سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مدیرعامل سازمان بیمه سلامت: بیمه اتباع بیگانه منوط به داشتن کدشناسایی است


مدیرعامل سازمان بیمه سلامت: بیمه اتباع بیگانه منوط به داشتن کدشناسایی استایسنا/ مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور گفت:‌ افراد فاقد کدملی و اتباع بیگانه ای که از سوی اداره اتباع بیگانه کد شناسایی ندارند را نمی توان بیمه کرد.

دکترمحمد جواد کبیر در جمع خبرنگاران بیان کرد: از سال 84 با مصوبه مجلس شورای اسلامی طرح پزشک خانواده تصویب و به اجرا گذاشته شد که متاسفانه نتوانست آن چنان که باید نیازها را برطرف کند اما اجرای طرح بیمه سلامت همگانی تحولی نو در نظام سلامت کشور ایجاد کرد.

وی ادامه داد: در همین راستا بالغ بر 41 میلیون نفر در کشور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند که از این تعداد 10 میلیون نفر را بیمه شدگان جدید تشکیل داده اند، همچنین در استان سیستان و بلوچستان نیز بالغ بر 10 میلیون و 700 هزار نفر تحت پوشش این بیمه قرار گرفته اند.

کبیر اذعان کرد: بالغ بر 91 درصد بیمه شدگان نظام تحول سلامت خانواده هایی با درآمد ماهیانه کمتر از یک میلیون تومان هستند اما نکته بسیار قابل توجه حاشیه نشینی بالغ بر 86 درصد از بیمه شدگان است که به دلیل شرایط خاص اقتصادی و اجتماعی در حاشیه شهرها سکونت گزیده اند اما در بیمه رایگان افراد کم درآمد باید برنامه ریزی تضمینی شده باشد و بودجه لازم برای آن به سازمان بیمه اختصاص داده شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص بیمه اتباع بیگانه گفت: سازمان بیمه سلامت نمی تواند افرادی را که شماره ملی ندارند را بیمه کند لذا تنها افرادی که دارای شناسنامه و کد ملی هستند می توانند تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند این شرایط برای اشخاص مقیم کشور که ملیت کشورهای دیگر را دارند هم وجود دارد به گونه‌ای که این اشخاص تنها می تواند با داشتن کد شناسایی اتباع بیمه شوند.

وی ادامه داد: سازمان بیمه سلامت کشور در خصوص بیمه افرادی که کد ملی ندارند و یا اتباع بیگانه ای که از سوی اداره اتباع بیگانه کد شناسایی ندارند نمی تواند اقدام کند، همچنین افرادی هم که به دلیل غیر ایرانی بودن پدر فاقد شناسنامه و کد ملی هستند هم نمی توانند مورد پوشش این بیمه قرار بگیرند این افراد برای بیمه شدن باید از سوی اداره اتباع بیگانه اقدام کنند اما این در حالی است که مادر خانواده در صورت داشتن شناسنامه و کد ملی می تواند بیمه شود.

بیمه سلامت 700 میلیون طلب کار است
دکتر کبیر اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر 3500 میلیارد تومان از محل درآمد های عمومی به سازمان بیمه سلامت پرداخت شده است که از این میزان بالغ بر 2350 میلیارد تومان هزینه سال های 92 و 93 بوده اند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور اذعان کرد:این در حالی است که در سال گذشته بالغ بر 1350 میلیارد تومان از منابع پیش بینی شده برای سازمان بیمه سلامت به این سازمان واگذار نشد و سازمان در حال حاضر بالغ بر 700 میلیون تومان از بخش های مختلف طلب کار است.

وی گفت: بیمه سلامت تا جایی که بودجه داشته در عملکردش معدل الف بوده است اما در نقاطی که با مشکل بودجه رو به رو بوده اینگونه نبود، لیکن با این حال در مراکز درمانی دولتی سراسر کشور هیچ مریضی به دلیل مشکلات مالی فوت نکرده و تمامی بیمارستان ها موظف هستند تا تمامی خدمات درمانی را به همه بیماران ارائه دهند.

برای بیمه بیماران تنفسی سیستان و اهواز هیچ برنامه و بودجه‌­ای نداریم
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور در جواب سوالی مبنی بر بیمه بیماران تنفسی حاصل از ریزگردها در مناطق سیستان و خوزستان گفت: در خصوص آلایندگی های زیست محیطی و بیماری های ناشی از آن بودجه ای به سازمان بیمه سلامت کشور اختصاص نیافته است و به دلیل نداشتن بودجه مصوب برنامه ای نیز در خصوص بیمه بیماران ناشی از ریزگردها نداریم.

وی ادامه داد: در خصوص آلایندگی های زیست محیطی فرماندهی، مدیریت مناسب و منابع واحدی وجود ندارد لذا این مقوله می طلبد تا در ابتدا این فرماندهی و مدیریت واحد ایجاد شود سپس بودجه ه­ای مناسب برای سازمان بیمه تعریف شود تا این سازمان بتواند نسبت به بیمه بیماران ناشی از آلایندگان زیست محیطی اقدام کند.

کبیر افزود: سازمان بیمه خود درآمد ندارد و نمی تواند برای بیمه افراد اقدام کند لذا در وحله اول باید به این سازمان اعتبارات لازم واگذار شود تا بتواند در چنین بخش­هایی وارد شود چرا که اگر سازمان بیمه سلامت خود اقدام به بیمه افراد کند قطعا بدهی هایی را متحمل خواهد شد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ، بخشودگی جرایم بیمه ای