سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دستگیری 423 جاسوس در روسیه طی یک سال گذشته


دستگیری 423 جاسوس در روسیه طی یک سال گذشتهکیهان/ رئیس‌جمهور روسیه از دستگیری بیش از 420 جاسوس خارجی که برای اعمال نفوذ و ایجاد اختلال در روند برگزاری انتخابات پارلمانی، به این کشور آمده بودند، خبر داد.

در حالی که تا زمان برگزاری انتخابات پارلمانی در روسیه حدود هفت ماه باقی‌مانده، غربی‌ها زمینه‌سازی برای ایجاد بحران و اختلال در این انتخابات را از هم‌اکنون کلید زده‌اند.
تبلیغات رسانه‌ها از الان به گونه‌ای است که مقامات کرملین و شخص «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور در معرض اتهام دستکاری در انتخابات قرار می‌گیرد.
اما این هجمه همه‌جانبه محافل سیاسی و رسانه‌ای غرب علیه روسیه، مقامات مسکو را هم حساس کرده است، به گونه‌ای که دستگاه‌های امنیتی این کشور متوجه عوامل جاسوسی هستند؛ به طوری که به گفته پوتین، سرویس اطلاعاتی روسیه طی سال گذشته فعال‌تر شد و طی این مدت 400 جاسوس و مامور خارجی پس از دستگیری، از کشور اخراج شدند و 23 تن نیز تحت محاکمه قرار گرفتند. پوتین به سرویس‌های امنیتی روسیه دستور داد، نسبت به تحرکات «دشمنان خارجی» و قصد آن‌ها برای ایجاد اختلال در انتخابات پارلمانی روسیه هوشیار باشند.
وی خطاب به مسئولان امنیتی گفت: «از‌مدارک به دست آمده، مشخص است که متاسفانه دشمنان خارجی خود را برای (ایجاد اختلال در) انتخابات پارلمانی آماده می‌کنند و همه باید بدانند که به همین دلیل، ما برای حفظ منافع خود و مطابق قانون، دست به اقدام خواهیم زد.»
رئیس‌جمهور روسیه گفت: «طی یک سال گذشته بیش از 24 میلیون حمله علیه وب‌سایت‌های دولتی و سیستم‌های اطلاعاتی روسیه صورت گرفته است. لازم است هر گونه‌ تلاش خارجی برای دخالت در این انتخابات و زندگی‌ سیاسی‌ ما متوقف شود.»
علی‌رغم بحران اقتصادی در روسیه، کارشناسان باز هم حزب‌ حاکم را پیروز انتخابات پارلمانی می‌دانند.
این انتخابات قرار است ماه سپتامبر (شهریور) برگزار شود.
آمریکا که قصد دارد از طریق ناتو، جهان را به شیوه تک قطبی اداره کند، روسیه را مانع خود می‌بیند. به همین خاطر، راهبرد تضعیف روسیه را به طور جدی دنبال می‌کند.


منبع: کیهان


ویدیو مرتبط :
دستگیری جاسوس سیا در ایران