کشف یک دهانه غار در روستای نظر کهریز شهرستان هشترود


غارنوردان آذربایجان‌شرقی موفق به کشف یک دهانه غار در روستای نظرکهریز شهرستان هشترود شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه آذربایجان‌شرقی، این غار به نام "امین" نامگذاری شد و در پنج کیلومتری بخش نظر کهریز از توابع شهرستان هشترود و در ارتفاع 1765 متری از سطح دریا قرار دارد.

خروج گاز از اعماق غار امین به خاطر فعل و انفعالات شیمیایی درون غار، اکتشاف در این غار را تا حدودی دشوار کرده و بر اساس اظهارات اهالی بومی منطقه، تاکنون دو نفر از اهالی منطقه که بدون تجهیزات لازم اقدام به پیمایش غار کرده بودند، به علت مشکلات تنفسی در درون غار جان باخته‌اند که به همین منظور پس از هماهنگی هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان آذربایجان‌شرقی با آتش‌نشانی و تجهیز غارنوردان به کپسول اکسیژن پیمایش و اکتشاف اعماق این غار محقق شد.

در این اکتشاف، ابراهیم بیرامیان، مهرداد حبیب مهر، سعید تقدیمی، حامد تقدیمی، علی سلطانی، ناصر حضرتی، بهزاد پور نجف، بهزاد قمی و امین علمدار و بانوان لیلا امانی، مهدیه امانی، عذرا سالاری و رفیعی شرکت داشتند که موفق شدند چند تالار از این غار را اکتشاف و نقشه برداری کنند.

بر این اساس، ابراهیم بیرامیان سرپرست برنامه گفت: ادامه اکتشاف و پیمایش تالار های بعدی این غار به زودی رقم خواهد خورد.

همچنین وی احتمال داد که تالارهایی بزرگ‌تری در این غار وجود داشته باشد که در اکتشافات آتی این موضوع به نتیجه قطعی خواهد رسید.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
عزاداری مردم روستای لامشان شهرستان هشترود در شب ششم ماه