فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



آمادگی هندورابی برای پذیرش گردشگران


به گزارش ایرنا از سازمان منطقه آزاد کیش، علی اصغر مونسان روز یکشنبه با بیان اینکه نامگذاری امسال با عنوان 'اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل' سبب توجه جدی مسئولان به تکمیل طرح های توسعه ای و سرعت بخشی در روند بهره برداری از طرح های عمرانی شده است، افزود: نواحی ساحلی جنوبی کشور نمادی از اقتدار ملی در روابط بین المللی خواهد بود و راهبرد توسعه سرمایه گذاری در این نواحی مهمترین رویکرد کلان کشور در مناطق جنوبی ما محسوب می شود.
وی رشد چشمگیر توسعه هندورابی را یکی از نقاط قوت فعالیت های سازمان منطقه آزاد کیش در دو سال گذشته برشمرد و اظهارکرد: طرح توسعه هندورابی از سال 92 آغاز شده بود و در سال 93 با بازدید دکتر روحانی رییس جمهوری، توسعه هندورابی در دستور کار جدی قرار گرفت و طبق برنامه زمان بندی شده فرودگاه هندورابی برای پذیرش مسافران نوروزی در فروردین 95 آماده شد.
رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش گفت : قرار بود این فرودگاه با ورود هواپیمای رییس جمهوری در تعطیلات نوروز 95 به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کند که به دلیل شرایط آب و هوایی میسر نشد.
وی افزود: بزودی و با ورود نخستین هواپیمای حامل گردشگران هندورابی، دروازه جدیدی فرا روی صنعت گردشگری کشور گشوده خواهد شد.
وی بیان کرد: جانمایی و طرح فرودگاه اختصاصی جزیره هندورابی متناسب با چشم انداز توسعه این جزیره و بر مبنای طرح جامع صورت گرفته است؛ ضمن اینکه با توجه به وسعت جزیره هندورابی و ارزش فوق العاده زمین، فرودگاه هندورابی در فضای محدود یک هزار و 800 متری ساخته شده و ساختمان های اداری از جمله بخش های این فرودگاه است.
مونسان با تاکید بر اینکه فراهم کردن زیر ساخت های لازم در بخش های بندر، فرودگاه و منابع انرژی نخستین و مهم ترین اقدامات در راستای توسعه گردشگری در هندورابی است، تصریح کرد: طبق طرح جامع هندورابی همزمان با پیشرفت مراحل تکمیل فرودگاه، عملیات ساخت بندرگاه، هتل، تاسیسات برق و آب شیرین‌ کن نیز در هندورابی اجرا شده که پیشرفت چشمگیری داشته است.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش وجود هندورابی در نزدیکی جزیره کیش را یک موهبت برشمرد و افزود : این مهم در سال های گذشته مغفول مانده بود، هندورابی در کنار جزیره کیش می تواند سهم کشور را از بازار پر رونق گردشگری منطقه افزایش دهد، مسلمانان بسیاری از کشورهای همسایه علاقه زیادی برای سفر به چنین مقصد امن و آرامی را در کنار خانواده دارند.
مونسان گفت : پس از تکمیل زیرساخت های ضروری در این جزیره شاهد افزایش شمار گردشگرانی خواهیم بود که برای سفر به هندورابی پیشقدم می شوند، این جزیره رقیبی برای کیش نیست بلکه طبق طرح جامع با رویکرد اکوتوریسم و حفظ جاذبه های طبیعی بدور از آلاینده های زیست محیطی به یکی از مقاصد گردشگری سلامت در منطقه تبدیل خواهد شد.
وی با بیان اینکه طبق طرح جامع هندورابی ، در نزدیکی نوار ساحلی مراکز پذیرش گردشگران سلامت با امکانات پیشرفته نیز ساخته خواهد شد، افزود : آرامش و پاکیزگی هوا در این جزیره بکر، هندورابی را به مقصد مطلوبی برای سالمندان و یا درمان بیماری های خاص همانند بیماری های تنفسی مبدل می کند.
هندورابی با 22/8 کیلومتر مربع مساحت در فاصله 325 کیلومتری از بندر عباس از جزایر ایرانی خلیج فارس و از توابع بخش کیش است. این جزیره حد فاصل بین دو جزیره کیش و لاوان قرار گرفته ‌است.
در بهمن‌ ماه 1389و پس از اینکه تصویب و ابلاغ طرح الحاق جزایر هندورابی و فارور کوچک و بزرگ به محدوده منطقه آزاد کیش، هندورابی به منطقه آزاد کیش الحاق شد.
1630**1641

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
قبل از پذیرش ریسک چه اقداماتی را برای آمادگی خود انجام داده اید؟