نیاز منطقه مهاباد به 350 تخت بیمارستانی


قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: قدمت بیمارستان امام در مهاباد و حجم بالای بیماران مراجعه کننده، ایجاد امکانات و خدمات بیشتر در این مرکز را دو چندان می کند.

به گزارش سرویس سلامت ایسنا، دکتر ایرج حریرچی در ادامه بازدید های سرزده از بیمارستان های کشور، شب گذشته در بیمارستان امام خمینی ( ره) مهاباد در استان آذربایجان غربی حضور یافت و در سخنانی اظهار داشت: شهر مهاباد با جمعیت 240 هزار نفر، قطب درمانی جنوب استان آذربایجان غربی است که بیماران شهرهای بوکان، سردشت، نقده و پیرانشهر جهت دریافت خدمات درمانی به این بیمارستان مراجعه می کنند.

وی در ادامه افزود: بیمارستان امام با 250 تخت فعال در سال 1350 آغاز به کار کرده است که با توجه به تراکم جمعیت مراجعه کننده به این مرکز درمانی، قطعا به بیمارستان بزرگتری نیاز دارد که به دلیل اینکه در جدول برنامه پیش بینی نشده بود، متاسفانه عملیاتی نشده است.

سخنگوی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: اگر چه با اقدامات اخیر پس از اجرای طرح تحول سلامت در بخش هتلینگ و بازسازی و تجهیز این بیمارستان قدیمی، خدمات مناسب تری به بیماران ارائه شده است اما تخت مورد نیاز در این منطقه بیش از 350 تخت است.

دکتر حریرچی با اشاره به تراکم جمعیتی این شهر و شهرهای اطراف آن گفت: این مرکز درمانی، اشغال تخت 90 درصد و اورژانس پرمراجعه و شلوغی دارد که برای رفع این مشکل، ساخت اورژانس و بخش تسهیلات زایمانی جدید از اقدامات آتی این بیمارستان است.

معاون کل وزارت بهداشت در ادامه بیان کرد: ساخت کلینیک ویژه مراحل ابتدایی را طی می کند و قرار است با حمایت از مشارکت بخش خصوصی با ضرب العجل 2 ماهه دستگاه ام آر آی در این مرکز نصب و مورد بهره برداری قرار بگیرد.

وی با اظهار امیدواری از اینکه، با همت مسئولین محلی که اکثرا بومی و کرد هستند در صددهستیم امکانات و خدمات بیشتری در این مرکز فراهم کنیم تا شرمنده مردم شریفمان نباشیم.

به گزارش وب دا، در راستای اجرای طرح تحول سلامت با هدف افزایش رضایت‌مندی و کاهش پرداختی از جیب مردم ،کلینیک‌ دندانپزشکی با تعرفه‌ دولتی در درمانگاه تخصصی بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد و با مشارکت بخش خصوصی از اوایل اسفند ماه راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
انیمیشن تخت بیمارستانی