سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آیت الله حائری شیرازی: رقابت را در کنار رفاقت، مومنان به یکدیگرتهمت نزنند


به گزارش ایرنا، آیت الله محمد صادق (محی الدین) حائری شیرازی شامگاه جمعه در جمع سوگواران رحلت حضرت محمد (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا(ع) در مسجد ولایت اهواز افزود: خداوند هیچگاه اهل تبعیض نیست و نباید اشتباهات خودمان را به قضا و قدر نسبت دهیم بلکه باید با قبول اشتباه خود و درس گرفتن از آن ها مسیر موفقیت را برای خود هموار ساخت.
وی توجه به علوم تجربی را نسبت به علوم انسانی یک ضرورت و لازمه زندگی موفق دانست و افزود: باید علوم تجربی را بیش از گذشته رعایت کنیم چرا که سخنان اسلام آب حیات است در حالی که حرف های علوم انسانی سرابی بیش نیست.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر فردی نکات ایمنی را در هنگام رانندگی رعایت نکند و به دلیل این اشتباه جان خود را از دست دهد نباید آن را تقدیر دانست چرا که با علم بر این اشتباه به این عمل دست زده است.
وی در بخش دیگر از سخنان خود آمار تلفات جاده ای در کشور را بیشتر از آمار کشورهای اروپایی برشمرد و افزود: آمار تلفات رانندگی در کشوری نظیر آلمان در طول چندین سال 16 هزار نفر است و این درحالی است که در کشور ما این آمار یک سال است و باید برای کاهش این تلفات مسائلی نظیر زیرساخت های جاده ای ، فرهنگ رانندگی و کیفیت خودروها را مورد بررسی قرار داد.
آیت الله حائری شیرازی تقویت فرزندان و بالا بردن آگاهی آن ها را یکی از راه های اصلی جلوگیری از جهل و نادانی برشمرد و گفت: زیاده خواهی، تکبر و خودخواهی باعث جرم و جنایت می شود و در کشوری نظیر عربستان با سارقان و جانیان برخوری می شود که ما به عنوان یک کشور اسلامی که الگوی شیعیان جهان هستیم نمی توانیم این برخوردها را داشته باشیم اما جریمه باید بازدارنده باشد.
وی با بیان این که کشور ما الگوی منطق و خرد اسلام است، گفت: در خصوص نحوه برخورد با جرم و جنایت باید نظریات خود را در دانشگاه علوم مطرح کرده و پس از موافقت علمای شیعه این نظریات را در جهان اسلام رواج دهیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از پرداخت هزینه سنگین فقرا برای دستیابی به حداقل امکانات رفاهی گفت: در زمان حاضر آنهایی که از نظر مالی شرایط خوبی ندارند باید چندین برابر افرادی که درآمد بالا دارند برای خرید یک کالا یا منزل هزینه کنند که این موضوع از نظر ما به دور از انصاف است.
وی، واردات کالا از کشورهای غربی را اشتباه دانست و گفت: باتوجه به توانمندی داخلی آن چه از غرب وارد کشور می شود اشتباه است و اکتفا کردن به کالاهای کشورهای اروپایی می تواند تبعات منفی برای ما به دنبال داشته باشد.
آیت الله حائری شیرازی در پایان مدرک گرایی را یکی از بزرگترین معضلات کشور برشمرد و به نقش بی بدیل اسلام در پیشرفت ایران در همه عرصه ها به ویژه علم تاکید کرد و افزود: در دوران اهل بیت (ع ) درس خواندن به منظور فهمیدن آن بود اما اکنون خیلی ها برای مدرک گرایی درس می خوانند که این امر رسوایی به بار می آورد.
شبک **7152/6068 **1917

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
توصیه های آیت الله حائری شیرازی به شرکت کنندگان در مناظره ها | گفتگو با آیت الله حائری شیرازی