سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پیس نویس سوم حقوق شهروندی درحال تدوین است


به گزارش ایرنا دکتر الهام امین زاده عصر روز دوشنبه در نشست هم اندیشی با اعضای کانون وکلا،دانشجویان و استادان حقوق استان بوشهرافزود:پس از تدوین مرحله نخست منشور حقوق شهروندی دو هزار نظر شهروندی و 200 مقاله حقوقی دریافت شد و شماری نیز میزگرد در این خصوص برگزار شد.
وی یادآورشد:رئیس جمهوری به دنبال نوشتن یک منشورحقوق شهروندی اسلامی -ایرانی و براساس اسناد بین المللی ، قانون اساسی ،دیدگاه علمای حوزه های علمیه و دانشگاههاست.
معاون حقوقی رئیس جمهوری ادامه داد: هم اینک منشور حقوق شهروندی جامعی تهیه شده است.
دکتر امین زاده اظهارداشت: در تدوین این منشور با فرهنگ سازی به گونه ای عمل شد که همه درخصوص حقوق شهروندی صحبت می کنند و به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است.
وی گفت: دراجرای این مهم تلاش کردیم در یک فضای غیرسیاسی به حقوق شهروندی بپردازیم و به تکلیف خودمان برای خدمت رسانی شایسته به مردم عمل کنیم.
امین زاده افزود: رضایت مندی مردم از عملکرد دستگاهها به معنای رعایت حقوق شهروندی و تکریم شخصیت شهروندان است.
وی اضافه کرد: در پیش نویس حقوق شهروندی به کرامت و ارزش انسانی، حقوق مردم در سایه قانون اساسی، اصول قانون اساسی، منویات و رهنمودهای مقام رهبری، فرمان هشت ماده ای امام راحل که مورد تاکید رییس جمهوراست توجه شده است.
وی با اشاره به لحاظ شاخص های ملی و بین المللی درتهیه منشور حقوق شهروندی گفت:درتدوین حقوق شهروندی اگر حقی باشد که قانونی نداشته باشد لایحه می دهیم ولی کل منشور درحرم حقوقی قرار دارد.
وی از توجه دولت به مباحث حقوقی خبر داد و گفت:در دولت یادزهم یک روز حقوقی برای استانها پیش بینی شده است و با شناسایی قوانین مزاحم کسب و کار بین بخش خصوصی و دولتی مباحث مختلف بحث و گفت وگو می شود.
امین زاده گفت: باید از ظرفیت بالای حقوقدانان برای کارآمدی ایران استفاده موثر شود.
معاون حقوقی رئیس جمهوری افزود: همه بخش های دانشگاهی، خصوصی و دولتی باید با هم افزایی در مسیر پیشرفت و توسعه کشور گام بردارند .
وی گفت:افتخار دولت یازدهم این است که سه آئین نامه قانون دسترسی به اطلاعات آزاد را تصویب کرد.
امین زاده افزود: این قانون سال 1387 تصویب شده بود اما چون آئین نامه نداشت اجرا نمی شد الان این آیین نامه هست و وزارت راه و شهرسازی تمام اطلاعات و قراردادهای بزرگراه تهران و شمال و پیمانکارانش را در این سامانه گذاشته است.
وی از رسانه ها خواست با اطلاع رسانی حقوقی زمینه آموزش عمومی و همگانی از مباحث حقوقی را در جامعه فراهم کنند.
معاون حقوقی رئیس جمهوری اضافه کرد:براساس قانون دسترسی آزاد به اطلاعات، همه دستگاهها غیر از خبرهای طبقه بندی شده و سری را باید به همه مردم اطلاع دهند و ساز و کار مجازی آن آماده شده که باید وزارت ارتباطات در اختیار دستگاهها قرار دهد .ک/2
6047/ 6045

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
حقوق شهروندی