قطع بیمه کارگران ساختمانی بر مبنای ملک و املاک نیست/ حذف بیمه 50 هزار کارگر غیر واقعی تاکنون


حسینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

مدیر کل امور نام نویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تامین اجتماعی گفت: بیمه کارگران شاغل در صنعت ساختمان به هیچ عنوان بر مبنای دارایی و ملک و املاک‌ شان حذف نمی‌شود.

سعید حسینی مدیر کل امور نام نویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تامین اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به این‌که به هیچ عنوان بیمه کارگران شاغل در صنعت ساختمان حذف نمی‌شود، اظهار داشت: شرط اصلی ورود به بیمه کارگران ساختمان، اشتغال در این صنعت بوده که بر مبنای آن و بر اساس بررسی و تحقیق‌های صورت گرفته از سوی سازمان تامین اجتماعی، کارگران واقعی و غیر واقعی مشخص می‌شوند.

وی تصریح کرد: در پالایش این طرح، تنها کارگرانی که غیر واقعی و خارج از ضابطه خود را در این بخش بیمه کرده‌اند از لیست، خارج می‌شوند که تاکنون بیمه بیش از 50 هزار کارگر غیر واقعی قطع شده است.

حسینی ادامه داد: بررسی و تحقیق در این طرح به گونه‌ای است که از طریق پایگاه‌های ملی در کشور، افرادی که دارای ملکی به ارزش بالای 700 میلیون و خودروی بالای 80 میلیون تومان هستند را مورد بررسی جدی‌تری قرار می‌دهیم تا مشخص شود که کارگر ساختمانی واقعی هستند یا خیر، بنابراین در صورت اشتغال در این صنعت با وجود داشتن ملک و املاک، بیمه آن‌ها قطع نخواهد شد.

مدیر کل امور نام نویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تامین اجتماعی افزود: از ابتدای اجرای این قانون تاکنون، یک میلیون و صد هزار سهمیه برای کارگران ساختمانی سراسر کشور توزیع شده است که بخشی از این افراد جذب و حدودا 40 تا 50 هزار نفر در فرآیند جذب قرار دارند.

حسینی گفت: آنچه انجمن‌های صنفی از آمار کارگران ساختمانی در سراسر کشور در زمان رونق کار ساختمان اعلام کرده‌اند، حدود یک میلیون و دویست هزار نفر هستند که در حال حاضر مشکل سهمیه در این بخش وجود ندارد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
بیمه ی کارگران ساختمانی