سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کارت اعتباری خرید کالا دوباره به جریان افتاد/ اعلام جزئیات در روزهای آینده


طرح کارت اعتباری خرید کالا که از مهر سال گذشته مطرح شد و در نهایت تا پایان این سال به مرحله اجرا نرسید، قرار است که در سال جاری با تغییراتی در شرایط آن، اجرایی شود که به گفته رییس انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی، جزئیات آن طی یکی - دو روز آینده توسط بخش دولتی اعلام می‌شود.

محمدرضا دیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه سال 1394 از سخت‌ترین سال‌ها برای صنعت لوازم خانگی بود، اظهارکرد: دولت چندین بار وعده اجرایی شدن طرح کارت اعتباری را داد، اما در نهایت این طرح اجرایی نشد و ضربه سنگینی به این صنعت خورد.

وی اظهار امیدواری کرد که در سال‌ جاری با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که در انتهای سال گذشته انجام شد، این طرح به مرحله اجرا برسد و بتواند به صنعت لوازم خانگی کمک کند.

به گفته رییس انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی، جزئیات این طرح طی یکی - دو روز آینده توسط مسئولان دولتی اعلام می‌شود که اصلاحاتی در طرح انجام شده و با تغییراتی همراه است.

بر این اساس قرار است تا پیش از اعلام رسمی جزئیات طرح توسط مسئولان دولتی، بخش خصوصی درباره جزئیات طرح اظهار نظری نکند، اما گفته می‌شود که تعداد اقساط طرح و برخی شرایط دیگر تغییر کرده و به نظر می‌رسد که تغییر تعداد اقساط به نفع تولیدکنندگان یعنی به صورت افزایش تعداد باشد.

دیانی اظهار کرد: باید برای صنعت لوازم خانگی مانند خودرو با توجه به عمق تولید در بخش‌های مختلف تولیدات داخلی، سرفصل‌های تعرفه‌ای مشخص تعریف شود که بتوان آن‌ها را بر اساس تولید داخل تغییر داد.

وی با تاکید بر اهمیت کنترل واردات و نظارت صحیح بر آن گفت: اگر سرفصل تعرفه‌ای دقیق برای محصولات این صنعت تدوین شود، امکان سرمایه‌گذاری‌های جدید در این حوزه و تشویق برندهای خارجی برای استفاده از ظرفیت‌های صنایع ایران به جای واردات مستقیم فراهم می‌شود.

رییس انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی تصریح کرد که اگر استراتژی که برای این صنعت تدوین شده، دنبال شود می‌توانیم امید داشته باشیم که بین پنج تا 10 سال آینده حتی در این صنعت مزیت صادراتی هم داشته باشیم.

دیانی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری‌های زیادی در حوزه لوازم خانگی انجام شده است، اظهارکرد: اعتقاد ما این است که برندهای خارجی نباید به صورت مستقل در کشور سرمایه‌گذاری کنند و دولت باید تمهیداتی بیندیشد که این برندها به سمت استفاده از ظرفیت‌های خالی شرکت‌های داخلی سوق داده شوند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
کارت های اعتباری خرید کالا برای فرهنگیان هفته آینده صاد