ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



حقیقی: 3 بار پیشنهاد استقلال را رد کردم/ نابود نشدم چون زندگی‌ام را بر پایه فوتبال نبستم


به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، رضا حقیقی، بازیکن سابق تیم ملی ایران چند روز پیش راهی تایلند شد تا در فصل جدید لیگ این کشور، همراه با تیم سوپان‌بوری به میدان برود. حقیقی که بعد از جدایی از صبا سکوت کرده بود، در خصوص حضورش در تیم تایلندی، روزهایی که پشت‌سر گذاشت و حرف‌وحدیث‌های به وجود آمده در مورد خودش به سؤالات خبرنگار تسنیم پاسخ داد که مشروح آن در زیر می‌آید:

تسنیم: چرا در لیگ ایران نماندی؟

من از سه تیم پیشنهاد داشتم، ولی این پیشنهادها از لحاظ مالی برایم خوب نبود. حتی قبل از اینکه ایران را ترک کنم، یکی از مربیانی که تیمش را به اردوی خارج از کشور برده بود با من تماس گرفت. او می‌خواست مرا از رفتن به تایلند پشیمان کند تا به تیمش بروم، ولی من چند روز قبل از این پیشنهاد تصمیم خود را گرفته بودم.

تسنیم: بعد از جدایی از صبا مگر قرار نبود به چین بروی؟

بله، به من پیشنهاد شد که راهی چین شوم و حتی این قضیه را با علی دایی هم مطرح کردم. نام آن تیم دالیان آبردین بود و حتی آقای دایی هم با من همکاری کرد. البته همسر من نتوانست شرایط رفتن به آنجا را قبول کند به همین دلیل به چین نرفتم.

تسنیم: آیا آن زمان بازگشت تو به صبا امکان‌پذیر نبود؟

خیر، به هر حال دایی از رفتن من ناراحت بود و من بازیکنی بودم که صبا روی آن حساب باز کرده بود. با این شرایط درست نبود که توقع بازگشت داشته باشم. یکی از دلایل دیگری که پیشنهاد چین را رد کردم، این بود که آنها دو بار پیشنهاد مالی خود را تغییر دادند. علاوه بر این چهار ایجنت درگیر این ماجرا بودند، دو ایجنت اروپایی، یک ایرانی و یک چینی. من باید به چهار ایجنت مختلف پول می‌دادم.

تسنیم: ظاهراً از استقلال هم پیشنهاد داشتی؟

بله، همین‌طور است. سه بار از استقلال پیشنهاد داشتم که آنها را رد کردم. حتی بنگر و نورمحمدی هم در جریان هستند و می‌توانند شهادت بدهند. من از شعار دادن هواداران در استادیوم هیچ هراسی نداشتم و فقط چون پرسپولیس را دوست داشتم، به استقلال نرفتم. حتی وقتی از جام جهانی برگشتم 350 میلیون از قراردادم را بنا به درخواست علی دایی و به دلیل مشکلات مالی پرسپولیس کم کردم. با این حال باید بگویم فوتبال ایران هیچ وقت به من کمک نکرد، چه زمانی که در سطح بالا قرار گرفتم و چه زمانی که انتخاب بد کردم.

تسنیم: چرا تایلند را انتخاب کردی؟

من دوست داشتم بالاخره بازی در خارج از ایران را تجربه کنم. باتوجه به بحران اقتصادی در فوتبال ایران، به پیشنهاد تیم تایلندی پاسخ مثبت دادم. در تایلند مالیات هم نمی‌دهم. ماشین و خانه هم در اختیار من گذاشته‌اند.

تسنیم: چرا با مونتونگ توافق کردی اما به این تیم نرفتی؟

مدیرعامل باشگاه مونتونگ حتی به ایران آمد و این برای من بسیار باارزش بود. او اطلاعات باشگاه را در قالب تصاویر و نوشته‌ها در اختیار من گذاشت و من با همه چیز آشنا شدم. فرقی بین مونتونگ و سوپان‌بوری در جدول نیست و آنها سال گذشته دو سه امتیاز با هم فاصله داشتند. پیشنهاد مالی سوپان‌بوری بیشتر بود و من این تیم را در نهایت انتخاب کردم. از وقتی که اینجا آمدم 10 بازیکن با تماس گرفتند و در مورد شرایط فوتبال تایلند سؤال کردند. مطمئن باشید که تعداد ایرانی‌های لیگ تایلند بیشتر خواهد شد.

تسنیم: آیا بازیکنی که در جام جهانی حضور داشته است، باید در لیگ تایلند بازی کند؟

شما می‌بینید که بسیاری از بازیکنان مطرح برزیل و آرژانتین با درخشش در لیگ‌های کشورشان یا با درخشش در تیم ملی، راهی فوتبال امارات و قطر می‌شوند. فکر می‌کنید آنها اشتباه می‌کنند؟ خیر این‌طور نیست. فوتبالیست‌ها زمان محدودی برای به دست آوردن درآمد دارند و باید از آن استفاده کنند. بازیکنان در لیگ‌هایی دوست دارند بازی کنند که پرداخت‌های مالی‌شان منظم باشد. باشگاه مونتونگ و سوپان‌بوری افتخارشان این بود که تا حالا پول همه بازیکنان را داده‌اند و هیچ‌کس در تایلند و فیفا از آنها شکایت نکرده است. در ایران اما من با پدیده قرارداد بستم، ولی پولم را ندادند. حتی شکایت کردم و نزد آقای تاج رفتم که او گفت پدیده پولی در سازمان لیگ ندارد که به تو بدهیم. در ایران باشگاه‌ها فقط قرارداد می‌بندند و پولی به بازیکنان نمی‌دهند.

تسنیم: الان پولی از تیم جدیدت گرفته‌ای؟

بله، 45 درصد پولم را داده‌اند و قرار است حقوق ماهیانه را هم مرتب دریافت کنم.

تسنیم: سرمربی سوپان‌بوری اهل کدام کشور است؟

برزیلی است. در ضمن ما سه بازیکن برزیلی هم برای فصل جدید در تیم خودمان خواهیم داشت.

تسنیم: هدف این باشگاه در فصل جدید چیست؟

آنها یک ورزشگاه 25 هزار نفری دارند که در هر بازی پر می‌شود. این تیم سال پیش سوم شد و حالا می‌خواهد شانس خودش را برای قهرمانی امتحان کند. اینجا بوریرام تیم پرقدرتی است و تیم ما هم هزینه کرده و دنبال قهرمانی است. تیم ما همیشه جزو سه تیم بالای جدول است.

تسنیم: چرا قرارداد یک ساله امضا کردی؟

مسئولان باشگاه به من پیشنهاد قرارداد دو ساله دادند، ولی من گفتم که بهتر است تجربه یک ساله داشته باشم و بعداً در مورد آینده فکر کنم. فعلاً که یک سال باید بمانم. باید دید در آینده چه اتفاقاتی خواهد افتاد.

تسنیم: نکته منفی حضور در تایلند چیست؟

چیزی که خیلی اذیتم می‌کند بحث تغذیه است. من واقعاً مشکل غذا دارم و غذای دلخواهم را هنوز نخوردم. فعلاً بیسکویت و کیک می‌خورم. من از غذای دریایی بدم می‌آید و پایه غذای تایلندی‌های روی غذای دریایی است. امیدوارم همسرم به زودی بیاید و این مشکل را حل کنیم. من مدام نمی‌توان غذای رستورانی بخورم، چون به درد ورزشکار نمی‌خورد.

تسنیم: قبل از رفتن به جام جهانی هم شرایط ترانسفر را داشتی؟

خیلی از ایجنت‌ها آمدند و به من و بقیه بازیکنان حرف‌های مختلفی زدند. حتی یک ایجنت ایرانی ساکت در  اوکراین با مدیربرنامه‌های ایرانی من تا ساعت چهار صبح صحبت کرد و وعده یک زندگی رؤیایی را داد. من بعد از جام جهانی اما او را ندیدم. یک نفر دیگر هم گفت که تو را به قطر می‌برم و یک میلیون دلار پول می‌گیری. من از خیلی‌ها دروغ شنیدم و البته یک اشتباه هم کردم که آن هم رفتن به پدیده مشهد بود. هیچ‌کدام از آنها به من کمک نکردند و خیلی چیزها را از دست دادم. در ضمن باید بگویم که رفتن به تایلند برای من بازگشت به عقب نیست.

تسنیم: در این مدت هم شایعات عجیبی در مورد تو مطرح شد. در این مورد چه صحبتی داری؟

حرف مفت همیشه زیاد است. خیلی‌ها از ابتدای زمانی که در فوتبال ایران مطرح شدم، خیال کردند می‌خواهم جای آنها را بگیرم. آنها هیچ‌وقت نخواستند رودررو با من صحبت کنند. من به برزیل رفتم چون از نظر کی‌روش لیاقتش را داشتم. امام علی (ع) می‌گوید که کاخ‌ها روی خرابی‌ها ایجاد می‌شوند. من اما نابود نشدم، چون زندگی‌ام را بر پایه فوتبال نبستم. قبل از اینکه فوتبال بازی کنم پدرم شرایط مالی خوبی داشت و الان هم دارد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
سوژه روز؛ بررسی مشکلات فوتبال پایه باشگاه استقلال