سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



با کودک خردسال‌ چگونه رفتار کنیم؟


باشگاه خبرنگاران/ والدین بر‌اساس ویژگی‌هایی که می‌خواهند فرزندشان داشته باشند روش‌ها و الگوهایی برای تربیت فرزندشان به کار می‌برند که ممکن است این شیوه ها عواقب جبران ناپذیری هم به همراه داشته باشد.
دکتر فاطمه منفرد پویا روانشناس گفت: شیوه‌های تربیتی متفاوت در خانواده‌ها آثار متفاوتی در شکل‌گیری شخصیت، رشد، هیجانات و... فرزندان دارد به طوری که محققان روش‌های تربیت والدین را به سه نوع سهل گیرانه، سخت گیرانه و مقتدرانه تقسیم بندی کرده‌اند.
وی ادامه داد: شیوه‌های تربیتی سهل گیرانه و سخت گیرانه به علت رعایت نکردن اعتدال تاثیرات نامناسبی در تربیت کودکان دارد بنابراین شیوه‌ی مقتدرانه با ویژگی‌های مثبت فراوانی که دارا است در پرورش توانایی‌ها و رساندن فرزندان به کمال موثر است.
این روان شناس در ادامه بیان کرد: طبق پروژه‌های فراوان دوران تربیت کودک تقسیم بندی شده به دوران تولد تا 2 سالگی ،2 تا 4، سالگی، 4 تا 6 سالگی که هر کدام از دوره‌ها باید والدین توجه‌ی فراوانی در تربیت فرزند خود داشته باشند.
وی افزود: از دوران تولد تا 2 سالگی نوزاد نیاز به محبتی بی قید و شرط دارد به عنوان مثال نوزادانی که اغلب در هنگام گریه به حال خود رها می‌شوند و واکنش کمی از والدین دریافت می کنند، معمولاً در آینده به سختی می‌توانند با والدین ارتباط برقرار کنند.
این روان شناس تصریح کرد: دوره‌ی 2 تا 4 سالگی که دوره‌ی خود محوری است کودک بسیار حساس و در این پندار است که هر کاری انجام می‌دهد باید مورد تایید والدین قرار بگیرد. در دوران 4 تا 6 سالگی کودک باید واژه‌ی "نه" بشنود.
منفرد پویا اظهار کرد: اکثرا کودکان در دوره‌ی 4 تا 6 سال با دو روش رو به رو می‌شوند سخت گیری یا سهل گیری که اگر والدین در این دوره سخت گیر باشند اعتماد به نفس کودک کاهش می یابد و اگر سهل گیر کودک خودشیفته می‌شود پس بهتر است حد اعتدال را رعایت کنند.
وی گفت: در تربیت سخت گیرانه والدین هیچ وقت برای تقاضایی که از فرزند خود می‌کنند دلیل نمی‌آورند و از کودک خود انتظار دارند بی آن که دلیل را بفهمد از آنها اطاعت کنند در نتیجه کودک هنگامی که بزرگتر می‌شود ترسو‌، پرخاشگر و خشن شود.
این روان شناس خاطرنشان کرد: برخی از والدین بر این باورند که هر گونه ناکامی برای فرزندشان مضر است بنابراین فرزند خود را رها کرده که این رهایی سبب خود شیفتگی فرزند و ضربه‌ی دیگری در جامعه برای فرزندشان است بنابراین بهترین نوع تربیت تربیت مقتدرانه است.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
شهاب مرادی- رفتار با کودک خردسال در منزل- آیینه خانه 64