سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کشف 318 قبضه سلاح در جریان دوهزار مورد تفتیش در سراسر فرانسه


به گزارش خبرگزاری رویترز از استراسبورگ، کزنوو که با اعلام وضعیت فوق العاده در سراسر کشور در پی حملات تروریستی 13 نوامبر (22 آبان)، مسئولیت اجرای تدابیر امنیتی را برعهده دارد، اعلام کرد: از زمان اجرای کنترل مرزها از ورود یک هزار نفر به فرانسه به دلیل «تهدید بالقوه آنان برای امنیت»، جلوگیری شده است.
وی همچنین از دو هزار مورد تفتیش، 212 مورد بازداشت، کشف 318 قبضه سلاح که 13 قبضه آن سلاح جنگی بوده و نیز حبس خانگی 312 نفر در جریان عملیات امنیتی پس از حملات تروریستی خبر داد.
وی همچنین در دفاع از عملکرد دولت فرانسه در مقابله با تهدیدات، گفت: همه تصمیم های لازم اتخاذ و تدابیر لازم اجرا شده است، به ویژه در مورد مسائلی که سال های گذشته کار چندانی در مورد آنها صورت نگرفته بود.
کزنوو افزود: بر پایه قانون ضد تروریستی فرانسه مصوب نوامبر (آبان/ آذر) 2014 میلادی، 90 تارنما و 115 آدرس اینترنتی مسدود شد. همچنین قرار منع خروج برای 205 نفر از فرانسه و منع ورود برای 75 نفر به کشور صادر شده است.
وزیر کشور فرانسه تایید کرد: از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون، 34 واعظ تندرو که در سخنان خود تروریسم را ترویج می کردند، اخراج شده اند. همچنین دو مسجد نیز به دلیل فراخواندن نمازگزاران به نفرت تعطیل شده اند.
پاریس بتازگی به شورای اروپا اطلاع داده که به دلیل اعلام وضع فوق العاده در فرانسه، برخی قوانین کنوانسیون اروپایی حقوق بشر را لغو می کند.
پس از حملات تروریستی پاریس که به مرگ 130 تن و مجروح شدن بیش از 350 تن دیگر منجر شد، دولت فرانسه در سراسر کشور حالت فوق العاده اعلام کرد.
این وضعیت که با رای پارلمان فرانسه تا پایان ماه فوریه (10 اسفند) ادامه خواهد یافت، به پلیس اجازه می دهد بدون دستور قاضی به تفتیش اماکن و نیز بازرسی الکترونیک افراد، اقدام کند.
برخی از نهادهای حقوق بشری از جمله سازمان عفو بین الملل و اتحادیه حقوق بشر در پی این خبر با فراخواندن به حفظ هوشیاری، هشدار داده اند اعلام وضعیت فوق العاده نباید به نقض حقوق اولیه شهروندان و اقدامات تبعیض آمیز منجر شود.
اروپام ** 9053 **1561**1517

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مسابقه دوهزار بابانوئل در فرانسه