سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



لندن خواستار تحقیق درباره قاچاق کودکان زلزله زده نپالی به انگلیس شد


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ترزا می» وزیر کشور انگلستان از آژانس ملی جرایم خواست با آغاز تحقیقات درباره یافته‌های یک روزنامه انگلیسی مبنی بر فروش کودکان زلزله زده نپال به خانواده‌های انگلیسی،‌ این مساله بررسی شود.

به نوشته گاردین، روزنامه «سان» گزارشی منتشر کرد که بر اساس آن معلوم می‌شود، کودکان دختر و پسر بازمانده از زلزله نپال به دست قاچاقچیان با مبالغی بالغ بر 5 هزار و 300 پوند در بازار سیاه به خانواده‌های انگلیسی فروخته شده‌اند.

در گزارش روزنامه سان مطلبی آمده بود که کودکان در بازار سیاه با مبالغی نه چندان زیادی به فروش می‌رسند. در این گزارش آمده است این بازار سیاه که در هند بنا شده، کودکانی اکثرا با ملیت نپالی را به انگلستان می‌فروشد.

خانم می در واکنش به چنین اقداماتی گفت که قاچاق کودکان گناهی ناپسند است و از روزنامه سان خواست این اطلاعات را با پلیس در میان گذارد تا اقداماتی در تقابل با سودجویان انجام بگیرد. وزیر کشور انگلستان ادامه داد «این همان چیزیست که ما سال گذشته آن را برده‌داری مدرن معرفی کردیم.»

ماه آوریل سال 2015 میلادی زلزله‌ای به بزرگی 7.8 در مقیاس ریشتر نپال را لرزاند که در پی آن هزاران نفر کشته و ده‌ها هزار تن زخمی شدند. نیم میلیون نفر نیز در اثر این فاجعه بی‌خانمان شدند.

انتهای پیام/م

 

 


ویدیو مرتبط :
لالایی برای کودکان زلزله زده آذربایجان