سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تولید 10 خودروی بدون راننده تا سال 2020 توسط نیسان


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پی سی ورلد، این خودروها به طور انبوه تولید شده و در بازار کشورهای آمریکا، چین، ژاپن و همین طور کشورهای اروپایی در دسترس قرار خواهند گرفت.

در حال حاضر بسیاری از شرکت های فناوری در حال تولید آزمایشی خودروهای بدون نیاز به راننده هستند ولی انتظار می رود این فناوری ظرف 5 سال آینده همه گیر شوند. هنوز مشخص نیست آیا خودروهای یاد شده به طور کامل بدون نیاز به راننده هستند یا تنها راننده را از برخی دشواری های رانندگی رها می کنند.

نیسان می گوید از امسال تمامی خودروهای ساخت خود را به فناوری کنترل یک خط حرکت مجهز می کند که به رانندگان امکان می دهد در بزرگراه ها و ترافیک سنگین هدایت خودرو را به خود آن محول کنند و از رانندگی دست بکشند.

این شرکت اعلام کرده که در سال 2018 فناوری مذکور را توسعه خواهد داد و حتی حرکت بین خطوط مختلف بزرگراه ها را به طور خودکار ممکن می کند. تا سال 2020 این فناوری تا آن حد پیشرفت خواهد کرد که جلوی برخورد خودروها را با یکدیگر خواهد گرفت.

نیسان به این منظور یک رشته لامپ ال ای دی طراحی کرده که در جلوی داشبورد خودرو نصب می شوند و برای ارسال پیام برای عابران پیاده مورد استفاده قرار می گیرند. عابران با مشاهده این پیام ها متوجه می شوند که خودرو آنان را شناسایی کرده و می توانند به راحتی و با حفظ امنیت از خط کشی عابر پیاده عبور کنند. قیمت این خودروها در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/ب

http://fna.ir/C1EV1H


ویدیو مرتبط :
تیزر جالب از حودروی مفهومی نیسان برای سال 2020