سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مشکل کمبود پزشک درمناطق محروم رفع نشده/ وزارت بهداشت علت بی‌رغبتی برای ماندگاری در مناطق محروم را شناسایی کند


به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری فارس؛‌ احمد آریایی‌نژاد با یادآوری افزایش حقوق پزشکان برای ماندگاری در مناطق محروم، تصریح کرد: تغییر تعرفه‌های پزشکی در مناطق محروم از تمهیدات وزارت بهداشت و درمان در جهت بازبینی طرح خدمت پزشکی بود که متأسفانه نتوانست پزشکان را برای خدمت در مناطق محروم ترغیب کند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بهتر بود در کنار افزایش حقوق و تزریق اعتبارات، شرایط ماندگاری آن‌ها نیز فراهم شود.

آریایی‌نژاد نبود امکانات رفاهی مناسب و فراهم نبودن تجهیزات لازم را از دلایل عدم ماندگاری پزشکان در مناطق محروم خواند و افزود: وزارت بهداشت باید با کار کارشناسی و برنامه‌ریزی منسجم، امکانات رفاهی و آموزشی مناسب را برای پزشکان و خانواده آن‌ها فراهم کند تا انگیزه پزشکان برای حضور در مناطق محروم افزایش یابد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: البته هرچند حضور پزشکان در مناطق محروم تا اندازه‌ای بهتر شده ولی به دلیل نبود امکانات مناسب حضور پزشکان موقتی است.

نماینده مردم ملایر در مجلس نهم، با انتقاد از عدم دسترسی مناطق محروم به امکانات لازم درمانی و پزشک متخصص، تصریح کرد: وزارت بهداشت باید شرایطی را فراهم کند که ماندگاری پزشکان در مناطق محروم افزایش یابد تا افراد مجبور نشوند به خاطر درمان به استان‌های مجاور و پایتخت سفر کنند.

وی در واکنش به اظهارات وزیر بهداشت مبنی بر اینکه طرح پزشک خانواده به دلیل تعجیل در اجرا ناموفق بوده، تصریح کرد: البته به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌ها این طرح با شکست مواجه شد، درحالی‌که برای اجرای بهتر لازم بود ابتدا زیرساخت‌ها فراهم می‌شد؛ امیدواریم وزارت بهداشت با فراهم کردن زیرساخت‌ها و ارائه راهکارهای مناسب در هر چه‌بهتر اجرایی شدن این طرح تلاش کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس نهم، ادامه داد: هرچند برای اجرای این طرح زحمات و تلاش‌هایی زیادی انجام شد ولی متأسفانه تا نقطه ایده آل فاصله زیادی داریم.

نماینده مردم در مجلس نهم در گفت‌وگو با خانه ملت یادآور شد: البته برای اجرای مناسب طرح تحول سلامت، بهتر است بند 12 این طرح که در خصوص بررسی مجدد و رفع نقاط ضعف است حتماً عملیاتی شود تا مشکلات طرح کاهش یابد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از کمبود پزشک در مناطق محروم، تصریح کرد: باید با کار کارشناسانه و تحقیقات میدانی دلیل بی‌رغبتی پزشکان در مناطق محروم مشخص شود.

 

انتهای پیام/

http://fna.ir/MQ4CK8


ویدیو مرتبط :
حمایت خیرین در رفع نیاز مردم مناطق محروم در اردوهای جهادی