سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حوادث/ دردسر شکار کبوتر برای دزد تک‌رو


حوادث/ دردسر شکار کبوتر برای دزد تک‌روایران/ دزد حرفه ای که تحت تعقیب ویژه پلیس بود وقتی خواست کبوتری را از بالکن خانه‌ای شکار کند در حلقه همسایگان خشمگین گرفتار شد.

6 دی ماه سال جاری وقتی مرد جوان از میهمانی به خانه‌اش بازگشت متوجه شکسته شدن قفل در و به هم ریختگی اثاثیه خانه‌اش شد. پس از اینکه به تجسس پرداخت دید لپ‌تاپ، طلا، 15 میلیون پول نقد و دوربین عکاسی‌اش به سرقت رفته است و بلافاصله با 110 تماس گرفت. دقایقی بعد مأموران کلانتری خود را به محل سرقت در بالای چاردیواری محله اشرفی اصفهانی رساندند و به بررسی اولیه از همسایگان پرداختند و مشخص شد مرد کوتاه قد نسبتاً کم مو با یک کیسه سیاه پلاستیکی از ساختمان خارج شده و سوار بر خودرو سفید رنگ از محل گریخته است.
با دستور بازپرس دادسرای ناحیه 2 تهران تیمی از پایگاه دوم پلیس آگاهی دست به کار شد و در نخستین اقدام به بازبینی دوربین‌های مداربسته دستگاه خودپرداز یک بانک در نزدیکی خانه مرد مالباخته پرداخت. مأموران با بررسی دوربین‌ها متوجه شدند یک خودروی سفید رنگ در محل سرقت حضور داشته که یکی از سرنشینان از خودرو پایین رفته و از عابربانک در سر کوچه پول برداشت کرده و بعد از حدود نیم ساعت از محل خارج شده است. پس از بررسی تراکنش مالی صاحب کارت که زنی به نام سعیده است، شناسایی شد.
این در حالی بود که دوربین‌ها چهره یک مرد جوان را شکار کرده بودند و وقتی مأموران به در خانه سعیده رفتند و عکس به دست آمده از مرد مرموز را به وی نشان دادند شنیدند که سعیده مادر آن مرد است.
با شناسایی پسر جوان مأموران پلیس آگاهی به تجسس‌های اطلاعاتی دست زدند و پی بردند امیرحسین بارها به خاطر مواد، سرقت، مزاحمت، شرب خمر و روابط پنهانی دستگیر شده و به زندان افتاده است. با مراجعه نکردن امیرحسین به پلیس آگاهی مأموران برای شناسایی صاحب خودرو وارد عمل شدند که مشخص شد خودرو به نام همسر سابق امیرحسین است که نزدیک به 2 سال می‌شود از وی جدا شده است. این زن وقتی در برابر تیم تحقیق قرار گرفت، گفت: من نزدیک به چند ماه است خودرو را در اختیار مردی به نام محمدرضا که از دوستان امیرحسین بود قرار داده‌ام و از سرقت‌ها هم هیچ خبری ندارم.
در حالی که بازپرس دستور بازداشت امیرحسین و محمدرضا را صادر کرده بود شماره و مشخصات خودروی سفیدرنگ در سامانه پلیس ثبت شد تا در هر جای کشور مشاهده شد از سوی پلیس توقیف و سرنشینانش دستگیر شوند.
دستگیری اتفاقی
29 بهمن ماه مرد جوانی که قصد ورود به خانه‌ای در خیابان آزادشهر را داشته از سوی همسایگان بازداشت و تحویل پلیس شد. مأموران وقتی پی بردند امیرحسین همان سارق تحت تعقیب است که اتفاقی بازداشت شده از وی بازجویی کردند و وی پذیرفت برای سرقت قفل‌ها را می‌شکست و وارد خانه طعمه‌هایش می‌شد که آخرین بار همسایگان وی را به دام انداخته‌اند. این دزد وقتی روبه‌روی بازپرس پرونده ایستاد گفت: من 6 سرقت انجام داده‌ام اما در سرقت از خانه‌ای در پونک هیچ پولی وجود نداشت که سرقت کنم و اطلاعی از سرقت 15 میلیون تومانی ندارم.

گفت‌وگو با دزد تک‌رو
آرام نشسته و با دقت به اطراف نگاه می‌کند:
از چندسالگی شروع به سرقت کردی؟
25 سالگی به زندان افتادم اما از 28 سالگی سرقت کردم.
نخستین‌بار چه اتهامی داشتی؟
روابط غیراخلاقی.
و بعد به سرقت روی آوردی؟
نداشتن پول برای خرجی خودم و خانواده‌ام من را به این راه کشاند.
ازدواج کردی؟
بله و دخترم تازه به دنیا آمده است.
چند سال است ازدواج کردی؟
6 سال پیش با همسر سابقم ازدواج کردم ولی او 2 سال پیش وقتی دید من دوباره به زندان افتاده‌ام طلاق گرفت و الآن نزدیک به یک سال است که دوباره با زن دیگری ازدواج کرده‌ام.
اعتیاد داری؟
بله.
چند سال است مواد مصرف می‌کنی؟
از 10 سال پیش مواد می‌کشم.
چی مصرف می‌کنی؟
بیشتر شیشه و هروئین مصرف می‌کنم.
چند بار تا حالا دستگیر شدی و به چه جرمی؟
6 دفعه، یک بار در مشهد به جرم حمل و مصرف هروئین و 5 بار بعدی هم در تهران به جرم مصرف مشروبات الکلی و رابطه غیراخلاقی و سرقت زندان رفتم.
آخرین بار کی زندان بودی؟
7 ماه پیش آزاد شدم.
نخستین سالی که زندان رفتی کی بود و به چه جرمی؟
سال 87 به جرم روابط غیراخلاقی.
چند سال زندان بودی؟
کل این سال‌ها روی هم رفته 3 سال در زندان بودم.
چه جوری دستگیر شدی؟
با آزادی از زندان چندبار به خانه‌ها در محدوده پونک و چهاردیواری دستبرد زدم تا اینکه بعد از سرقت از خانه‌ای در اشرفی اصفهانی توسط دوربین عابر بانک شناسایی شدم که تحت تعقیب مأموران قرار گرفتم اما روز دستگیری من برای سرقت نرفته بودم آن روز یک کبوتر دیدم که داخل بالکن همسایه نشست و چون پدرم کبوتر دارد رفتم آن را بگیرم که همسایه‌ها گفتند چکار می‌کنی و دستگیرم کردند.
از سرقت‌ها چقدر به جیب زدی؟
دقیق یادم نیست اما چند میلیون می‌شد.
وسایل سرقتی را کجا می‌فروختی؟
در شهریار به مالخرها می‌فروختم.
بعد از آزادی باز هم سرقت می‌کنی؟
نه، توبه می‌کنم که دیگر هیچ کار خلافی انجام نمی‌دهم حتی اعتیادم را هم کنار می‌گذارم به خاطر اینکه من دختر دارم.

آخرین حرف؟
به همه می‌گم که کار خلاف انجام ندهند و از راه حلال کسب درآمد کنند که خلاف آخر و عاقبت ندارد.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایران


ویدیو مرتبط :
بنجامین مارادور,شکار کبوتر مقایسه بین دوکالیبر 22 و 25 درشکار کبوتر