سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مخبر دزفولی: هدف دشمن از بهانه‌تراشی‌ها در صنعت موشکی توقف رشد علمی است


مخبر دزفولی: هدف دشمن از بهانه‌تراشی‌ها در صنعت موشکی توقف رشد علمی استتسنیم/ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هدف دشمن از بهانه‌تراشی‌ها در صنعت موشکی توقف رشد علمی است.

محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در دیدار نوروزی با کارکنان شورا ضمن تبریک فرارسیدن سال 1395 اظهار داشت: خصوصیت بارز سال جدید این است که این سال در ابتدا و انتهای خود با میلاد حضرت زهرا «س» قرین است و ما باید از این فرصت برای تبعیت عملی از سیره آن حضرت «س» به نحو احسن استفاده کنیم.

وی افزود: در سال گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی و همکاران دبیرخانه این شورا کارنامه‌ای سرشار از خدمت به فرهنگ و علم کشور داشتند و این موفقیت‌ها مرهون نظر لطف الهی بوده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: گذر ایام که هر سال شاهد آن هستیم، این پیام را به ما می‌دهد که فرصت برای استفاده از عمر روز به روز کمتر می‌شود و باید از این فرصت در مسیر بندگی خداوند و خدمت به خلق خدا بهتر و بیشتر استفاده کنیم.

وی با اشاره با ابعاد زندگی حضرت زهرا «س» افزود: دفاع از ولایت و حریم امامت، حضور موثر در اجتماع توام با حفظ عفاف و حجاب و توجه به زندگی خانوادگی ابعادی درخشان از حیات پربرکت حضرت فاطمه «س» هستند که باید مورد تبعیت قرار گیرند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به نامگذاری سال 1395 به سال "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" ادامه داد: ابعاد نظری موضوع "اقتصاد مقاومتی" در جانب رهبر معظم انقلاب «مدظله العالی» به خوبی تبیین و تشریح شده و آنچه که امروز وظیفه همه ماست حرکت و اقدام بر اساس این مبانی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: تمدن نوین اسلامی بر اساس آنچه که مقام معظم رهبری «مدظله العالی» تشریح فرموده‌اند، بر سه ضلع علم، فرهنگ و اقتصاد بنیان نهاده می‌شود.

وی افزود: در بعد علم امروز کشورمان درعرصه جهانی دارای دستاوردهایی است که دشمنان را به وحشت انداخته و محدودیت‌هایی که برای برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کشورمان ایجاد شده ، ناشی از این ترس است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: دشمنان به خوبی می‌دانند که صنعت موشکی کشور ما کاملا دفاعی است و بهانه‌هایی که برای توقف این صنعت می‌گیرند برای آن است که رشد علمی کشور در این زمینه را متوقف کنند.

مخبر دزفولی گفت: روزگاری کشورمان در عرصه تولید علم جهانی هیچ سخنی برای گفتن نداشت، ولی امروز دانشمندان جوان ما در همه عرصه‌های علمی شگفتی آفریده‌اند.

وی افزود: ضلع دوم تمدن نوین اسلامی "فرهنگ" است که با تدوین سند "نقشه مهندسی فرهنگی " و اجرای کامل این سند حوزه فرهنگ نیز به خواست خدا دارای برنامه و چشم انداز خواهد شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: با تشکیل ستاد مهندسی فرهنگی، حوزه فرهنگ با حساسیت‌ها و ظرافت‌هایی که دارد و با استفاده از قابلیت‌ها و توانمندی‌های موجود در کشور مدیریت و ساماندهی خواهد شد.

رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور افزود: امروز و با توجه به اسناد راهبردی و بالادستی حوزه علم و فرهنگ هم نخبگان و هم توده مردم دقیقا می دانند که چه باید بکنند.

وی ادامه داد: در ضلع سوم تمدن نوین اسلامی یعنی "اقتصاد" که امسال به این موضوع مهم اختصاص یافته است، باید میثاق مشترک ملی این حوزه تدوین شود.

مخبر دزفولی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی آمادگی دارد تا در برنامه ریزی علمی برای تحقق این هدف بزرگ وارد کار شود و با استفاده از تجاربی که در طول سال‌های اخیر به دست آورده، قادر است در این زمینه به همه دستگاه‌ها کمک کند.

وی افزود: همه دستگاه‌های سیاستگذار و اجرایی هم باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی وارد کار شوند تا شاهد جهش به سمت تحقق این هدف باشیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان ادامه داد: تبیین جزئیات اقتصاد مقاومتی با توجه به برنامه‌های ملی و اقدامات لازم ذیل این برنامه‌ها باید در سال 95 انجام گیرد و همه نهادها باید با هم افزایی و کمک به یکدیگر در این مسیر مهم حرکت کنند.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: تسنیم


ویدیو مرتبط :
بهانه تراشی برای کیک!!!!!!!!!