سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شکایت خانواده مسلمان آمریکایی از یک شرکت هواپیمایی این کشور برای تبعیض نژادی


شکایت خانواده مسلمان آمریکایی از یک شرکت هواپیمایی این کشور برای تبعیض نژادیایرنا/ منابع خبری آمریکا روز شنبه اعلام کردند که یک خانواده مسلمان آمریکایی از شرکت هواپیمایی یونایتدارلاینز به علت اعمال تبعیض نژادی در پرواز هواپیمای این شرکت از شیکاگو به مقصد واشنگتن، شکایت کرده است.

به نوشته روزنامه واشنگتن تایمز از شیکاگو، ایمان امی سعد شلبی پدر این خانواده 5 نفری گفت: خلبان هواپیمای این شرکت که از فرودگاه بین المللی اوهار شیکاگو عازم واشنگتن بود، پیش از برخواستن هواپیما از آنان خواست که هواپیما را به علت اینکه تهدیدی برای سایر سرنشینان این هواپیما هستند، ترک کنند.
در تصاویر ویدیویی که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی منتشر شده است، یک مهماندار هواپیما به این خانواده می گوید: ما می خواهیم از شما درخواست کنیم که با تمامی اثاثیه و بار خود از این هواپیما پیاده شوید.
هنگامی که پدر خانواده علت این درخواست را پرسید، میهماندار پاسخ داد: زیرا ماموران در حال تحقیق هستند.
همچنین در یک فیلم ویدیویی دیگر خلبان هواپیما می گوید: این خانواده باید به منظور حفظ ایمنی پرواز، هواپیما را ترک کند.
شبلی بعدا در رسانه های اجتماعی نوشت: شرم برشرکت یونایتدارلاینز که من و خانواده ام را بدون هیچ علتی جز ظاهرمان و به بهانه مسائل امنیتی، از هواپیمایی که با آن عازم واشنگتن برای گذراندن تعطیلات بهاری کودکان بودیم ، بیرون راندند.
یک سخنگوی شرکت یونایتد ارلاینز در بیانیه ای اعلام کرد: ما در تاریخ 20 مارس (اول فروردین) با این خانواده در باره نگرانی هایمان سخن گفته ایم.
دفتر شورای روابط آمریکاییان و اسلام در شیکاگو نامه ای از طرف این خانواده برای این شرکت فرستاد و خواستار عذرخواهی رسمی و اقدام های انضباطی علیه کارکنانی شد که در این واقعه شرکت داشته اند.
احمد راهب مدیر اجرایی دفتر شیکاگوی این شورا در بیانیه ای اعلان کرد: ما از اخراج مسافران دارای ظاهر اسلامی از هواپیماها به دلایل واهی و سست و به ادعای مبهم مسائل امنیتی، خسته شده ایم.
ظاهرا این شرکت پس از این حادثه به علت نگرانی از پیامدهای قضایی و حقوقی آن، از این خانواده عذرخواهی کرده و در یک پرواز دیگر به آنها جا داده است.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
تبعیض نژادی در آمریکا