شیرینی پزی، کیک اسفنجی بدون فر


هستند خانم های عزیزی که هنوز توان خرید گاز های فردار یا مایکروویو و ماکروفر را ندارند برای شما خانم های کد بانو شیرینی خوشمزه بدون فر را در این بخش از آشپزی سایت نازوب گردآوری کرده ایم . نوووووووووش جان

با اینکه استفاده از فر و ماکروویو این روزها خیلی رایج شده است، اما باز هم خیلی ها دلشان می خواهد کیکی بدون استفاده از فر درست کنند. ما هم این امکان را برایشان فراهم کرده ایم. 

مواد اولیه:

    تخم مرغ بزرگ 6عدد    شکر یک ویک چهارم لیوان    ارد سفید یک و یک سوم لیوان    وانیل شکری 1/4 .ق.چ    بیکینگ پودر 1/4.ق.چ    پودر کاکائو ب.م.ل    روغن مایع در حد چرب کردن

شیرینی پزی، کیک اسفنجی بدون فر

طرزتهیه:

1- تخم مرغ را با شکر مخلوط کنید سپس بادور تند همزن 5دقیقه هم بزنید ب.ک وانیل شکری را با دو قاشق ارد مخلوط کنید سپس ارد را به مواد افزوده دربین ان مخلوط ب.ک وانیل ارد را هم افزوده ودیگ را چرب کرده مواد را درون دیگ بریزید وکمی از مایه کیک رابا کاکائومخلوط وروی ان بریزید درحفره دیگ یک استکان کوچک قرار دهید سپس در دیگ را روی ان قرار دهید استکان برای این است که مواد از حفره بیرون نریزد زیر دیگ شعله پخش کن قراردهید شعله باید خیلی ملایم باشد.

2- حدود یک ساعت زمان لازم است و روی در ان حوله ای کوچک وتمیز گذاشته بعد از مدت گفته شده در ظرف راگرفته با چنگال روی کیک راکمی فشار دهید اگربه چنگال چیزی نچسبید کیک اماده است برای خارج کردن هم اگر بدنه ودر ظرف را خوب چرب کنید مشکلی در خارج کردن ندارید با احتیاط با کارد لبه کیک را از ظرف جدا کنید چند دقیقه صبر کنید ودیگ را برگردانده.

3- آرد را چند بار الک کنید.

4- تخم مرغ را به دمای محیط برسانید.

5- اگر دوست دارید کیک کمی چرب باشد نصف لیوان روغن مایع را قبل از اضافه کردن ارد به ان افزوده.

شیرینی پزی، کیک اسفنجی بدون فر

شیرینی پزی، کیک اسفنجی بدون فر

6- مایه کیک نباید سفت باشد با تقریبا حالت شل داشته باشد اگر زیاد ارد اضافه کنید کیک سفت و کم پفی دارید در اضافه کردن ارد دقت کنید شاید همه ارد لازم نباشد ویک قاشق کمتر ارد بخواهد.

شیرینی پزی، کیک اسفنجی بدون فر

7- و برای نگه داری کیک سیب را از وسط دونیم کرده وکنار کیک گذاشته روی ان سلفون کشیده دراتاق خنک به مدت 4روز کاملا تازه میماند.


ویدیو مرتبط :
فر شیرینی پزی ایتالیایی unox