قائم‌مقام وزیر نیرو: تکریم ارباب رجوع مهمترین رویکرد وزارت نیرو است


قائم‌مقام وزیر نیرو گفت: یکی از وظایف ما تلاش در جهت رفاه عمومی مردم و ایجاد روحیه امید در بین آنهاست چراکه صیانت از حقوق مردم و تکریم ارباب رجوع مهمترین رویکرد وزارت نیرو است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه ایلام، مهندس ستار محمودی در جلسه شورای هماهنگی شرکت‌های وابسته به وزارت نیرو که با حضور مدیران عامل شرکت‌های وابسته به وزارت نیرو در استان در پایانه‌ی مرزی مهران برگزار شد، ضمن تقدیر از خدمات رسانی مطلوب و به موقع و واکنش سریع مدیران شرکت‌های وابسته در هنگام سیل و اربعین حسینی اظهار کرد: تلاش وزارت نیرو در راستای تدوین دستورالعمل ها، بخشنامه و تبیین ضابطه‌هایی است که باعث ایجاد هماهنگی و حفظ روحیه مشارکت در بین شرکت های وابسته می‌شود.

وی تاکید کرد: یکی از وظایف ما تلاش در جهت رفاه عمومی مردم و ایجاد روحیه امید در بین آنها است چراکه صیانت از حقوق مردم و تکریم ارباب رجوع مهمترین رویکرد وزارت نیرو است.

مهندس شاپور پولادی - معاون عمرانی استاندار ایلام نیز با قدردانی از شرکت های وابسته به وزارت نیرو به دلیل خدمات جهادگونه و ارزنده در زلزله مورموری و سیلاب اخیر ایلام و همچنین خدمت بی‌منت به زوار اربعین حسینی گفت: عملکرد ارزشمند این عزیزان در ارایه خدمت در سریع ترین زمان ممکن در جهت رفع مشکلات مردم با هیچ ارگانی قابل قیاس نیست.

پولادی با تاکید بر تعامل خوب مدیران عامل شرکت های وابسته به وزارت نیرو با مدیریت استان، ادامه داد : این مدیران اجازه ندادند در زمان بحران ، مردم با مشکل مواجه شوند.

معاون عمرانی استاندار ایلام خاطرنشان کرد: مردم به آب و برق وابستگی دارند و ما در بحران اخیر شاهد تلاش های مضاعف و جهادی این مدیران در جهت ارایه خدمت به مردم بودیم.

وی با تاکید بر مشکل کمبود اعتبار در حوزه آب و برق ، از وزارت نیرو خواست تا با کمک به این شرکت ها و تزریق به موقع اعتبارات، مشکلات این حوزه را بر طرف کند.

بر اساس این گزارش مهندس داراب بیرنوندی - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام اظهار کرد: در جریان سیل اخیر تاسیسات آب و فاضلاب بشدت آسیب دید سیلی که به گفته کارشناسان در صد سال اخیر بی سابقه بوده، چالشی جدی برای شرکت خدمات رسانی مانند آبفا ایجاد کرد، اما شرکت آبفا نشان داد می‌توان بحران ها را مدیریت کرد.

وی ادامه داد: در جریان سیل اخیر تصفیه خانه آب ایلام به شدت آسیب دید، بارش شدید باران باعث قطع برق ایستگاه های دریاجه سد و چشمه آب گل گل و همچنین گل آلود شدن آب این دو ایستگاه ، موجب قطعی 24 ساعته آب در شهر ایلام شد به طوری که استحصال آب از 700 به 50 لیتر در ثانیه کاهش یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام ادامه داد: شکستگی‌های فراوان در شبکه توزیع آب و شبکه جمع آوری فاضلاب ایجاد، حدود 73 کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع آب و حدود51 شبکه فاضلاب در استان بین 20 تا 100درصد آسیب دیده است. همچنین حدود80 منهول فاضلاب نیز در سطح شهر ایلام به کلی از بین رفته و دو چاه آب شهر ایلام تخریب شد.

بیرنوندی گفت: سیل در سایر شهر های استان از جمله ایوان، مهران، ملکشاهی، دره شهر، آبدانان، چوار، شیروان چرداول خسارت زیادی به بار آورد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام تاکید کرد: این شرکت با بهره گیری از منابع انسانی کارآمد توانست با کمترین قطعی آب، بحران را مدیریت کند و آب بهداشتی و سالم مورد نیاز مردم را تامین کند.

وی اضافه کرد: بعد از سپری شدن شرایط بحرانی سیل، بحث تامین آب زوار اربعین حسینی مطرح شد و الحمدالله با برنامه ریزی ها و تمهیدات صورت گرفته و همیاری سایر شرکت های آب و فاضلاب کشور، شرکت آبفای استان توانست آب شرب مورد نیاز مرز مهران را تامین کند.

وی ادامه داد: پروژه های مهمی در استان در دست اجراست که آبرسانی به شهر ملکشاهی، اجرای تصفیه خانه فاضلاب شهر سرابله، پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر ایوان با روش b.o.t ، بهسازی چشمه های آب شهرهای دره شهر و آبدانان از جمله مهترین آنهاست.

در ادامه مهندس جواد خادمی گفت: 18 دستگاه تانکر آبرسانی در پایانه مرزی مستقر ودرحال آبرسانی می باشدهمچنین توزیع ٢/٥میلیون بطری آب، ، 10 شیر بین راهی ، 10 موکب با همکاری 150 نفر از همکاران شرکت آب و فاضلاب کشور در حال ارائه خدمت به زوار اربعین حسینی هستند .

براساس این گزارش، در این جلسه هر یک از مدیران عامل هر یک از مدیران شرکتهای وابسته به وزارت نیرو به ارائه گزارشی از وضعیت، عملکرد و مشکلات مجموعه های تحت مدیریت خود پرداخته و خواستار توجه ویژه وزارت نیرو در این رابطه شدند.

در پایان این جلسه محمودی به همراه مدیران عامل شرکت‌های وابسته به وزرات نیرو از پایانه مرزی مهران، موکب های شرکت آبفا و... بازدید و در جریان وضعیت صنعت آب و برق استان قرار گرفتند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
تکریم ارباب رجوع