سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اشتاین‌مایر: بدون مذاکره با اسد نمی‌توان بحران سوریه را حل کرد/ حل بحران‌های اوکراین و ایران نمونه‌هایی از پایداری در دیپلماسی است


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «فرانک‌ والتر اشتاین‌مایر» وزیر خارجه آلمان امروز در جریان سخنانی در اندیشکده «کوربر» گفت که اتحادیه اروپا با بزرگترین چالش خود در زمینه همگرایی در 60 سال گذشته مواجه شده است.

وی با اشاره به تمایل مهاجران برای ورود به اروپا گفت: « از دست رفتن امید سوری‌ها مبنی بر اینکه روزی به محل زندگی خود باز می‌گردند، عامل کلیدی است که باعث شده تا پناهجویان سوری پس از گذشت 5 سال (از بحران) در این کشور در چنین تعداد گسترده‌ای راهی اروپا شوند.»

اشتاین‌مایر در ادامه افزود:«در سوریه راهکاری بدون مذاکره با اسد متصور نیست. ضمن اینکه اسد در آینده سوریه جایگاهی ندارد. دیپلماسی نیازمند پشتکار و پایداری است. همانطور که درباره ایران و اوکراین اجرا شد.مردم  مهاجر در کمپ‌های ترکیه از گرسنگی رنج می‌برند. این یعنی از دست رفتن امید و یکی از دلایل مهاجرت است.»

وزیر خارجه آلمان در عین حال گفت: «حق پذیرش مهاجران از مبانی بنیادی ارزش‌های اروپایی است و فقط 4 یا 5 کشور نمی‌توانند همه مهاجران را بپذیرند. آنهایی که نمی‌توانند بین توهم و سیاست واقعی و اخلاق فرقی بگذارند، هرگز نباید وارد عرصه سیاست خارجی و یا سیاست شوند. تناقضات بخشی از سیاست خارجی است و در سیاست تلاش می‌شود که چیزی که مورد قبول نیست، تغییر کند.»

اشتاین‌مایر در ادامه سخنان خود به بحران اوکراین پرداخت و گفت که توافق مینسک تنش‌ها در شرق اوکراین را به حداقل رساند و امید است که سلاح‌های سنگین از منطقه خارج شوند. مین‌زدایی اطراف دونباس یکی از مسایل موجود است. قرار است که برای حل بحران اوکراین سال آینده انتخابات برگزار شود. ضمن اینکه اصلاحات در قانون اساسی هم در دستور کار قرار دارد.

وزیر خارجه آلمان همچنین گفت: «ما اقدامات زیادی برای حل بحران بالکان انجام داده‌ایم. اتهام ‌زنی علیه کشورهای بالکان به تنهایی کافی نیست، بلکه اتحادیه اروپا باید به حل بحران مهاجران کمک کند.»

انتهای‌پیام/


ویدیو مرتبط :
نشست ایران و قدرتهای جهانی برای حل بحران سوریه در وین