سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



استفاده از تجربیات چین در حوزه طب سنتی


استفاده از تجربیات چین در حوزه طب سنتیمیزان/ معاون طب سنتی وزارت بهداشت به روی آوردن کشورهای دنیا از جمله چین برای استفاده از ظرفیت های طب سنتی اشاره کرد و گفت: چین نه تنها به توسعه طب سنتی در کنار طب رایج در کشور خود، بلکه در سایر کشورها پرداخته است.

محمود خدادوست در حاشیه برگزاری همایش یک روزه طب سنتی ایران و چین که صبح امروز در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: ما در چند روز گذشته میزبان هیاتی متشکل از نائب رییس فرهنگستان طب سنتی و رییس یکی از دانشگاه های بزرگ طب سنتی چین بودیم و آنها پس از بازدیدهایی که از دانشکده ها، کلینیک ها و سلامتکده های طب سنتی ما داشتند ، نحوه ارائه خدمات و آموزش را از نزدیک مشاهده کردند و امروز همایشی را با روسای دانشکده ها و مدیران گروه های آموزشی طب سنتی داشتیم.
وی با بیان اینکه در این همایش سعی ما بر این است تا از تجربیات کشور چین در نحوه ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی و ادغام طب سنتی در نظام سلامت کشورشان استفاده کنیم، گفت: امیدوارم با انتقال این تجارب، بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.
خدادوست از آکادمی طب سنتی چین به عنوان یکی از معتبرترین آکادمی ها در کشور یاد کرد و افزود: حداقل 14 انستیتوی آموزشی و تحقیقاتی و 6 بیمارستان بزرگ در چین، تحت پوشش این آکادمی هستند.
معاون طب سنتی وزارت بهداشت در خصوص امضای تفاهم نامه با هیات چینی، اظهار داشت: در این تفاهم نامه در مورد تبادل استاد و دانشجو، امکان آموزش های طب سنتی برای اساتید ایرانی، آموزش و شناساندن طب سنتی ایرانی از طریق چین به دنیا، استفاده از تجارب این کشور در مدیریت طب سنتی در کشور و نحوه ادغام طب سنتی در نظام سلامت توافقاتی صوت می گیرد.
دکتر خدادوست بخش عمده ای از طب سنتی چین را مربوط به استفاده از گیاهان دارویی و انواع ماساژها دانست و از اشتراکات برخی از آنها در طب سنتی ایرانی سخن گفت.
وی با بیان اینکه بنا نداریم طب سنتی چین را در ایران توسعه دهیم، تاکید کرد: قصد ما این است که از تجارب آنها در نحوه ادغام طب سنتی در نظام سلامت استفاده کرده و به ادغام طب ملی در نظام سلامت ایران بپردازیم.
معاون طب سنتی وزارت بهداشت با اشاره به پیشرفت ها و استفاده از تکنولوژی در طب سنتی چین، خاطرنشان کرد: برخی از داروهای گیاهی در این کشور به صورت قرص، کپسول و ژل و برخی از دمنوش ها به ساندیس های نوشیدنی تبدیل شده تا امکان استفاده آن برای مردم راحت تر باشد و اگر قصد ترویج و توسعه طب سنتی ایران را داریم، لازم است تا روش مصرف داروهای گیاهی را با روش زندگی امروزی تطبیق دهیم.
وی از علاقه مندی و استقبال طرف مقابل برای برگزاری دوره های آموزشی طب سنتی ایرانی در چین خبر داد و افزود: امیدواریم بتوانیم به آموزش طب سنتی ایرانی به دانشجویان و اساتید چینی بپردازیم و از سوی دیگر نیز آنها برای استفاده از ظرفیت بازار ایران، علاقه مند به انتقال تکنولوژی به کشور نیز هستند.
گفتنی است در همایش یک روزه طب سنتی ایران و چین که با حضور هیاتی از چین در حوزه طب سنتی و روسای دانشکده ها و مدیران گروه های آموزشی این رشته در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، دکتر خدادوست تفاهم نامه ای را به منظور معرفی طب سنتی ایرانی و انتقال تجربیات کشور چین در نحوه و چگونگی ادعام طب سنتی در نظام سلامت، با نائب رییس فرهنگستان طب سنتی چین امضا کرد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: میزان


ویدیو مرتبط :
اصول ششگانه حفظ تندرستی در طب سنتی ایران ( دکتر ابراهیم خادم متخصص طب سنتی)