سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اقتصاد مقاومتی رویکردی عمیق و ریشه‌‌دار است/ نباید مردم را درباره نتیجه انتخابات تهران متهم کنیم


به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش اقتصاد مقاومتی که عصر امروز در مجتمع فرهنگی 13 آبان برگزار شد، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی یک واژه اعتباری نیست بلکه رویکردی عمیق و ریشه‌دار و مبتنی بر اسلام ناب محمدی(ص) است که می‌گوید مناسبات اقتصادی باید صحیح باشد و مانع تعرض به حقوق مردم شود و منافع محرومین را تامین کند.

وی ادامه داد: اسلام ناب محمدی(ص) و اقتصاد مقاومتی موانع پیشرفت را برمی‌دارد و رفاه را برای محرومین به ارمغان می‌آورد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این پرسش که آیا نوع رای دادن مردم علاقه به نفوذ مجدد انگلیس در ایران تلقی می‌شود، افزود: در فروردین سال 67 که انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شد امام خمینی(ره) دو مفهوم و واژه را با عنوان اسلام ناب محمدی(ص) و اسلام آمریکایی کلید زدند و از آن استفاده کردند و در آنجا برای ما این سوال پیش آمد که اگر کاندیداهای مجلس افراد درون نظام هستند، چرا امام این دو واژه را مطرح کردند؛ این موضوع مربوط به الان نیست که بگوییم این فهرست یا آن فهرست.

جلیلی با طرح این پرسش که چرا امام خمینی(ره) این موضوع را فهمیدند و شاخص‌ها را برشمردند، گفت: امام خمینی در آن زمان دو نگاهی را که می‌توانست دو رویکرد متفاوت داشته باشد را برای مردم باز کردند. همه مردم به کشور، نظام و اسلام علاقه‌مند هستند و هرگونه حضور مردم موجب تقویت نظام می‌شود؛ چه سال 67 و چه سال 94.

وی با بیان اینکه مشارکت گسترده مردم در انتخابات 7 اسفند باعث افتخار و غرور نظام است، یادآور شد: ما باید قدردان مردم باشیم چرا که در جهت تقویت آرمان نظام کوشیدند؛ البته بخش دوم کار مربوط به من و شماست که آیا حقیقتی به اسم اسلام ناب و شاخص‌های آن را به مردم شناساندیم و گفتیم که اسلام آمریکایی چیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: امام راحل نوعی تفکر و رویکرد را به ما شناساندند که ما باید از اینکه این تفکر به اهداف خود برسد مانع می‌شدیم. نخبگان جامعه باید ببینند که چقدر در جهت اقناع افکار عمومی و تبیین و روشنگری دو نگاه امام در مورد اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی کار کرده‌اند، لذا نباید مردم را متهم کرد.

این خبر در حال تکمیل است...

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
کنگره ملی اقتصاد مقاومتی امروز و فردا در تهران برگزار م