سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پیشنهاد اوباما به ملک سلمان: با ایران در مورد سوریه، عراق و یمن مذاکره کنید / دیپلمات ها: پادشاه سعودی، طرح ابتکاری رئیس جمهور آمریکا را نپذیرفت


نشست های عربستان_آمریكا به این معنا نیست كه ریاض همچون دوره های قبل، به تمام درخواست های آمریكا جواب مثبت می دهد.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : پیشنهاد اوباما به ملک سلمان: با ایران در مورد سوریه، عراق و یمن مذاکره کنید / دیپلمات ها: پادشاه سعودی، طرح ابتکاری رئیس جمهور آمریکا را نپذیرفت

سرویس بین الملل «انتخاب»؛ القدس العربی نوشت: كسی كه گزارش های روزنامه های عربستان در مورد نتیجه اجلاس سران آمریكا- خلیج فارس را ببیند، متوجه رضایت نسبی عربستان از آن نشست می شود. باراك اوباما توانست به اعراب خلیج فارس در مورد سیاست های آمریکا در منطقه اطمینان خاطر دهد.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»؛ این روزنامه عرب زبان آورده است: یك دیپلمات سعودی در ریاض گفت: "كسی كه بیانیه نشست كشورهای حوزه خلیج فارس و ایالات متحده كه در روز پنجشنبه قرائت شد را مشاهده كند، رضایت شورای همكاری خلیج فارس از را در آن متوجه خواهد شد.". 

وی افزود: ملک سلمان در دیدار با اوباما به صراحت مشكلات روابط دوجانبه و بخصوص نگرانی ها از حمایت واشنگتن از تهران را منتقل کرد."

با وجود استقبال سرد از باراك اوباما به هنگام ورود به پایتخت عربستان، ولی سعودی ها، قراردادهایی را كه با اشتون كارتر وزیر دفاع آمریكا به امضا رساندند، رضایت بخش توصیف کردند. در این جلسه بر روی تقویت قابلیت های نظامی خلیج فارس نه تنها از جهت سلاح، بلكه از جهت آموزش و تسریع در فروش موشك های ضد بالستیك كه ایران بوسیله آن منطقه را تهدید می كند(!)، توافق شد. 

یك دیپلمات آمریكایی به "القدس العربی" گفت: "اهمیت دیدار اوباما و پادشاه عربستان و رهبران كشورهای حوزه خلیج فارس در كمك به رفع سوء تفاهم هایی كه گه گاه در راه روابط تاریخی بین آن ها بوجود می آید، است".

وی افزود: نشست های عربستان_آمریكا به این معنا نیست كه ریاض همچون دوره های قبل، به تمام درخواست های آمریكا جواب مثبت می دهد.

این دیپلمات اضافه کرد: عربستان، پیشنهاد و طرح ابتکاری اوباما برای گفتگو با ایران در مورد یمن، سوریه و عراق و  نقش تهران در امنیت منطقه خلیج فارس را رد کرد.


ویدیو مرتبط :
دَستِ گُلِ جدید پادشاه سعودی ملک سلمان وهابی-عراق-سوریه