شهرستان سامان، پذیرای مسافران نوروزی


مسئول دفتر امور فرهنگی و ارتباطات اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: شهرستان سامان، آمادگی کامل برای جذب مسافران داخلی و خارجی ویژه نوروز 95 به چهارمحال و بختیاری را دارد.

«شاهین ایل‌بیگی‌پور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه چهارمحال و بختیاری – اظهار کرد: شهرستان سامان با مرکزیت شهر سامان، از مهم‌ترین جاذبه‌های فرهنگی، گردشگری، تاریخی و مذهبی چهارمحال و بختیاری است.

وی افزود: گردشگاه پل تاریخی زمانخان، باغ‌ها و روستاهای حاشیه رودخانه زاینده‌رود از سد زاینده‌رود تا سامان، قایق‌رانی در آب‌های آرام و خروشان روستای سوادجان، باغ‌های بادام، گردو و هلو از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در شهرستان سامان محسوب می‌شود.

ایل‌بیگی‌پور تصریح کرد: مسجد جامع سامان، بافت تاریخی روستای یاسه چای، کوه شیراز، پل تاریخی هوره، بقایای قلعه هوره و مقبره دهقان سامانی از مکان های تاریخی و مذهبی شهرستان سامان به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: انواع بافته‌های داری مانند قالی، گلیم و قالیچه، البسه محلی، سرمه‌دوزی و معرق از صنایع‌دستی شهرستان سامان است.

مسئول دفتر امور فرهنگی و ارتباطات این اداره‌کل تصریح کرد: انواع لبنیات مانند ماست، کره، کشک، قارا، قارابشکن، دوغ، روغن محلی و پنیر، گردو، بادام، انگور، هلو، آلوچه و میوه های باغی دیگر جزو سوغات محلی شهرستان سامان محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: قنات لاغدنبه، به‌عنوان قدیمی‌ترین و بزرگترین قنات چهار محال و بختیاری در سامان قرار دارد.

ایل‌بیگی‌پور تصریح کرد: شهر سامان از دیرزمان کانون دانش و عرفان بوده و شعرای نامدار و ادبای بی شماری در دامان خود پروریده که عمان و دهقان سامانی از جمله این افراد نامدار هستند.

به گزارش ایسنا، سامان، در 16 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری و در محور گردشگری رودخانه زاینده‌رود واقع است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
نوروز 94 شهر تاریخی عقدا پذیرای مسافران نوروزی