مدیریت مجموعه آموزش و پرورش اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد


رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش گفت: تغییر نگاه از فرهنگ امنیتی به امنیت فرهنگی مهمترین رویکرد حراست است.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، محسن موحد در مراسم معارفه رئیس جدید حراست آموزش و پرورش لرستان، افزود: امنیت فرهنگی یعنی حاکمیت بر قلوب فرهنگیان و ایجاد تعلق خاطر در آنان و پیشبرد اهداف، برنامه‌ها و سیاست‌های کلان تعلیم و تربیت به‌وسیله فرهنگیان است.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش گسترده‌ترین شبکه اجتماعی را در اختیار دارد اظهار کرد: ظرافت کار و مدیریت در چنین مجموعه‌ عظیمی که تقریباً به‌طور غیرمستقیم همه جامعه را در برمی‌گیرد از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: رویکرد دیگر مجموعه حراست تغییر نگاه از بیرون به حراست به‌عنوان مشاورانی امین، دلسوز و مورد اعتماد است.

موحد اضافه کرد: با درنظر گرفتن گستردگی جامعه هدف آموزش و پرورش باید در مجموعه حراست با بهره‌گیری از علم آینده‌پژوهی حراست دانش‌بنیان را حاکم کرد.

وی گفت: اگر سخن از علم آینده‌پژوهی و رویکرد دانش بنیان در اداره مجموعه حراست می‌شود، بدین معناست که اقدامات و عمکرد این مجموعه مهم مبتنی بر یافته‌های پژوهشی در مسیر امنیت پایدار است که رویکردهای سلیقه‌ای و فاقد پژوهش در آن جایگاهی ندارد.

لازم به‎ذکر است، در این مراسم از زحمات اسفندیار نوروزپور، رئیس سابق اداره حراست آموزش و پرورش لرستان تجلیل و محمدحسین احمدی به‌عنوان رئیس جدید اداره حراست معرفی شد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
اهمیت آموزش و پرورش از نظر جفری کاندا (TED)