سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حضور ارتش ترکیه نیز در رزمایش رعد شمال عربستان/عربستان درگیر نبردهای نیابتی با ایران است


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه خبری «سی‌ان ان ترک» از حضور نیروهای مسلح ترکیه در رزمایش بزرگ عربستان سعودی که گفته می‌شود با حضور بیست کشور در حال برگزاری است ، خبر داد.

بر اساس این گزارش، رزمایش «رعد شمال» با شرکت 350 هزار نیرو از 20 کشور در عربستان از امروز (دوشنبه) به طور رسمی آغاز شد.

در این رزمایش علاوه بر عربستان، امارات متحده عربی، اردن، بحرین، سنگال، سودان، کویت، ترکیه، قطر، پاکستان، مصر، عمان نیز حضور دارند.

آنطور که این رسانه ترکیه‌ای گزارش کرده است، عربستان سعودی خود را برای یک درگیری خطرناک نظامی در منطقه و به طور قابل توجهی در جنوب و در همسایگی با یمن و نیروهای حوثی تحت حمایت ایران دور نساخته است. این کشور همچنین حامی مخالفان دولت سوریه بوده و درگیر نبردهای نیابتی با دشمن منطقه‌ایش یعنی ایران در بیش از یک عرصه است.

این گزارش می‌افزاید، ژنرال «حلوسی آکار» رییس نیروهای مسلح ترکیه نیز همراه با «احمد داوود اغلو» نخست وزیر این کشور اواخر ژانویه گذشته برای افزایش همکاری‌ با عربستان پادشاه این کشور دیدار کردند و برای انجام نخستین رزمایش مشترک نظامی توافق نمودند.

انتهای پیام/

 

http://fna.ir/69OXMU


ویدیو مرتبط :
5 ارتش قدرتمندِ اسلامی:پاکستان-ایران-عربستان-ترکیه-سوریه