فقیرترین و ثروتمندترین کشورهای جهان کدامند؟ + تصاویر


ثروتمندترین و فقیرترین کشورهای جهان کدامند؟

بر اساس بررسی مجله جهانی اقتصاد Global Finance Magazine برای چند سال اخیر این 10 کشور به عنوان ثروتمند ترین ها و فقیرترین کشورهای جهان شناخته شده اند که از دهمین به اولین و ثروتمندترین کشور جهان و سپس به فقیرترین کشورهای جهان می رسیم.

10- سوییس با درآمد سالانه 56 هزار دلار

تخم طلایی سوئیس ، ثروت ، فقر

سوئیس یک کشور کوچک با اقتصادی محکم و استوار است. این کشور حتی به عنوان یک کشور لوکس و موفق سالهاست که در لیست ثروتمندترین کشورهاست. سیاست امنیت پولی بلندمدت و ثبات سیاسی به این کشور کمک کرده که در زمره بزرگترین مراکز اقتصادی جهانی باقی بماند.

9- ایالات متحده آمریکا با درآمد سرانه 57هزار دلار

نماد استقلال امریکا ، فقر ، ثروتمندترین کشورها

ایالات متحده آمریکا اواسط سال 2015 با تولید ناخالص داخلی 17.914 تریلیون دلار بزرگترین اقتصاد جهان را داشته است. آمریکا سومین کشور تولید کننده نفت و گاز طبیعی است. این کشور دومین تولید کننده بزرگ جهان و بزرگترین بازار تجارت و گردش مالی در جهان را دارد. ایالات متحده دارای جمعیت 322 میلیونی است که سومین کشور پرجمعیت جهان است.

8- هنگ کنگ با درآمد سرانه 57 هزار و 676 دلار

آسمان خراش های هنگ کنگ ، ثروتمندترین کشورها ، فقیرترین کشورها

هنگ کنگ با بقیه کشورهای این لیست کمی متفاوت است. در واقع هنگ کنگ یک کشور نیست بلکه یک منطقه مستقل در ساحل جنوب چین است که بیشتر به خاطر آسمان خراش های عظیم اش مشهور است. دو درآمد عمده آن از کشتیرانی و خدمات مالی است.

7- امارات متحده عربی با درامد سالانه 68 هزار دلار

فقیرترین کشورها ، سوئیس

این کشور به طور رسمی در سال 1971 تاسیس شده است. امارات متحده عربی دومین اقتصاد را پس از عربستان سعودی در جهان عربی دارد. با تولید ناخالص داخلی 570 میلیارد دلار در سال 2014 که به شدت به نفت متکی است و بیش از 85 درصد از اقتصاد خود را از صادرات نفت تامین می کند.

6- نروژ با درآمد سرانه 68 هزار دلار

سوئیس ، ایالات متحده آمریکا

این کشور اسکاندیناوی بعد از لوکزامبورگ به عنوان زیباترین و ثروتمندترین کشورهای اسکاندیناوی و اروپا شناخته شده است. این کشور هم مانند بیشتر کشورهای ثروتمند دنیا از منابع غنی نفت و گاز برخوردار است. نروژ دارای بزرگترین صندوق های ثروت ملی در جهان است. این کشور با جمعیت بیش از 5 میلیون، دارای استاندارد بسیار بالای زندگی در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی است و سیستم رفاهی کاملی دارد.

5- کویت با درآمد سرانه 72 هزار دلار

برج کبری ، ایالات متحده آمریکا ، هنگ کنگ

کویت نزدیک به 10 درصد از ذخایر نفت جهان را داراست و چهارمین تولیدکننده در اوپک است. نفت، نزدیک به نیمی از تولید ناخالص داخلی و 95 درصد از درآمد حاصل از صادرات و درآمد دولت را تشکیل می دهد. ارز کویت بالاترین ارزش ارزی را در جهان داراست. یک دینار کویت، معادل 3.28 دلار آمریکاست.

4- برونئی دارالسلام با درآمد سرانه 80 هزار دلار

سجد زیبا در برونئی ، هنگ کنگ ، امارات متحده عربی

این کشور که در جنوب شرقی آسیا قرار دارد و بیشتر جمعیت آن مسلمان هستند و به ثروت افسانه ای اش مشهور است. این کشور کوچک 90 درصد از درآمد خالصش را از فروش نفت و گاز به دست می آورد. این کشور ترکیبی از کارآفرینی و زندگی روستایی و کشاورزی است و از بالاترین استانداردهای زندگی در جهان برخوردار است. برونئی، سومین تولیدکننده نفت در جنوب شرقی آسا و چهارمین تولیدکننده گاز طبیعی مایع در جهان است. جمعیت این کشور 418 هزار نفر تخمین زده شده است.

3- سنگاپور با درآمد سرانه 85 هزار دلار

امارات متحده عربی ، نروژ

یک کشور جزیره ای با 63 جزیره در جنوب آسیا که با داشتن حکومتی عملگرا و عاری از فساد و با پیشرفت سریع اقتصادی به یک نماد تبدیل شده است. سنگاپور به دلیل تجارت آزاد و نرخ پایین مالیاتی که با بازار تجارت هم گرا است، بسیار توسعه یافته. در سال 2013 به عنوان دومین اقتصاد آزاد دنیا معرفی شد سنگاپور در کنار کشورهایی مثل نیوزیلند و کشورهای اسکاندیناوی کمترین فساد اقتصادی را در جهان داشته است و به عنوان یکی از گرانترین کشورها هم شناخته می شود.

2- لوکزامبورگ با درآمد سرانه 94 هزار دلار

 کاخ لوکزامبورگ ، نروژ ، کویت

لوکزامبورگ دومین کشور کوچک اتحادیه اروپاست که میان کشورهایی که دارای دموکراسی هستند، از رفاه بیشتری برخوردار است. این کشور بهشت مالیات های تولیدکنندگان است با وجود اینکه یک کشور بسیار کوچک است میلیونرهای زیادی به خاطر کمی مالیات در آنجا زندگی و سرمایه گذاری می کنند. این کشور این روزها بیشترین درآمدش را سیستم های بانکی و مالی به دست می آورد و برخی از کمپانی های اینترنتی مثل آمازون و اسکایپ منطقه فعالیت خود را به لوکزامبورگ منتقل کرده اند.

1- قطر با درآمد سرانه 146 هزار دلار

کویت ، برونئی دارالسلام

میانگین درآمد خالص سالیانه این کشور را به ثروتمندترین کشور جهان تبدیل کرده است. این کشور جمعیتی در حدود 2 میلیون نفر دارد با درآمدی خالص حدود سالانه 182 میلیون دلار که جای تعجب نیست چرا به عنوان ثروتمندترین کشور جهان شناخته شده است. قطر تا قبل از فروش نفت از طریق ماهیگیری و فروش مروارید با مالیاتی در حد صفر اقتصاد خود را اداره می کردو در حال حاضر هم کمترین نرخ مالیات را دارد. آمار بیکاری در سال 2014 در این کشور یک 1/0 درصد بوده است. 

10 کشورهای فقیر جهان:10- ماداگاسکار با درآمد سرانه 1477 دلار

برونئی دارالسلام ، سنگاپور

جزیره ای واقع در جنوب شرقی آفریقا با حیات وحشی خاص ، بیش از 90 درصد گونه های جانوری موجود در ماداگاسکار مختص به این جزیره هستند و در هیچ کجای دیگر جهان یافت نمی شوند. درآمد سالانه فردی در این کشور 500 دلار می باشد.

9- گینه نو با درآمد سرانه 1388 دلارسنگاپور ، لوکزامبورگ

نهمین کشور فقیر جهان کشوری غنی از منابع با درآمد پایین است. حدود 40 درصد از جمعیت کشور در فقر به سر می برند. کمبود فرصت های شغلی رسمی برای جمعیت جوان جویای کار یکی از مهم ترین دلایل فقر در این کشور قلمداد می شود.

8- اریتره با درآمد سرانه 1210 دلارلوکزامبورگ ، قطر

هشتمین کشور فقیر جهان در سال 1993 به استقلال دست یافت. این کشور از آن زمان تاکنون درگیری های بسیاری با همسایگان خود از جمله اتیوپی و یمن داشته است. با اینکه مردم اریتره هم اکنون با گرسنگی و کمبود غذا مواجه هستند، آینده این کشور روشن به نظر می رسد. اریتره در حال حاضر یکی از سریع ترین رشدهای اقتصادی را در جهان دارد و از انبوه منابعی همانند طلا و مس بهره مند است.

7- موزامبیک با درآمد سرانه 1208دلار قطر ، ماداگاسکار

هفتمین کشور فقیر جهان پس از مصالحه و برقراری آرامش در کشور در سال 1992 اندکی با بهبود شرایط اقتصادی روبرو شد و سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در این کشور ترغیب شدند اما همچنان بسیاری از مردم این کشور در فقر به سر می برند. نرخ بیکاری در این کشور 21 دردصد است و 70 درصد مردم این کشور زیر خط فقر زندگی می کنند.

6- نیجر با درآمد سرانه 1069 دلار ماداگاسکار ، گینه نو

با جمعیتی بیش از 17 میلیون نفر این کشور بیابانی رتبه نهم کمترین درآمد فردی را به خود اختصاص داده است. بیش از 80 درصد مساحت این کشور را بیابان صحرا تشکیل داده که محدودیت بسیاری را در ایجاد منابع درامدی به وج&am


ویدیو مرتبط :
‫10 تا از ثروتمندترین کشورهای جهان - بسیار جالب‬‎