کاهش 44 درصدی تردد اتوبوس مسافری از مرز زمینی آستارا


‌مدیر پایانه مسافری و مرزی شهرستان مرزی بندر آستارا از کاهش 44 درصدی تردد اتوبوس‌های مسافری از مرز‌زمینی این شهرستان خبر داد.

جلای دیانسایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)‌، منطقه گیلان، خاطر‌نشان کرد: طی هشت ماه نخست سالجاری یک هزار و 364 دستگاه اتوبوس با هدف جابجایی مسافر از مرز زمینی آستارا تردد کرده‌اند که از این میزان تردد، 714 دستگاه اتوبوس خروجی از کشور و 650 دستگاه اتوبوس ورودی به کشور هستند.

وی ادامه داد: این میزان تردد نسبت به مدت مشابه سال 1393 بالغ بر 44 درصد کاهش داشته است.

وی در ادامه به برخی از دلایل کاهش تردد اتوبوس از این مرز اشاره کرد و افزود: دریافت عوارض بیشتر توسط کشور جمهوری آذربایجان یکی از مهمترین دلایلی بوده که از رغبت خارج کردن اتوبوس‌ها‌ توسط رانندگان از کشور کاسته است.

دیانسایی در بخش دیگر سخنان خود، از تردد 457 هزار و 504 نفر مسافر از مرز زمینی آستارا طی مدت مذکور سخن گفت و تصریح کرد: از این میزان مسافر 228 هزار و 997 نفر ورودی و 228 هزار و 507 نفر خروجی هستند.

وی با تأکید بر اینکه تردد مسافر از این مرز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2 . 15 درصد کاهش یافته است، اضافه کرد: از این تعداد مسافر متردد، 22 هزار و 381 نفر مسافر ایرانی و 435 هزار و 123 نفر مسافر اتباع کشورهای مختلف هستند.

وی در پایان بیشترین مسافر را متعلق به اتباع کشور همسایه «جمهوری آذربایجان» برشمرد و گفت: اتباع کشورهای روسیه، گرجستان، ترکیه، پاکستان، بلاروس، چین، عراق، آلمان، لهستان، رومانی، افغانستان، قراقستان، استرالیا، اوکراین، عربستان و سایر ملیت‌ها در میان مترددین از این مرز قرار دارند.

به گزارش ایسنا، با استناد به آمار منتشر شده از سوی سازمان حمل و نقل و پایانه‌های کشور، در حوزه حمل و نقل بین المللی طی هشت ماه گذشته، آستارا با جابجایی 168 هزار و 898 تن کالا رتبه دوم کشور و با جابجایی 311 هزار و 542 تن کالا در بخش صادرات رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
کاهش 44 درصدی واردات خودرو