اولين پوستر رسمي «معماي شاه» رونمايي شد


  X     

اولين پوستر رسمي «معماي شاه» رونمايي شد

فارس/ در آستانه پخش اولين قسمت از سريال تلويزيوني «معماي شاه»، پوستر رسمي اين سريال رونمايي شد.
اين پوستر تصويري از بازيگر نقش محمدرضا پهلوي (با بازي حسين نورعلي) را در کنار فوزيه، ثريا و فرح همسران محمدرضا شاه پهلوي (با بازي حديث فولادوند، مهراوه شريفي نيا و ساغر عزيزي) نشان مي دهد.
بنا بر اين گزارش، طرح مذکور از توسط «سينا روح» در گروه هنري کار به طراحي و جهت استفاده رسانه ها منتشر شده است. در آينده اي نزديک بسته به موضوع هاي مطرح در سريال، شاهد طراحي و ارائه آثار گرافيکي متفاوتي از اين سريال تلويزيوني خواهيم بود.
پخش سريال تلويزيوني «معماي شاه» جديدترين محصول سيماي جمهوري اسلامي ايران با موضوع «تاريخ معاصر» از جمعه پانزدهم آبان ماه از شبکه يک سيما آغاز خواهد شد.
اين سريال تلويزيوني در 80 قسمت شصت‌دقيقه‌اي به کارگرداني «محمدرضا ورزي» و تهيه‌کنندگي «علي لدني» توليدشده است.
مراحل تحقيق و پژوهش اين سريال تاريخي از اواخر سال 1389 زير نظر «دکتر موسي حقاني» به‌عنوان مشاورپژوهشيوتاريخي آغاز گرديد. سريال از دي‌ماه 1391 مقابل دوربين «فرشاد خالقي» رفته تصويربرداري آن همچنان ادامه دارد.
کاخ سعد آباد،کاخ نياوران، دکورهاي اختصاصي ساخته‌شده در شهرک غزالي،کاخ‌موزه گلستان،موزه عبرت، بناهاي تاريخي شهر تهران و... برخي از لوکيشن هاي اين سريال است.
معماي شاه با همراهي بيش از 560 نفر از عوامل سينما، تئاتر و تلويزيون در مسئوليت‌هايپشت‌صحنهتوليدشده و 160 بازيگر اصلي در کنار 254 بازيگر نقش فرعي تاکنون در آن حضورداشته‌اند که با توجه به ادامه تصويربرداري سريال، در مراحل بعدي هنرمندان بيشتري به اين ترکيب اضافه خواهند شد.
وقايع و رويدادهاي اين سريال در فاصله سال‌هاي 1317 تا 1357 رخ مي‌دهد. سريال با ازدواج محمدرضا پهلوي و فوزيه و بازگشت آن‌ها به ايران آغاز و با مرگ محمدرضا در قاهره به پايان مي‌رسد. در حدفاصل اين مقطع زماني چهل‌ساله، رويدادهاي مهم اجتماعي، فرهنگي و سياسي جامعه ايران نيز به تصوير کشيده مي‌شود.
معماي شاه حضوري فعال در فضاي مجازي دارد و از طريق سايت رسمي به نشاني «www.moamaeshah.ir» از دو سال قبل همزمان با تصويربرداري با مخاطبان خود در تعامل است. اين سريال در اينستاگرام بانام moamaeshahoddical فعال است.
در اين سريال تلويزيوني «حسين نورعلي» در نقش جواني محمدرضا شاه و «اميرمهدي کيا» در نقش ميان‌سالي اين شخصيت حضور يافته است.


ویدیو مرتبط :
اثر پوستر سیدمهدی موسوی در نمایشگاه پوستر آلمان