سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



عضو مجلس خبرگان: ایران گلستان امنیت است


به گزارش ایرنا آیت الله سید احمد خاتمی روز پنجشنبه در اجتماع بزرگ بسیجیان نواحی شهر کرمان در مصلای امام علی (ع) افزود: یک نقطه ناامن در سراسر کشور، در مرزها و نقاط مرکزی، پیدا نمی شود.
وی با بیان اینکه بسیجیان آینده بشریت هستند و بشریت به وجود شما مفتخر است گفت: همین بسیجیان در رکاب امام زمان (عج)، سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهند کرد.
وی بیان کرد: امروز ( پنجم آذر ) به نام بسیج نامگذاری شده و ما از توصیف بسیج به عنوان گنجینه ارزشمند انقلاب اسلامی که الگوی فتح است، ناتوانیم.
امام جمعه موقت تهران گفت: پیروزهایی که امروز در عراق می بینیم، مدیون بسیج است، حتی مقاومت در بحرین مدیون بسیجیان عزیز است.
وی تصریح کرد: وسوسه و غوغا سالاری ها نباید بسیجیان را از مسیر حق بیرون ببرد.
وی گفت: خداوند بسیج را به عنوان ذخیره ای ارزشمند برای کشور نگه دارد و انشاءالله روز به روز این شجره طیبه تنومندتر شود.
آیت الله خاتمی افزود: بسیج با شش واژه مرادف و با شش واژه نیز بیگانه است و این واژه ها خطوط اصلی بسیج هستند.
وی گفت: نخستین واژه ای که بسیج با آن عجین است، واژه حضور است و بسیج هم اکنون در همه صحنه های انقلاب اسلامی، حاضر است.
عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: پزشک، دانش آموز، دانشجو، روحانی و دیگر اقشار بسیجی همیشه در صحنه حضور دارند.
وی با اشاره به آیات قرآن کریم در زمینه امر جامع و لزوم شرکت مردم در این امر افزود: نماز جمعه و حضور در انتخابات و جنگ، مصداق امر جامع است.
وی واژه دوم را بصیرت عنوان کرد و گفت: بصیرت لازمه یک بسیجی است و بسیجی که بصیرت ندارد، چه بسا فقط نامش بسیجی است ولی در اردوگاهی دیگر خدمت می کند.
آیت الله خاتمی تصریح کرد: بصیرتی که می گوییم، معنای خاصی دارد و دشمن شناسی، شناخت هدف و برنامه های دشمن از جمله معانی بصیرت است.
وی گفت: باید بدانیم دشمن چه هدف و برنامه ای دارد تا بتوانیم مقابلش بایستیم.
وی افزود: سومین واژه ای که بسیج با آن مانوس است، شهادت است و بسیج با شهادت عجین است و با افتخار به استقبال شهادت می رود.
امام جمعه موقت تهران گفت: شهدای مدافع حرم که در همه استان های کشور تشییع می شوند، جلوه های هستند که مشخص می کنند، هنوز بازار شهادت گرم است و در باغ شهادت بسته نیست.
وی اظهار کرد: واژه فداکاری، چهارمین واژه ای است که بسیجی با آن ارتباط دارد و بسیجی با پیام فداکاری و ادای دین، وارد عرصه می شود.
وی با بیان اینکه پنجمین واژه ای که بسیج با آن عجین است آمادگی دائم است، افزود: ما باید آمادگی فکری، فرهنگی، اقتصادی و نظامی داشته باشیم زیرا دشمنان دست از مبارزه بر نخواهند داشت و زمانی راضی می شوند که نظام را استحاله کنند و عقب نشینی از اصول را در جامعه ببینند که البته استکبار این را به گور خواهد برد.
آیت الله خاتمی گفت: هدف استکبار، چشم پوشی مردم از نظام اسلامی است و آمادگی دائم بسیجیان بخصوص آمادگی فرهنگی، توطئه دشمنان را خنثی خواهد کرد.
وی تصریح کرد: سرداران آمادگی فرهنگی جامعه همه دلدادگان نظام از جمله روحانیت، فرهنگیان، دانشگاهیان هستند.
نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: آرزوی دشمن این است که این ملت بزرگ، دست از آرمان های خود بردارد.
وی افزود: همه چیز ما به ایستادگی در مقابل استکبار بستگی دارد و بیداری در جهان در سایه مرگ بر آمریکایی است که شما می گویید.
وی بیان کرد: واژه ششم در بسیج، ولایت مداری است و بسیجی یعنی انسان ولایت مدار، یعنی کسی که می گوید من یک فرمانده دارم که او فرمانده کل قوا و دلها، امام آیت الله سید علی خامنه ای (مدظله العالی) است.
آیت الله خاتمی در ادامه سخنانش گفت: خستگی نخستین واژه ای است که بسیج با آن بیگانه است.
وی تصریح کرد: بسیج با انگیزه و هدفمند، راهش را انتخاب کرده است و با نشاط ادامه می دهد.
وی بیان کرد: بسیج دشمنان اسلام، انقلاب، آمریکا و صهیونیست ها را خسته می کند، اما خودش خسته نخواهد شد.
امام جمعه موقت تهران گفت: دشمن قصد دارد، ملت ایران را خسته کند اما اکثر ملت ایران که جزء بسیجیان هستند و خستگی در قاموس شان جایی ندارد.
وی افزود: دشمنان تحریم ها را بوجود آورند تا ملت ایران را خسته کنند اما به اذعان خبرنگاران بیگانه، هیچ جای ایران به یک کشور تحریم شده شباهت ندارد و این به معنای آن است که ایران اسلامی مثل یک سرو قامت کشیده در مسیر حقش ایستاده است.
وی دومین واژه بیگانه با بسیج را استکبار معرفی کرد و گفت: تمام وجود بسیجیان از استکبار، بویژه آمریکای جنایتکار، بیزار بوده و خواهد بود.
آیت الله خاتمی افزود: برخی بی میل نیستند با آمریکا مذاکره و رابطه ایجاد کنند و شعار مرگ بر آمریکا، این معنی را می دهد که این راه، مورد تایید ملت ایران نیست.
وی بیان کرد: آمریکا، شیطانی است که از 37 سال پیش بزرگتر شده اما به فضل خداوند، نفوذ آن کمتر شده است.
وی افزود: آمریکا دو خط را اکنون دنبال می کند که یکی خط نفوذ در کشورهای منطقه است.
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امروز فکر و اندیشه ما در سوریه، لبنان، بحرین و در بسیاری از نقاطی که مسلمانان زندگی می کنند، نفوذ دارد.
وی گفت: اخیرا آمریکا می گوید مشکل سوریه با حضور ایران حل می شود و حرف ایران حل مشکلات سوریه با حضور و مذاکره طرف های داخلی است که این حرف کاملا منطقی و وجدانی است.
وی افزود: آمریکا قصد دارد جلوی نفوذ ایران را بگیرد اما جلوی پیام حق را نمی نتواند بگیرد.
آیت الله خاتمی تصریح کرد: آمریکا در عرصه داخلی در پی نفوذ است و نفوذ، سومین واژه ای است که بسیج با آن بیگانه است.
وی گفت: برخی بشدت از واژه نفوذ وحشت کردند و این واژه از جریان برجام تاکنون 80 بار در ادبیات رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان شده است.
وی افزود: برخی واژه نفوذ را توهم و سوء استفاده می دانند اما تردید نکنید آمریکا در پی نفوذ فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است.
امام جمعه موقت تهران گفت: آمریکا به خیال خودش با برجام، روزنه پیدا کرده اما رهبر معظم انقلاب اسلامی با شروط 9 گانه، روزنه نفوذ آمریکا را بستند و نگذاشتند آمریکا از روزنه برجام به کشور وارد شود.
وی تصریح کرد: بزک کردن چهره و پوشاندن جنایت آمریکا، روزنه نفوذ است.
وی گفت: در عرصه مطبوعات برخی روزنامه ها طوری قلم می زنند که گویا از کلمه نفوذ در فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی که برای هشدار مطرح کرده اند وحشت دارند.
آیت الله خاتمی افزود: بسیجی نمی گذارد پای آمریکا در این کشور باز شود و پای آمریکا را خواهد شکست.
وی بیان کرد: همزمان با برجام، موضوع مک دونالد مطرح شد و هر جا که آمریکا می خواهد وارد شود از راه مک دونالد و ساندویچ بوده است.
وی اظهار کرد: گورباچف رئیس جمهور سابق شوروی نیز گفت با آمدن مک دونالد، روزنه نفوذ به این کشور باز شد اما در کشور ایران به فضل خدا، جلوی این روزنه گرفته شده و خواهد شد.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: برجام با تایید و شروط رهبر معظم انقلاب اسلامی، بسته شده است و ملت بزرگ ایران، برجام را با شروط معظم له، تایید کرده اند.
وی با تاکید بر اینکه نفوذ فرهنگی را باید جدی بگیریم گفت: دشمنان با نفوذ فرهنگی در تلاش هستند، خود باوری ملت ایران را بگیرند.
وی ادامه داد: برخی قلم ها آنچنان می نویسند که ما چیزی نداریم اما ما در همه عرصه ها قدرتمند هستیم.
آیت الله خاتمی گفت: واژه چهارمی که بسیجی از آن بیزار است فتنه است.
وی افزود: فتنه سال 88 زخم کهنه ای را بعنوان یک لکه ننگ بر دامن فتنه گران باقی گذاشته است.
وی گفت: فتنه گرانی که حاضر به عذرخواهی خشک و خالی هم نیستند و قصد دارند فتنه فراموش شود اما تا زمانی که فتنه گران توبه نکنند و دست از شرارت و ادامه آن برندارند، بسیجی با تمام وجود از آنها بیزار و متنفر است.
امام جمعه موقت تهران افزود: بسیجی نه تنها با فتنه دیروز میانه ای نداشته بلکه قهرمان مبارزه با فتنه است.
وی گفت: هشت ماه میان داری فتنه گران به تعبیر فرماندهان جنگ از هشت سال جنگ، سخت تر بود.
وی افزود: حامیان فتنه از نگاه این ملت، محکوم هستند و دست و پا نزنند و اکثریت و موج خروشان ملت را ببینند.
آیت الله خاتمی گفت: کرمان در حادثه فتنه، امام جمعه ای داشت که در خط مقدم مقابله با فتنه قرار داشت و این مایه افتخار این استان است.
وی افزود: واژه پنجمی که بسیج با آن میانه ای ندارد، تفرقه و تنش است.
وی تصریح کرد: بسیجی تنش زا نیست، بلکه بسیجی مبشر وحدت است و معنای وحدت هم این نیست که هر کسی هر رفتار نادرستی داشته باشد به آن انتقاد وارد نباشد.
نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: بسیجی جلسه ای را به هم نمی زند و حافظ امنیت جلسات است.
وی تصریح کرد: بسیجی اهل تنش نیست بلکه تنش زداست و بسیجی به صحنه می آید تا برخی افراد با دین، اعتقادات و آرمان های ولایت بازی نکنند و این تنش بوجود می آورد.
وی گفت: رهبر معظم انقلاب از عمق جان از فتنه رنجش دارند و این رنجش شخصی نیست بلکه رنجش نظام است و اگر این فتنه ادامه پیدا کرده بود، خون 200 هزار شهید انقلاب اسلامی بر باد رفته بود.
آیت الله خاتمی خطاب به بسیجیان گفت: وحدت در اصول و آرام بخشی جامعه، مایه کمال و رشد است و جامعه ای که در آن تنش باشد، پیشرفت نخواهد کرد.
وی با بیان اینکه ششمین واژه ای که بسیج با آن میانه ای ندارد یأس است افزود: دشمنان می خواهند، ملت را مایوس کنند و بگویند ما در هیچ عرصه ای پیشرفت نکرده ایم در حالی که اگر ما پیشرفت نکرده ایم، پس این جنجال برای چیست؟
وی تصریح کرد: دشمنان می دانند در عرصه هسته ای ما بمب اتمی نداریم اما پیشرفت ما در نظر آنها مثل بمب اتمی است.
امام جمعه موقت تهران گفت: در عرصه هوافضا نیز هزینه های هنگفتی خرج شد تا به ما ماهواره بدهند؛ اما ندادند ولی بسیجیان فن آور ما آمدند و به فضل خدا، ماهواره ای را در فضا قرار دارند و اینها پیشرفت است.
وی گفت: اوایل انقلاب بیماران ما برای درمان به خارج از کشور می رفتند اما به فضل خدا، امروز پیشرفت پزشکی ایران اسلامی کشورها را به تعجب واداشته است.
آیت الله خاتمی افزود: برخی افراد بخصوص شبکه های فارسی زبان بیگانه، طوری وانمود می کنند که شیرازه انقلاب از هم پاشیده، اما آنها واقعیت را درک نمی کنند.
وی اظهار کرد: این انقلاب بدون تردید، ماندنی است و آنها که با این انقلاب فاصله دارند، بازنده میدان هستند.
7437/3029

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مجلس خبرگان