علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



دردسر جدید برای رئیس فوتبال و گلوله‌باران یک قهرمان


به گزارش خبرنگار مهر، با ایجاد تغییر مدیریتی در باشگاه راه آهن و بعد از آن سقوط دو پله ای فوتبال ایران در جدیدترین رده بندی فدراسیون جهانی، این هفت روز ورزش از همان ابتدا در مسیر ناآرام حاشیه قرار گرفت و به طور محسوسی این مسیر را تا پایان راه طی کرد تا آنجا که ماموران امنیتی به سراغ فدراسیون فوتبال و دفتر کار رئیس این فدراسیون رفتند و اسناد و مدارکی را در اختیار گرفتند، با وجود مخالفت با استعفای محمدعلی رستگار، مدیریت جودو به یکباره از وی گرفته شد، قهرمان کشتی جهان در خودروی شخصی خود مورد حمله فرد یا افرادی ناشناس و اصابت گلوله از طرف آنها قرار گرفت و دیگر اینکه اکران خصوصی اولین آنونس فیلم «من ناصر حجازی هستم» شکایت امیر قلعه نویی را موجب شد؛ مربی که در روزهای پایانی این هفته به نیمکت تراکتورسازی رسید.

در میان کسب ۸ سهمیه المپیک در دو رشته وزنه برداری و تکواندو و موفقیت شناگر معلول ایرانی در مسابقات بین المللی لهستان از اتفاقات خوب این هفته بود ضمن اینکه عنوان تلخ ترین اتفاق را هم به درگذشت کامبیز درفشی جوان بعد از یک سال دست و پنجه نرم کردن با بیماری اختصاص داد.

مهمترین اتفاقات و رویدادهای این هفت روز ورزش به شرح زیر است:

معرفی جایگزین برای مدیر مستعفی راه آهن به دنبال استعفای علیرضا رحیمی مدیریت باشگاه راه آهن و موافقت اعضای هیات مدیره با این استعفا، آنها پنجشنبه گذشته رضا صادق پور را به عنوان مدیرعامل جدید انتخاب و معرفی کردند.  البته این انتخاب در حالی انجام شد که اعضای هیات مدیره باشگاه با توجه به تعطیلات اربعین حسینی نمی‌توانستند بصورت حضوری تشکیل جلسه دهند و به همین دلیل اقدام به برگزاری جلسه فوق العاده بصورت کنفرانس تلفنی کردند.

سقوط فوتبال ایران در آخرین رنکینگ ۲۰۱۵ آخرین رنکینگ فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) پنجشنبه گذشته منتشر شد. بر این اساس این رده بندی، ایران با دو پله نزول در جایگاه چهل و پنجم جهان قرار گرفت. این در حالی بود که به نظر می رسید دو پیروزی ۳ بر یک و ۶ بر صفر مقابل تیم های ترکمنستان و گوام در دور مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در فاصله پنج روز در ماه نوامبر، موقعیت فوتبال ایران در رده بندی فیفا را ارتقا دهد اما عملکرد دیگر تیم ها منجر به نزول فوتبال ایران شد. البته فوتبال ایران در رنکینگ جدید بالاتر از کره جنوبی، ژاپن و استرالیا همچنان برترین تیم آسیایی است.

۵ سهمیه وزنه برداری المپیک به ایران رسید فدراسیون جهانی وزنه برداری جمعه سهمیه کشورهای مختلف برای حضور در بازی های المپیک ۲۰۱۶ ریو را اعلام کرد. بر این اساس ایران پس از احتساب امتیازات در دو دوره رقابتهای جهانی آلماتی و هیوستون صاحب پنج سهمیه شد. این تعداد سهمیه با لحاظ کردن مجموع ۱۷۳ امتیاز که شامل ۱۱۹ امتیاز از رقابتهای جهانی قزاقستان و ۵۴ امتیاز از رقابتهای جهانی هیوستون است، برای وزنه برداری ایران به دست آمد.

ناکامی ژیمناست های ایرانی در مسابقات جهانی تیم ملی ترامپولین ایران که در مسابقات جهانی دانمارک شرکت کرده بود، روز جمعه درحالی به کار خو در رده سنی جوانان این رقابت ها پایان داد که طبق انتظار نمایندگان ایران در مصاف با رقبای مطرح جهانی خود موفق نشدند به نتیجه قابل قبولی دست پیدا کنند. طوریکه در این مسابقات اعضای تیم ایران یعنی محمدرضا زارع، امیرفراهانی و یونس فضلی به ترتیب رتبه‌های سی و یکم، سی و دوم و بیست و هفتم به دست آوردند.

تیرانداز المپیکی ایران در صدر رنکینگ جهانی الهه احمدی، تیرانداز المپیکی ایران در تازه‌ترین رده‌بندی فدراسیون جهانی تیراندازی که جمعه گذشته منتشر شد، بدون تغییر در جایگاه نخست جهان در بخش تفنگ بادی ۱۰ متر ایتساد. در این بخش نجمه خدمتی نیز بدون تغییر جایگاه دهم را به خود اختصاص داد. الهه احمدی همچنین در تفنگ سه وضعیت بعد از مه لقا جام بزرگ که در رده ۳۴ قرار گرفته، صاحب رده ۳۶ شده است.

سه مدال شناگر معلول ایرانی در مسابقات بین المللی لهستان جمعه گذشته و در آغاز مسابقات بین المللی شنای معلولان در لهستان، شاهین ایزدیار در رقابت های ۵۰ متر آزاد با ثبت رکورد ۲۵ ثانیه و ۹۶ صدم ثانیه در بین ۹۳ شرکت کننده به عنوان سوم و نشان برنز رسید. این شناگر همچنین در مسابقات ۱۰۰ متر قورباغه، کلاس ادغامی SB۱ -SB۹ در بین ۴۹ شرکت کننده با رکورد یک دقیقه و ۱۲ ثانیه و ۴۳ صدم ثانیه به نشان برنز و در رقابت های تیمی میکس چهار در صد متر نیز به نشان نقره دست یافت.

در چارچوب همین مسابقات ایزدیار در رقابتهای ماده ۱۰۰ متر آزاد در میان ۹۴ شرکت کننده به جایگاه چهارم دست یافت و در مسابقات ۱۰۰ متر کرال پشت نیز با ثبت رکورد یک دقیقه و ۱۰ ثانیه و ۱۸ صدم ثانیه میان ۵۴ شرکت کننده، هشتم شد و رکورد ملی این ماده را به میزان ۲ ثانیه و ۶ صدم ثانیه بهبود بخشید.

شکایت قلعه نویی از «من ناصر حجازی هستم» اکران خصوصی اولین آنونس فیلم مستند «من ناصر حجازی هستم...»منجر به شکایت امیر قلعه نویی از این فیلم هم شد چرا که در چند سکانس آن قلعه نویی از دید حجازی متهم شده است. به همین دلیل برخی نزدیکان قلعه نویی با بخش هایی از فیلم مخالفت کرده و اعلام کرده بودند جلوی اکران آن را می گیرند اما در نهایت اولین آنونس این فیلم با حضور شهاب حسینی راوی بخش " آخرین مرد مقاوم " در صفحه اینستاگرام و تلگرام منتشر شد.

زهرا نعمتی در آستانه یک افتخار دیگر پایگاه خبری رسمی کمیته بین المللی پارالمپیک ۶ ورزشکار را برای دریافت عنوان بهترین ورزشکار ماه نوامبر ۲۰۱۵ معرفی کرد که در میان آنها نام زهرا نعمتی نیز به چشم می‌خورد. نعمتی در ماه نوامبر موفق شد سهمیه ورودی به بازی های المپیک را کسب کند.  پس از اسکار پیستوریوس که به عنوان اولین مرد دارای معلولیت در رقابتهای المپیک شرکت کرد، این بانوی ایران نخستین زن دارای معلولیت است که در این رویداد بزرگ شرکت خواهد کرد. وی همچنین سهمیه ورودی بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ را هم در تایلند کسب کرد.

مدال برنز آسیا برای سنگنورد ایران در ادامه مسابقات سنگنوردی نوجوانان و جوانان قهرمانی آسیا در مالزی، شنبه گذشته مهدی علیپور دارنده نشان نقره مسابقات قهرمانی جهان در آرکوی ایتالیا موفق شد با غلبه بر احسان اسرار دیگر شرکت کننده کشورمان، به مدال برنز این مسابقات دست یابد.

ابقا نماینده ایران درکمیته ورزشکاران در چارچوب برگزاری نشست هیات موسس آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) انتخاب اعضای کمیته های مختلف این آژانس از جمله کمیته ورزشکاران انجام شد که طی آن کاوه محرابی، ملی پوش پیشین بدمینتون ایران در کمیته ورزشکاران ابقا شد. این کمیته ۱۷ عضو دارد.

مشخص شدن جایگاه نهایی پینگ پنگ بازان در اوپن فنلاند در پایان دیدارهای انفرادی مسابقات تنیس روی میز اوپن فنلاند که با حضور ۱۲۸ بازیکن از کشورهای مختلف برگزار شد، میعاد لطفی در رده ۶۵ قرار گرفت. پوریا عمرانی دیگر نماینده ایران در این مسابقات رده ۶۵ را به خود اختصاص داد و سروش امیری نیا هم به رده ۷۲ بسنده کرد.

ماموران یک نهاد نظارتی در اتاق کار کفاشیان! یکشنبه گذشته ماموران امنیتی به‌صورت ناگهانی وارد ساختمان فدراسیون فوتبال شدند و به اتاق علی کفاشیان رفتند. اینطور شنیده شده که ماموران امنیتی نامه‌ها و مدارک موجود در میز کار و کارتابل‌های اتاق کار علی کفاشیان را جمع آوری و ضبط کردند. ماموران مذکور وجه نقد و ارز موجود در اتاق علی کفاشیان را نیز صورت‌جلسه کرده و فعلا ضبط کردند تا بررسی‌های لازم انجام شود.

قهرمان جهان گلوله باران شد! دوشنبه گذشته فریدون قنبری ملی پوش پیشین آزادکار ایران که چندین نشان قهرمانی جهان و آسیا را در کارنامه دارد، در خیابان جوادآباد شهرستان صحبنه در استان کرمانشاه در اتومبیل شخصی خود مورد اصابت چندین گلوله توسط فرد یا افراد ناشناسی که داخل اتومبیل نقره ای رنگی بودند، قرار گرفت و به بیمارستان طالقانی کرمانشاه منتقل شد. بر اساس پیگیری های انجام بیشترین آسیب به ناحیه سینه و صورت و همچنین فک او گزارش شده است.

سه سهمیه تکواندو برای المپیک برزیل در پایان روز دوم از رقابتهای تکواندو جایزه بزرگ مکزیک اسامی نفراتی که موفق به کسب سهمیه شدند از سوی فدراسیون جهانی اعلام شد. براساس خبری که دوشنبه در این زمینه منتشر شد و با لحاظ کردن رنکینگ جهانی تکواندوکاران، سه سهمیه المپیک به ایران اختصاص پیدا کرد. بدین ترتیب تیم تکواندو مردان ایران توسط فرزان عاشورزاده در وزن ۵۸- کیلوگرم ، مهدی خدابخش در وزن ۸۰- کیلوگرم با سید یک و سجاد مردانی در وزن ۸۰+ کیلوگرم با سید سه ، در المپیک حضور خواهد داشت.

نامه کواچ به فدراسیون والیبال ایران اسلوبودان کواچ که بعد از ناکامی تیم ملی والیبال ایران در جام جهانی ژاپن از سوی فدراسیون ایران کنار گذاشته شده بود در نامه ای به فدراسیون ایران از حضورش در تیم ملی کشورمان و فرصتی که در اختیار وی قرار گرفته بود قدردانی کرد. کواچ در این نامه عنوان کرد حضور در تیم ملی ایران به وی فرصت داد تا مقابل برترین تیم های دنیا قرار گیرد و لیگ جهانی و جام جهانی را به عنوان مربی تجربه کند. این مربی صربستانی از اینکه فدراسیون ایران به وی اعتماد کرده بود تشکر و قدردانی کرد.

تغییر یکباره مدیریت جودو محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان سه شنبه طی حکمی رشید خدابخش را به عنوان سرپرست فدراسیون جودو منصوب کرد. این انتصاب در حالی انجام شده که محمدعلی رستگار خیلی پیش از این از ریاست فدراسیون جودو اعلام استعفا کرده بود اما مسئولان وزارت ورزش و جوانان با این کناره گیری مخالفت کرده بودند. در واقع معرفی سرپرست برای جودو زمانی انجام شد که رئیس فدراسیون اعلام استعفای دوباره ای نداشت.

قلعه نویی به جای اولیویرا در تراکتورسازی روز سه شنبه مسئولان باشگاه تراکتور با فسخ قرارداد تونی الولیویرا مذاکرات نهایی با امیر قلعه نویی جهت سپردن هدایت تیم فوتبال این باشگاه به وی را را انجام دادند. در همین راستا امیر قلعه نویی سه شنبه شب وارد تبریز شد و چهارشنبه هم نشستی با مسئولان باشگاه برگزار کرد تا بدین ترتیب به عنوان سرمربی تراکتورسازی برای حضور در ادامه پانزدهمین دوره لیگ برتر انتخاب و معرفی شود. او در شرایطی به تبریز بازگشته که برخی علیه او موضع گرفته بودند. ضمن اینکه تراکتورسازی هم وضعیت خوبی ندارد.

درگذشت پیشکسوت تنیس ایران كامبیز درفشی جوان بازیكن و مربی پیشین تیم ملی تنیس ایران در سن ٦٠ سالگی و بعد از یک سال دست و پنجه نرم كردن با بیماری سه شنبه شب دار فانی را وداع گفت و به دیار حق تعالی شتافت. مراسم خاكسپاری این قهرمان با سابقه تنیس كشور امروز پنجشنبه برگزار خواهد شد.

سه ایرانی در جمع برترین های جهان اتحادیه جهانی کشتی چهارشنبه اسامی برترین آزادکاران جهان در ماه گذشته میلادی را اعلام کرد که نام سه کشتی‌گیر کشورمان در بین برترین‌های این رده‌بندی دیده می‌شود.  در این رده‌بندی حسن رحیمی و حسن یزدانی در اوزان ۵۷ و ۷۰ کیلوگرم در جایگاه دوم قرار دارند و سیداحمد محمدی نیز نفر سوم وزن ۶۵ کیلوگرم است.

استقلال بهترین تیم ایران در رده‌بندی ۲۰۱۵ برترین های آسیا همزمان با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۱۵، کنفدراسیون فوتبال آسیا رده‌بندی برترین تیمهای آسیایی در رده باشگاهی را اعلام کرد. بر این اساس در میان تیم های ایرانی استقلال تنها تیمی است که در بین ۱۰ تیم نخست قرار گرفته است. آبی پوشان پایتخت در این رده بندی در رده نهم قرار گرفته اند. دیگر اینکه در رده بندی منتشر سپاهان در رده هجدهم و پرسپولیس در جایگاه بیست و سوم آسیا قرار گرفته اند.

نمایندگان فوتبال ایران حریفان خود را شناختند قرعه کشی فصل جدید رقابت های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا روز پنجشنبه برگزار شد و طی آن نمایندگان ایران حریفان خود را شناختند. گروه بندی مسابقات در غرب قاره به شرح زیر است:

گروه A: سپاهان ایران، برنده الاتحاد عربستان و الوحدات اردن، لوکوموتیو ازبکستان، النصر اماراتگروه B: ذوب آهن ایران، النصر عربستان، برنده بنیادکار ازبکستان و الشباب امارات، لخویا قطرگروه C: تراکتورسازی، الهلال عربستان، پاختاکور ازبکستان، برنده الجزیره امارات و السد قطرگروه D: الاهلی عربستان، نسف قارشی ازبکستان، العین امارات و برنده نفت تهران با الجیش قطر


ویدیو مرتبط :
فیلم سریالی سونیک قهرمان قسمت1(دردسر)