سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دانشجویان در تمام آزمون‌های سرنوشت‌ساز کشور سربلند بوده‌اند/ نقش مؤثر تشکل‌های دانشجویی در مقابله با تهاجم فرهنگی


به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، نشست مشترکی به مناسبت روز دانشجو بین مسئولان و نمایندگان تشکل‌های سیاسی، کانون‌های فرهنگی و هنری دانشگاه آزاد اسلامی رودهن برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در این نشست، ضمن گرامیداشت روز دانشجو با اشاره به رویدادهای سال 1332، اتفاقات پس از کودتای 28 مرداد اظهار داشت: بر همه آشکار بود که رژیم پهلوی دست‌نشانده استکبار است و جوانان و دانشجویان این سرزمین که سال‌ها شاهد تلاش و مجاهدت پدرانشان برای حاکم ساختن قانون‌، عقلانیت و حکومت اسلامی در کشور بودند، برابر چشمان حیرت‌زده غرب و خاندان دست‌نشانده‌اش در ایران نقشی تاریخی و سرنوشت‌ساز ایفا کردند.

نقی شجاع با اشاره به شهادت سه تن از دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به سفر نیکسون معاون رئیس‌جمهور آمریکا به کشور در 16 آذر 1332 و در فاصله کوتاهی پس از کودتای 28 مرداد همان سال، خاطرنشان کرد: دانشجوی مسلمان ایرانی همیشه و در همه مقاطع حساس و سرنوشت‌ساز کشور سربلند و روسفید از آزمون بیرون آمده است.

وی به نقش دانشجویان مسلمان در مبارزات پیش از انقلاب اسلامی و پس از آن در همه فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان ایران اسلامی به‌ویژه در دفاع مقدس اشاره و تأکید کرد: همان‌گونه که بنیان‌گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی فرمودند که «از دانشگاه است که می‌تواند یک کشوری، کشور مستقل باشد»، باید همواره به دانشگاه‌ها توجه شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن افزود: وجود چنین جوانان مؤمن، میهن‌دوست و موقع‌شناس در این روزگار که به تعبیر مقام معظم رهبری «فضا، فضای غبارآلود است»، در حقیقت جای شکر و سپاس به درگاه خداوند متعال دارد.

شجاع با اشاره به نقشه‌های جدید دشمنان قسم‌خورده ایران اسلامی و پدیده شوم تروریسم تکفیری که زاده سیاست‌های شیطانی غرب و ارتجاع عرب در منطقه غرب آسیا است، دانشجویان را به هوشیاری، بصیرت و پیروی از رهبر معظم انقلاب توصیه کرد و گفت: دانشجویان امروز یکی از مقاطع سرنوشت‌ساز تاریخی را سپری می‌کنند و یقین داریم که دانشجوی امروز به‌مراتب مؤمن‌تر و با بصیرت تر از دانشجوی سال 1332 است.

وی با بیان اینکه تشکل‌های فرهنگی دانشجویی نقش به‌سزایی در مقابله با تهاجم فرهنگی علیه کشور دارند، بیان کرد: اعضای کانون‌ها و تشکل‌های اسلامی به‌ویژه بسیج دانشجویی به تعبیر رهبر معظم انقلاب، افسران جنگ نرم هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن اضافه کرد: امیدواریم متوجه اهمیت نقش خود در دفاع از آرمان‌ها و دستاوردهای صدها هزار شهید و ایثارگر باشیم و با تمام توان به دفاع از فرهنگ اصیل انقلاب اسلامی بپردازیم.

انتهای پیام/67015/ل30/

http://fna.ir/79SJSY


ویدیو مرتبط :
تشکل دانشجویی -پاتوق فرهنگی (ویژه دغدغه مندان فرهنگی)