمه نشستند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
سرقت مسلحانه از طلافروشی ستارخان و قتل طلافروش