علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



افزايش سرعت هواپيماها به پنج برابر سرعت صوت با موتور جديد


  X  

تاریخ خبر : جمعه 1394.08.15 - 13:37

افزايش سرعت هواپيماها به پنج برابر سرعت صوت با موتور جديد

ايرنا/ اين موفقيت با ساخت يک موتور جديد هيبريدي براي هواپيما صورت مي گيرد .
اين توربين که به واقع ترکيب دو فناوري جت و موشک خواهد بود و توسط محققان يک شرکت انگليسي در دست ساخت است، به هواپيما اجازه مي دهد که پس از برخاستن از باند فرودگاه، پنج برابر سرعت صوت سرعت گيرد و سپس به وضعيت موشک سوييچ کند. همچنين گفته مي شود که از اين طراحي مي توان براي ارسال ماهواره ها به فضا با کسري از هزينه هاي فعلي استفاده کرد.
در حال حاضر، موشک ها براي تامين انرژي خود بايد اکسيژن و هيدروژن مايع با خود حمل کنند و هزينه حمل اين سوخت سنگين زياد است.
اما موتور جديد، اکسيژن مايع خود را با سرد کردن هوايي که وارد موتور مي شود، از هزار درجه سانتي گراد به منهاي 150 درجه سانتي گراد در زمان يکصدم ثانيه به دست مي آورد و در نتيجه موتور امکان مي يابد که با قدرت زياد و بدون خطر گرم شدن بيش از حد و فروپاشي، کار کند.
اين طراحي که Sabre ناميده مي شود، مي تواند باعث ايجاد نسل جديدي از جت هاي مسافربريMach 5 به نام Lapcat شود که زمان پرواز را به اندازه قابل توجهي کاهش مي دهد و به عنوان مثال مي تواند زمان پرواز از لندن به سيدني را به کمتر از چهار ساعت برساند.
محققان قصد دارند که تا پايان اين دهه، يک الگوي نمايشي از اين هواپيما را بسازند؛ اما طراحي براي هواپيماي مسافربري هنوز به دست کم 20 سال وقت نياز دارد.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
کورس سرعت مرسدس C63 AMG و موتور یاماها با سرعت 300کیلوم