سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نماینده مجلس: "ساده‌اندیشان" جاده صاف‌کن دشمن در نفوذ سیاسی و فرهنگی هستند


نماینده مجلس: "ساده‌اندیشان" جاده صاف‌کن دشمن در نفوذ سیاسی و فرهنگی هستند

تسنیم/ نماینده مردم محلات با اشاره به اینکه مسئله نفوذ در کشور پدیده‌ای کاملا واقعی و جدی است، گفت: ساده اندیشان جاده صاف‌کن دشمن در نفوذ سیاسی و اقتصادی هستند.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی درباره هشدارهای مقام معظم رهبری درباره نفوذ و راه‌های مقابله با آن اظهار داشت: نفوذ دشمن امری واقعی است نه موهون و کسانی که تصور می‌کنند نفوذ پدیده‌ای موهون است، ساده دل یا ساده اندیش هستند.

وی با اشاره به اینکه نفوذ در هر زمانی با ابزارهای خاصی صورت می‌گیرد، گفت: ابزارهای نفوذ در زمان‌ها و عرصه‌های مختلف متفاوت است، زمانی دشمن دنبال نفوذ سخت در کشور بود و در این دوران از شیو‌ه‌هایی چون کودتا، ایجاد بلواهای قومی و قبیله‌ای، تقویت گرایش‌های تجزیه‌طلبانه، نفوذ به مراکز نظامی و ترویج جاسوسی در مراکز حساس نظامی استفاده می‌کرد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: وقتی دشمنان نتوانستند از این طریق به همه اهداف خود دست یابند، ابزارهای نفوذ آنها بسیار پیچیده‌تر و متفاوت‌تر از گذشته شد، یکی از این ابزارها، نفوذ در مراکز تصمیم‌ساز کشور است. امروز شاید دشمن نتواند به راحتی در مراکز تصمیم‌گیر نفوذ کند اما ایجاد تغییر در فرایند تصمیم‌گیری‌ها را از اولویت‌های خود قرار داده است، در این راستا به وسیله هجمه تبلیغانی، ایجاد انفعال در مسئولان، بازسازی آمار، ایجاد یاس و ناامیدی به دنبال ایجاد تغییر در نحوه تصمیم‌گیری‌ مراکز تصمیم‌گیر است.

سلیمی با اشاره به سایر راهکارهای دشمن در نفوذ به کشور افزود: یکی دیگر از این ابزارها ایجاد جابجایی در اعتقاد و افکار مردم است. دیگری سست کردن اعتقادات جوانان از طریق رسانه‌های داخلی و بیرونی که با تکرار و استمرار یک گزاره به دنبال تغییر هستند و عادی سازی برخی ناهنجاری‌های اجتماعی و گناه نیز از ابرازهای دیگر نفوذ است.

وی گفت: یکی دیگر از این ابزارها جذب نیرو از طریق نیروهای خودی است، دیگری تحقیر غرور ملی ما است به این شکل که با سیل کالاهای مصرفی غرب غرور ملی ما را تخریب کند و از این طریق آغوش برای ورود کالاهای مختلف فرهنگی و سیاسی باز شود.

نماینده مردم محلات تصریح کرد: نفوذ در مراکز سیاسی کشور به دنبال امری بلند مدت مد نظردشمن است به این شکل که در ابتدا افراد سست عنصر را به این مراکز روانه و بعد آرام آرام افراد مورد نظر خود را روانه این مراکز کند.

سلیمی گفت: امروز نفوذ فرهنگی، سیاسی و اقتصادی امری جدی است و باید با تمام قوا در برابر این پدیده ایستاد.

وی اضافه کرد: در دوران پسا تحریم با یک توطئه پیچیده برای نفوذ در کشور روبرو هستیم، امروز ممکن است برخی ساده‌اندیشان و خوش‌خیالان پنجره را برای ورود دشمن باز کنند لذا نفوذ امری واقعی است نه امری موهون و خیالی و کسانی که این مسئله را جدی نمی‌گیرند جاده صاف کن‌های دشمن در امر نفوذ هستند.


ویدیو مرتبط :
نفوذ فکری و فرهنگی خطرناک تر از نفوذ سیاسی