علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



زنان باردار از ظروف تفلون استفاده نکنند


به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از ساینس، یکی از مواد شیمیایی اصلی استفاده شده در ظروف تفلون، PFOA نام دارد، تحقیقات نشان می دهد استفاده از ظروف تفلون در دوران بارداری، بدن را در معرض این ماده شیمیایی قرار می دهد که با افزایش احتمال اضافه وزن و چربی بدن کودکان مرتبط است.
در این پژوهش کودکان دو تا هشت ساله مورد بررسی قرار گرفتند، نتایج نشان می دهد وزن کودکانی که مادرشان در دوران بارداری در معرض مقادیر بالای PFOA قرار داشته، در هشت سالگی 1.13 کیلوگرم (2.5 پوند) بیش از کودکانی است که مادرشان در دوران بارداری از ظروف تفلون استفاده نکرده است. محققان معتقدند گرچه این مقدار زیاد نیست؛ ولی می تواند جای نگرانی باشد.
PFOA جزء مجموعه ای از مواد شیمیایی صنعتی است که Obesogens نام دارند. این مواد سوخت و ساز طبیعی بدن را تحت تاثیر قرار می دهند و سبب اضافه وزن می شوند.
تحقیقات دیگری که به بررسی تاثیر ماده شیمیایی PFOA و سرطان پرداخته، نشان می دهد این ماده با افزایش احتمال ابتدا به سرطان مثانه و کلیه مرتبط است.
علمی (6) ** 9259**1440

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
چگونه از نوار تفلون استفاده کنیم