ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



مقایسه کارنامه مربیان ایران و عمان در رئال


مقایسه کارنامه مربیان ایران و عمان در رئالنود/ مربیان پیشین رئال مادرید دهم فروردین در ورزشگاه آزادی باهم ملاقات می کنند.
سرمربیان ایران و عمان یک نقطه اشتراک دارند، آنها در دهه گذشته سرمربی رئال بودند. دوران سرمربی گری این دو مربی در رئال به دورانی برمی گردد که فلورنتینو پرس، پس از اخراج غیرمنطقی بیسنته دل بوسکه به استخدام مربیان عجیب روی آورد. مربیانی که هیچکدام در رئال موفق نبودند.
در آستانه بازی ایران و عمان و تقابل کارلوس کی روش و خوان رامون لوپز کارو بد ندیدم کارنامه این دو مربی را در رئال مقایسه کنیم.
پس از اخراج دل بوسکه در پایان فصل ۲۰۰۳-۲۰۰۲ در شرایطی که رئال قهرمان لالیگا شده بود هیچ کس تصور نمی کرد که پرس، دستیار فرگوسن را به عنوان سرمربی کهکشانی ها انتخاب کند. کی روش سوابقی سرمربی گری در کشورهای مختلف همچون پرتغال، امارات، آمریکا و آفریقای جنوبی داشت اما انتخاب به عنوان سرمربی رئال کمی تعجب برانگیز بود.
کی روش با وجود شروع خوبش در رئال، کارنامه خوبی از خودش در این تیم در فصل ۲۰۰۴-۲۰۰۳ به جا نگذاشت و در نهایت در پایان فصل اخراج شد. این مربی پرتغالی با رئال ۷۰ امتیاز کسب کرد و در رده چهارم قرار گرفت. او در ۵۹ بازی سرمربی رئال بود که در ۵۸ درصد بازی ها برنده شد.در ۳۸ بازی لالیگا هم کارنامه ۶۴ درصد پیروزی را به جا گذاشت.
رئال پس از کنار گذاشتن کی روش به انتخاب های بدون نتیجه اش ادامه داد. پس از حضورهای کوتاه مدت خوزه آنتونیو کاماچو، ماریانا گارسیا رمون و واندرلی لوکزامبورگو نوبت به خوان لوپز رسید.او که سرمربی تیم دوم رئال بود در اواسط فصل جانشین لوکزامبورگو شد. کارنامه لوپز هم خیلی درخشان نبود. لوپز کارو هم مثل کی روش فصل را با ۷۰ امتیاز به پایان رساند اما با این تفاوت که رئال لوپز کارو دوم شد. از این لحاظ عملکرد سرمربی کنونی عمان در رئال بهتر از سرمربی فعلی ایران است.
خوان لوپز ولی در کسب برد به مراتب ضعیف تر از کی روش کار کرد. این مربی اسپانیایی در ۳۳ بازی به بیلان ۵۲ درصد برد رسید. در لالیگا هم در ۲۴ مسابقه تنها در نیمی از بازی ها برنده شد. در لیگ قهرمانان اروپا هم در هیچکدام از سه مسابقه پیروز نشد. در واقع این آمار نشان می دهد درست است که رئال کارو در نهایت دوم شد و رئال کی روش چهارم، اما باید به این نکته توجه کرد اگر نتایج خوب ابتدای فصل لوکزامبورگو نبود رئال کارو به ۷۰ امتیازی و نایب قهرمانی نمی رسید.
این آمار نشان می دهد درست است که هر دو سرمربی بازی ورزشگاه آزادی مربیان موفقی در سانتیاگو برنابو نبودند اما کارلوس کی روش نتایج بهتری از رقیب سه شنبه اش کسب کرده است.
از نظر سوابق مربی گری و صاحب نامی هم قاعدتا کی روش جلوتر است. او در لالیگا سرمربی لوانته و سلتا ویگو بوده است و پیش از سرمربی گری عمان هدایت عربستان را برعهده داشته است. با این حال کی روش بواسطه سالها حضور در کنار الکس فرگوسن چهره ای شناخته شده است. همچنین او در جام جهانی ۲۰۱۰ سرمربی پرتغال بوده و در جام جهانی ۲۰۱۴ به همراه ایران حضور داشته است.

منبع: نود


ویدیو مرتبط :
فیلم | طلسم 14 ساله ایران مقابل عمان نشکست | عمان 1-1 ا