سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



توانایی ایران در ساخت کشتی و رقابت با شرکت های بین المللی


به گزارش ایرنا، حمیدرضا رضاییان اصل دوشنبه درگفت و گو با خبرنگاران با انتقاد ازشرکتهای دولتی در خصوص ندادن سفارش ساخت و تعمیر شناورهای خود به ایزوایکو اظهار کرد: دربخش تعمیرات کشتی نیز زمان را به کمتر از دو هفته رسانده ایم.
مدیرعامل مجتمع کشتی ساز و صنایع فراساحل ایران درعین حال تصریح کرد: رونق کشتی سازی نیازبه عزم ملی دارد و با وجود آمادگی صنایع کشتی سازی داخلی، نبایستی سفارش ساخت به خارج از کشور داده شود و جماعتی نمی خواهند در این بخش رونق ایجاد شود.
این مقام مسئول خاطرنشان ساخت: درحالی ایزوایکو قابلیت ساخت انواع شناورهای کوچک و بزرگ و حتی اقیانوس پیما را دارد که سازمان بنادر و دریانودری سفارش ساخت 10فروند کشتی را به شرکتهای خارجی داده است.
رضاییان در ادامه با اشاره به دستیابی 70درصدی مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران(ایزایکو)به دانش تعمیر ریگ حفاری ابرازداشت: متاسفانه کار تعمیر دکل های حفاری ایران در کشورهای جنوبی خلیج فارس انجام می شود که تحت نظر آمریکا فعالیت دارند.
مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران با بیان توانایی های این شرکت درخصوص تعمیرانواع شناور تا ظرفیت 45 هزار تن افزود: تعمیر کشتی ها از 35روز به کمترین زمان یعنی بین 10 تا 12 روز کاهش یافته است.
رضائیان اصل گفت: هم اکنون یکی از فعالیت های مهم این شرکت علاوه بر ساخت و تعمیر شناورها ، سکوها و سازه های نفتی و گازی، تعمیر اساسی انواع دکل حفاری دریایی (جک آپ) پیشرفته در خلیج فارس است.
وی درادامه با اشاره به بازدید اخیر مدیران هیوندایی بعنوان بزرگ ترین شرکت کشتی سازی کره جنوبی ازفعالیت ها و توانمندی های ایزوایکو گفت: تاکنون چندین نشست مشترک در خصوص سرمایه گذاری مشترک داشته ایم.
مدیرعامل ایزوایکو با تاکید بر انتقال دانش فنی توام با سرمایه گذاری مشترک ابراز داشت: طرف کره ای نیز با اعلام آمادگی در حال فراهم آوردن مقدمات لازم به منظور مشارکت در ساخت کشتی و ابنیه دریایی در غرب بندرعباس است.
رضائیان اصل با بیان اینکه توافق هسته ای ایران با کشورهای پنج به اضافه یک موجب استقبال سرمایه گذاران خارجی در بخش های مهم اقتصادی و ازجمله صنایع کشتی سازی شده تاکید کرد: مصمم هستیم تا از این ظرفیت با رعایت منافع ملی و به شرط انتقال دانش فنی و به روز در این حوزه استفاده کنیم.
وی با اشاره به رایزنی بزرگ ترین کارخانه سازنده کشتی و ابنیه دریایی چین و یک شرکت اروپایی برای حضور در ایران افزود: ایزوایکو درحال بررسی پیشنهادات متعدد آنها برای حضور در جمهوری اسلامی ایران است.
رضائیان اصل یادآورشد: محورهای کلیدی مورد نظر برای سرمایه گذاری شرکت های خارجی در بخش کشتی سازی و دیگر صنایع وابسته با توجه به اسناد بالادستی و تاکیدات اخیر رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری تهیه و تدوین شده است.
وی اظهارکرد: تغییر نگاهها به صنعت کشتی سازی در داخل و ایجاد روحیه خودباوری با اتکای به ظرفیت های درون زا از جمله ضرورت هایی است که می تواند موجب تقویت نقش ایران در صنعت کشتی سازی شود.
مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران با حدود چهاردهه فعالیت با مساحتی بالغ بر یکهزارو 100 هکتار ازجمله 380 هکتار حوضچه آرامش، با هدف طراحی، ساخت و تعمیر انواع شناور و همچنین طراحی، ساخت و نصب انواع سازه های فراساحلی در 37 کیلومتری غرب شهر بندرعباس قرار دارد.
از مهمترین مزایای آن به وجود منطقه ویژه اقتصادی کشتی سازی خلیج فارس، ارائه خدمات پشتیبانی به کلیه واحدهای مجتمع، اسکله های تخلیه و بارگیری، انتقال و صادرات محصولات نفتی و مواد معدنی، ارائه خدمات انبار داری و برخورداری از تسهیلات منطقه ویژه اقتصادی اشاره شده است.
شرکتهای زیرمجموعه ایزایکو نیز شامل صنایع کشتی سازی بحر گسترش هرمز، صنایع کشتی سازی ندیم گسترش هرمز، مبین سازه گستر خلیج فارس، گروه تامین تجهیزات شفق هرمز، عظیم گسترش هرمز و بحر گسترش هرمز اعلام شده اند.ک/3
6149 /6048

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
کشتی ایران در راه رقابت های جهانی آمریکا