هنگامه مفید نمایش «اندر حکایت ناکامی ببری خان» را افتتاح کرد


هنگامه مفید نمایش «اندر حکایت ناکامی ببری خان» را افتتاح کردتسنیم/ هنگامه مفید، نمایش «اندر حکایت ناکامی ببری خان» را در روز جهانی تئاتر با حضور مهدی شفیعی و جمعی از هنرمندان تئاتر افتتاح کرد.
مراسم افتتاحیه نمایش «اندر حکایت ناکامی ببری خان»، شب گذشته در حضور جمع کثیری از هنرمندان تئاتر و تئاتر عروسکی همچون مهدی شفیعی و پیمان شریعتی، کاظم هژیر آزاد، علی عابدی مدیر تماشاخانه سنگلج,کوروش سلیمانی,ارسطو خوش رزم, افسانه زمانی, نوشین تبریزی,کاوه سجادی حسینی, میلاد اکبرنژاد, بنفشه بدیعی، مرجان پورغلامحسین, نازیلا نوری شاد, مهرنوش شریعتی, علیرضا سالمی, افشین سلیمان پور, وحید نفر در تماشاخانه سنگلج برگزار شد.
در این مراسم هنگامه مفید با روشن کردن شمع های سفره هفت سین روی سن، به شکل نمادین نمایش سینا ییلاق بیگی و سلما محسنی را افتتاح کرد. پیش از شروع نمایش نیز کاظم هژیرآزاد قرائت پیام روز جهانی تئاتر را به عهده گرفت.
«اندر حکایت ناکامی ببری خان» به قلم نوشین تبریزی، پیشتر در دوره اخیر جشنواره تهران - مبارک روی صحنه رفته بود و باید به آن لقب نخستین تئاتر عروسکی داد که اجرای عموم آن در سالن سنگلج برپا می شود.
این اثر که پیشتر در پانزدهمین جشنواره عروسکی تهران - مبارک روی صحنه رفته است در تلاش است مسائل اثر ناصری را از دید «ببری خان» گربه‌ی مشهور ناصرالدین شاه بازگو کند. ببری خان برای نوه‌اش ماجرای وارد شدن به کاخ شاه را تعریف می‌کند و در ادامه ماجرای وابستگی شاه به ببری خان، ارتباط ببری خان با کنسول انگلیس، کنسول روس، ملیجک، خود ناصرالدین شاه و زنان حرم‌سرا، از دید این گربه روایت می‌شود. ببری خان برخی وقایع و حوادث را پس و پیش و اشتباه روایت می‌کند (و به گمانش همین درست است!) و انجام برخی کارها را به نام خودش تمام می‌کند. وی عقیده دارد سعی داشته راه درست را به شاه و اطرافیانش نشان دهد اما آنها بوده‌اند که زبان وی را متوجه نشده‌اند و مملکت را به باد داده‌اند. در هر صورت ببری خان گربه‌ی ویژه‌ایست. زبان انسان‌ها را می‌فهمد و به گمانش انسان‌ها نیز زبان او را می‌فهمند و فقط برخی خود را به آن راه می‌زنند.
بازیگران و بازی‌دهندگان عبارتند از مریم آشوری، فهیمه باروتچی، علی باروتی، بهرام بهبهانی،هنگامه سازش، فرزانه عاقلی و محمدرضا مالکی. دیگر عوامل نمایش نیز دستیار کارگردان و طراح صحنه نیما مطلق، طراح صحنه سینا ییلاق بیگی، طراح نور امیر ترحمی، طراح عروسک رفعت هاشمی سی‌سخت، مرضیه سرمشقی، طراح لباس فرزانه عاقلی، آهنگساز نیما حسین زاده هستند.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: تسنیم


ویدیو مرتبط :
کلیپ بزرگداشت بانو هنگامه مفید