سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



لزوم استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود برای اعتلای مد و لباس در کشور


به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس، جلسه مشترک بررسی نحوه مشارکت و همکاری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در حوزه مد و لباس با حضور دبیرکارگروه ساماندهی مد و لباس و معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی برگزار شد.

حمید قبادی دبیر کار گروه ساماندهی مد و لباس کشور در این جلسه گفت: هم اکنون کار گروه ساماندهی مد و لباس تلاش دارد با ایجاد نگرش منطقی و ایجاد توجه به اهمیت مقوله مد و لباس از همه ظرفیت‌های موجود برای رشد و اعتلای مسأله مهم مد و لباس استفاده کند. بر این اساس فعالیت‌های مختلف و گوناگون وجود دارد که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی می‌تواند نقش مهم و ارزشمندی ایفا کند.

قبادی با اشاره به اهمیت جایگاه صنایع دستی در کشور از آمادگی کار گروه برای توسعه مشارکت‌ها و همکاری‌های مشترک خبر داد.

در این جلسه بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اهمیت مقوله لباس در همه جوامع بیان داشت: هویت و تجارت دو رکن اصلی مقوله لباس است و سایر موارد در ذیل این دو تعریف می شود.

نامور مطلق با اشاره به جایگاه کار گروه ساماندهی مد و لباس کشور و ضرورت همیاری و همکاری‌های بیشتر به اهمیت لباس و تاریخ دیرینه آن در کشور، هویت را یکی از ارکان مهم لباس در جامعه برشمرد و اعتنا به لباس را توجه به هویت اصیل ایرانی دانست. او با اشاره به فاکتورهای مختلف این حوزه اظهار داشت: تجارت و اقتصاد این بخش دارای اهمیت بسیار بالایی است.

وی با اشاره به توانمندی‌های حوزه تحت مسئولیت خود از کاربردی سازی پارچه‌های سنتی، نمایش ظرفیت‌های موجود به طراحان، نگاه به لباس اقوام، تاریخ و ظرفیت ملحقات ایرانی اسلامی به عنوان موضوعاتی در همکاری‌های مشترک یاد کرد.

همچنین در این جلسه توحدی مشاور معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی از موفقیت‌های بدست آمده از همکاری‌های مشترک در جهت معرفی مؤسسات طراحی پارچه سنتی و ایجاد ارتباط بین آنان و طراحان لباس اشاره و بیان داشت که استمرار هدفمند این فعالیت‌ها قطعاً در پیشرفت اهداف مد و لباس اسلامی و ایرانی مؤثر خواهد بود.

در پایان نیز مقرر شد کمیته‌ای مشترک با حضور کارشناسان دو مجموعه زمینه تدوین و انعقاد تفاهم نامه همکاری‌های مشترک را فراهم کند.

انتهای پیام/

 

http://fna.ir/QRLKVE


ویدیو مرتبط :
چگونگی استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی در کشور