سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نشست پارلمانی اوراسیا با حضور رییس مجلس شورای اسلامی در مسكو گشایش یافت


به گزارش خبرنگار ایرنا، پوتین امروز (سه شنبه) در پیام خود به این نشست تاكید كرده است كه حضور سران مجالس كشورهای حاضر با حدود چهار میلیارد نفر جمعیت می تواند زمینه ساز توسعه و تفاهم بین ملت های منطقه باشد.
رییس جمهوری روسیه افزود: حضور كشورهای عضو سازمان همكاری های شانگهای، جامعه همسود و كشورهای دیگر منطقهزمینه ساز نقش مهمی در افزایش همكاری های پارلمانی خواهد بود.
دبیركل سازمان ملل نیز در پیام خود آورده است: این اجلاس و نشست های مشابه می تواند در مبارزه با پدیده هایی همچون تروریسم مفید باشد و افزون بر همگرایی های اقتصادی در ارتقای امنیت منطقه ای تاثیر مثبت بگذارد.
لاریجانی بنا به دعوت «سرگئی ناریشكین» رئیس دومای روسیه در راس یك هیات برای شركت در این نشست و مذاكره بین رییسان مجالس دو كشور به مسكو سفر كرده است.
بنا به اعلام بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در روسیه، رییس مجلس شورای اسلامی ایران در این سفر افزون بر شركت و سخنرانی در اجلاس اورآسیا با رئیسان مجالس دوما و شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) و همچنین سران مجالس چند كشور شركت كننده در نشست دیدار خواهد كرد و به پرسش های خبرنگاران نیز پاسخ خواهد داد.
اجلاس سران مجالس اوراسیا با حضور كشورهای همچون ایران، افغانستان، ارمنستان، آذربایجان، بلاروس، ویتنام، هند، اندونزی، قزاقستان، قرقیزستان، چین، مغولستان، پاكستان، كره جنوبی، روسیه، تایلند، فلیپین و جمهوری چك برگزار می‌شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی در باره این نشست گفت: با توجه به شرایط خاص منطقه و به منظور رشد و توسعه تجارت و حل بحران های منطقه، ارتقای همكاری های سیاسی ضروری است.
از سوی دیگر، مذاكرات دو روزه رییس مجلس شورای اسلامی در مسكو می تواند دستاوردهای بسیاری برای دو كشور داشته باشد كه در سه سال گذشته بر ارتقای همكاری های تهران و مسكو در سطح بین المللی تاكید شده است.
همكاری نزدیك تر ایران با كشور عضو اوراسیا همچنین می تواند ضمن ارتقای جایگاه بین المللی جمهوری اسلامی، به ثبات و توسعه كشورهای منطقه كمك كند.
اروپام391**1516

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
نشست رئیس مجلس شورای اسلامی با فعالان بخش صنعت، معدن و