دانشجویان دنیا در اینستاگرام چه می کنند؟


هفته نامه چلچراغ: در حالی که فیس بوک حالا جایی برای بزرگترها و رییس رؤسا شده تا اطلاعات و حرف های جدی را منتشر کنند، در اینستاگرام شهر دست دانشجوهاست و صفحه های رسمی دانشگاه ها هم در تسخیر دانشجوها هستند. البته همه آنهایی که در این صفحه ها مشارکت می کنند، دانشجویان آن دانشگاه نیستند بلکه خیلی ها هم صفحات دانشگاه های معروف را دنبال می کنند به امید این که یک روز به آن راه پیدا کنند.

استار وارز در وسط سخنرانی استاد

در صفحه اصلی دانشگاه هاروارد عکس ها توسط دانشگاه منتشر می شوند اما دانشجویان هارواردی با هشتگ Harvardstudent در صفحه های خودشان هم فعال اند. البته از پست های رسمی دانشگاه هاروارد هم غافل نمی شوند و هر کدام از پست ها نزدیک به 200 کامنت از مسخره بازی تا حرف های جدی دارند.

یکی از جدیدترین پست های این دانشگاه مراسم سخنرانی یکی از استادان دانشگاه را نشان می دهد که با آمدن شخصیت های فیلم استاروارز وسط صحبتش غافلگیر شده و با آنها عکس انداخته!

دانشجویان دنیا در اینستاگرام چه می کنند؟کامنت های عکس می گوید دانشجویان چقدر از این اتفاق شگفت زده شده بودند و از این حرکت خوش شان آمده بود. تعدادی از کامنت های این پست متعلق به کاربران ایرانی است که از دانشجویان هاروارد دعوت کرده اند نامه مقام معظم رهبری را با هشتگ letter4u در اینستاگرام بخوانند.

دانشگاه بریستول و بابانوئل مخفی

در دانشگاه بریستول یک اتفاق کریسمسی در جریان است و یک بابانوئل مرموز، هر چند ساعت یک بار یک بسته شکلات در گوشه ای از دانشگاه رها می کند تا کسی پیدایش کند. این روزها دانشجویان در محوطه بریستول به دنبال برق پوست شکلات چشم هایشان تیز می شود و هدیه بابانوئل را پیدا می کنند. BristolUniSecretSanta# هشتگی است که دانشجویان باید با آن عکس هایشان از شکلات های کشف شده را منتشر کنند. در بقیه زمان های سال این صفحه هم بیشتر مکان های مختلف دانشکده و رویدادهایش را تصویر می کند.

دانشجویان دنیا در اینستاگرام چه می کنند؟کافه نشین های انگلیسیدانشگاه انگلیسی ساسکس از در و دیوار دل کنده و بیشتر از دانشجویانش عکس منتشر می کند. کافه دانشگاه یکی از مکان های محبوب برای عکاس این صفحه است. در یک یاز آخرین پست های صفحه عکسی از یک رویداد داوطلبانه برای عضویت در ان جی اوها منتشر شده و دانشجوها تشویق شده اند که در یکی از آنها عضو شوند و فعالیت داوطلبانه داشته باشند.

برکلی و کل کل های مستقل دانشجویی

دانشجویان برکلی صفحه رسمی ندارند اما با هشتگ UCBerkeley در صفحه های خودشان فعالیت می کنند؛ با مجسمه های دانشگاه عکس یادگاری می گیرند، برای مسابقه های ورزشی شان کل کل می کنند، با در و دیوار دانشگاه عکس می گیرند و از غذاهایی که در رستوران دانشگاه می خورند، رونمایی می کنند. خلاصه بدون دخالت مسئولان دانشگاه برای خودشان مشغول اند.

دانشجویان دنیا در اینستاگرام چه می کنند؟آکسفورد خودشیفته و ساختمان های معروف صفحه دانشگاه آکسفورد بیشتر عکس هایی از ساختمان های مختلف و معروف دانشگاه منتشر می کند تا هم برای دانشجوهای خودش جذاب باشد و هم برای آنهایی که دوست دارند بخش های مختلف آکسفورد را ببینند. این دانشگاه که به تاریخ خودش حسابی می نازد، تصویری از یکی از ساختمان های قدیمی اش گذاشته که در مه فرو رفته و تعدادی دوچرخه در حوالی اش پارک شده. در همین حین یکی از دانشجویان غیور ایرانی دوستش را در کامنت ها منشن کرده و نوشته: «به نظرت دانشگاه ما قشنگ تر نیست؟» دوستش هم جواب داده: «چرا ولی حیف که شناخته شده نیست.»

امتحان بازی اینستاگرامی در یو سی ال ای

هنوز امتحان ها نرسیده اند که دانشگاه UCLA شروع کرده به انتشار پست های امتحانی. در یکی از پست های جدید این صفحه، تصویر کافه دانشگاه با یک تصویر قدیمی از آن تلفیق شده و نوشته: «با همه چیزهایی که در این سال ها عوض شده، یک چیز تغییر نکرده و آن عشق دانشجوها به قهوه است؛ بخصوص در هفته های آخر ترم. پس یک فنجان بگیرید و سراغ کتاب ها بروید چون فقط سه روز به امتحانات مانده.»

یک عکس دیگر از کتابخانه دانشگاه هم قرار است استرس دانشجوها را در آستانه امتحان کامل کند.

دانشجویان دنیا در اینستاگرام چه می کنند؟کمبریج را اینستاگرام کنیددانشگاه کمبریج که علاقه زیادی به گرفتن عکس های خوفناک و وهم آلود از ساختمان های دانشگاه در منظره طلوع و غروب دارد، از جزییات کوچک و جذاب دانشگاه هم غافل نمی شود. مثل کوچکترین کتابخانه دانشگاه که یک صندوقچه وسط علفزار است. این دانشگاه قدیمی و معروف خیلی خوب می داند که می تواند سوژه خیلی از عکس ها شود. برای همین رهگذرها را دعوت کرده که از آن عکس بگیرند و ممنوعیتی برای این کار وجود ندارد.

دانشگاه های سوتی پرور ایران

در ایران دانشگاه های مختلف در اینستاگرام صفحه دارند اما اینجا دیگر واقعا شهر در تصرف دانشجوهاست و تقریبا هیچ دانشگاهی صفحه رسمی ندارد. سوتی های دانشجویی و شیطنت های سر کلاس و غذاهایی که یک چیز داخل شان پیدا شده از سوژه های رایج صفحه های دانشجویی ایرانی است به اضافه عکس هایی که از اطلاعیه ها و اعلامیه های مختلف برای اطلاع هم دانشگاهی ها گرفته می شود تا آنهایی که در دانشگاه نیستند هم آنها را ببیننند.

در بعضی از مواقع سال هم بهانه هایی برای طرح یک سوال و گرفتن کامنت های دانشجوها پیدا می شود. مثلا صفحه اینستاگرام دانشگاه آزاد پرند اول سال جدید در یک پست از ورودی ها خواست سوال هایشان را از سال بالایی ها بپرسند. آنها هم سوال هایشان را در کامنت ها نوشتند و جواب هایشان را گرفتند. البته از تیررس سر کار گذارانِ حرفه ایِ ورودی ها هم دور نماندند!


ویدیو مرتبط :
فروش فالوور اینستاگرام - فروش لایک اینستاگرام