فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



هشتمین «شب آواز ایرانی» با حضور فریدون شهبازیان برگزار می‌شود


به گزارش خبرگزاری فارس، در هشتمین شب آواز ایرانی، موسیقیدان نامی، فریدون شهبازیان به سخنرانی می‌پردازد. در این برنامه که روز شنبه 26 دی‌ماه ساعت 18 در سالن «سوره» حوزه هنری برگزار می‌شود، هنرمندان دیگری نیز به اجرای ساز و آواز خواهند پرداخت.

علی رفیعی، علیرضا جعفرزاده، محمد وزیری و امیر رفعتی از جمله خوانندگانی هستند که در این نشست ماهانه به اجرای آواز می‌پردازند. این در حالی است که فرامرز کلانتری، داوود یاسری، محمد ثابت‌راد، امیرمحمود صفرپور، فواد سمیعی و مهدی مرتضایی نیز به عنوان نوازندگان این محفل خواهند بود.

شهبازیان یادگیری موسیقی را از سن هشت سالگی و با ساز ویولن نزد عطا‌الله خرم‌میثاق آغاز کرد و در سن 18 سالگی به عضویت ارکستر سمفونیک تهران به رهبری حشمت سنجری درآمد و در سال 1346رهبر گروه کر و ارکستر سمفونیک رادیو شد. وی در دهه 60 آهنگسازی برای فیلم را نیز آغاز کرد و تا کنون آهنگ‌های زیبا و به یاد ماندنی را از خود به یادگار گذاشته است.

از آثار ماندگار فریدون شهبازیان می‌توان به «رباعیات خیام»، «شور عشق» علیرضا افتخاری، «بشنو از نی» شهرام ناظری و موسیقی سریال‌هایی نظیر «میرزا کوچک خان»، «آوای فاخته» و «معصومیت از دست رفته» اشاره کرد.

هشتمین شب آواز ایرانی به همت مرکز موسیقی و مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری، شنبه 26 دی‌ماه ساعت 18 در سالن «سوره» حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به حافظ برگزار می‌شود. ورود برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

انتهای پیام/ج

 

http://fna.ir/VMTZ37


ویدیو مرتبط :
استاد فریدون پوررضا - آواز خوانی با حضور در شبکه باران